B2B marketing másképp: hogyan tűnj ki a kommunikációddal? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

B2B marketing másképp: hogyan tűnj ki a kommunikációddal?

B2B marketing másképp: hogyan tűnj ki a kommunikációddal?

Melyik a nehezebb? – teszik fel néha tréningjeinken a kérdést az érdeklődők. A B2B marketing, vagyis cég által cégnek írt („business to business”) szövegek – vagy az „egyszerű halandóknak” címzett üzenetek megfogalmazása?

Talán úgy fog tűnni, hogy megkerüljük a kérdést, de a válasz az, hogy a kettő között nincs olyan éles ellentét, mint azt sokan gondolnák.

A B2B marketing kulcsa az emberi hang

– a legegyszerűbben így lehetne megragadni a lényeget. A „business to business” végső soron a gyakorlatban „human to human”, vagyis emberek közötti kommunikáció. Tétje nem más, mint valós, hús-vér emberek számára gondot okozó problémák megoldása a termékeddel vagy szolgáltatásoddal.

Ezért a B2B marketing terén nem a száraz és unalmas, fontoskodó hangnemmel, nem a bonyolultsággal és a szakzsargonnal fogsz tudni kitűnni, hanem azzal, ha nem úgy kommunikálsz a döntéshozóhoz, mint egy arctalan és személyiség nélküli vállalat lelketlen fogaskerekéhez, hanem mint megoldáskereső emberhez.

Itt meg itt írtunk már arról, hogy a B2B játékszabályai milyen stílust követelnek meg, és milyen lehetőségeket kínálnak az „üzleti élet Facebookján”, a Linkedinen.

Most általánosabb megközelítésben három szempontot villantunk fel, ami a B2B szövegírást túllendíti a hivataloskodó, unalmas frázisokon – de anélkül, hogy bratyizóvá, ok nélkül bizalmaskodóvá tenné.

1. Elfoglalt emberhez szól. Hiszen a munkája, cége tevékenysége kapcsán keressük meg a döntéshozót, és kérjük arra, hogy időt szánjon ránk. Ezért, ha lehet, még világosabb, észérvekre alapozó kell legyen a szöveg, tele hasznos információkkal.

2. Nem kell félni az érzelmektől. Miután a logikai érvek elhangzottak, elegánsan fel lehet villantani azt is, hogy milyen személyes előnyei származhatnak a döntéshozónak, ha elfogadja a javaslatunkat. Elvégre ő is ember.

Több idő a családdal? Soha többé álmatlan éjszakák és szorongás a cég miatt? Érdemes ezekre is célozni, de persze csak diszkréten, például más cégvezetők esetére hivatkozva, akik segítségünkkel megoldották a problémáikat.

3. Beszéljünk a megszólított cég érdekeiről. Vagyis: nem arról van szó, hogy „korrumpálni” próbáljuk a döntéshozót. Az elsődleges szempontok az időnyerés, pénzmegtakarítás, a zavartalan működés biztosítása, a profitnövelés és nagyobb hatékonyság lehetnek. Ezek azok az alapértékek, amiket a jól felépített B2B szövegek a legtöbbet emlegetnek.

Érdemes segítségül hívni a szavak mellé a számokat, ábrákat, statisztikákat, grafikonokat is, de csak szemléltetésül és a mindennél fontosabb emberi hang kiegészítéseképpen.

Szokatlan lesz egy ilyen közvetlenebb hangú ajánlat? Naná! Ez is a cél. Főleg a szégyenlős hazai piacon, ahol túlságosan is sokan próbálnak egy kaptafára készülő, színtelen-szagtalan és érzelemmentes szövegekkel hatni, mindhiába.


Jól hangzik ez persze, na de hogyan tovább? Ezeken a CD-inken találhatsz tippeket a B2B marketing elegánsabb és közvetlenebb műveléséhez!

További bejegyzések

Hatékony üzleti kommunikáció nyári időszámítás szerint is

Az üzleti kommunikáció terén sosincs megállás. Azt gondolnád, ha itt a nyár, és az ügyfeleid nyaralni mentek, akkor itt az ideje annak is, hogy hátradőlj, és élvezd a napsütést. De a vevőkkel folytatott kommunikáció ilyenkor se állhat le, sőt hasznosabb lehet, mint bármikor. 

Következetes üzleti kommunikáció, de könnyedebb témákról

Olvasom tovább...

A legújabb Facebook képméretek: 2018 – puskázz innen!

Az optimális Facebook képméreteket keresed? Aktualizáltuk a képméretek listáját, hogy 2018-ban is vonzó és figyelemfelkeltő posztokkal és hirdetésekkel öregbítsd a hírneved.

A Facebookon ugyanis nem elég végtelenül kreatívnak lenni: ha nem veszed figyelembe az ajánlott feltöltési méreteket, könnyen értelmezhetetlenné válik a kép. Ezeket a méreteket ráadásul nehéz nyomon követni, mivel a követelmények a kép típusától függően változnak, és maguk ajánlások is gyakran frissülnek (évente akár többször is).

Ezeket a méreteket használd, ha tökéletes Facebook posztot, hirdetést akarsz

Olvasom tovább...

Könnyed szövegírás 3 egyszerű lépésben

A szövegírás sokak számára valóságos küzdelem. Miről írjak? Hogyan írjam meg? Mi legyen benne? Sokszor az üres monitor előtt várunk az isteni szikrára. Aztán beindul a fantázia, és mire észbe kapunk, valami igazán nagyszerű szöveg a végeredmény. Ami érdekes, izgalmas, és elad. Mi kell ahhoz, hogy mindig így menjen?

Hogyan indul be a sikeres szövegírás?

Olvasom tovább...

Hogyan segíts dönteni? Neuro marketingterv a sikeres eladáshoz

Ha a marketingterv műfajára gondolunk, annak célja az, hogy segítsünk az ügyfélnek dönteni. Méghozzá nem akárhogy, hanem ugye „jól”: a vásárlás mellett. Ehhez érdemes a neuro marketingterv fogásait használnod. 

De mi is ez a neuro… izé? Az agykutatás eredményeit a marketing gyakorlatába beépítő módszer. Ezt azonban csak a pontosság kedvéért. Amit igazán érdemes tudnod róla, az most jön.

A neuro marketingterv 4 alapfogása

Olvasom tovább...

Adok vagy kapok? A tartalommarketing dilemmája

Ajándékozni vagy sem: a tudásod díjmentes felkínálását szorgalmazó tartalommarketing nagy kérdését vajon hogyan lehetne úgy megválaszolni, hogy kecske és káposzta szempontja egyaránt rendben legyen? 

Könnyen eldöntheted, hogy mikor mit és mennyit adj oda ingyen, és miért kérj pénzt, ha elolvasod a 2x3-as szabályt alább.

Mehet a tartalommarketing! Ne fukarkodj a tudásoddal, ha...

Olvasom tovább...