B2B marketing másképp: hogyan tűnj ki a kommunikációddal? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

B2B marketing másképp: hogyan tűnj ki a kommunikációddal?

B2B marketing másképp: hogyan tűnj ki a kommunikációddal?

Melyik a nehezebb? – teszik fel néha tréningjeinken a kérdést az érdeklődők. A B2B marketing, vagyis cég által cégnek írt („business to business”) szövegek – vagy az „egyszerű halandóknak” címzett üzenetek megfogalmazása?

Talán úgy fog tűnni, hogy megkerüljük a kérdést, de a válasz az, hogy a kettő között nincs olyan éles ellentét, mint azt sokan gondolnák.

A B2B marketing kulcsa az emberi hang

– a legegyszerűbben így lehetne megragadni a lényeget. A „business to business” végső soron a gyakorlatban „human to human”, vagyis emberek közötti kommunikáció. Tétje nem más, mint valós, hús-vér emberek számára gondot okozó problémák megoldása a termékeddel vagy szolgáltatásoddal.

Ezért a B2B marketing terén nem a száraz és unalmas, fontoskodó hangnemmel, nem a bonyolultsággal és a szakzsargonnal fogsz tudni kitűnni, hanem azzal, ha nem úgy kommunikálsz a döntéshozóhoz, mint egy arctalan és személyiség nélküli vállalat lelketlen fogaskerekéhez, hanem mint megoldáskereső emberhez.

Itt meg itt írtunk már arról, hogy a B2B játékszabályai milyen stílust követelnek meg, és milyen lehetőségeket kínálnak az „üzleti élet Facebookján”, a Linkedinen.

Most általánosabb megközelítésben három szempontot villantunk fel, ami a B2B szövegírást túllendíti a hivataloskodó, unalmas frázisokon – de anélkül, hogy bratyizóvá, ok nélkül bizalmaskodóvá tenné.

1. Elfoglalt emberhez szól. Hiszen a munkája, cége tevékenysége kapcsán keressük meg a döntéshozót, és kérjük arra, hogy időt szánjon ránk. Ezért, ha lehet, még világosabb, észérvekre alapozó kell legyen a szöveg, tele hasznos információkkal.

2. Nem kell félni az érzelmektől. Miután a logikai érvek elhangzottak, elegánsan fel lehet villantani azt is, hogy milyen személyes előnyei származhatnak a döntéshozónak, ha elfogadja a javaslatunkat. Elvégre ő is ember.

Több idő a családdal? Soha többé álmatlan éjszakák és szorongás a cég miatt? Érdemes ezekre is célozni, de persze csak diszkréten, például más cégvezetők esetére hivatkozva, akik segítségünkkel megoldották a problémáikat.

3. Beszéljünk a megszólított cég érdekeiről. Vagyis: nem arról van szó, hogy „korrumpálni” próbáljuk a döntéshozót. Az elsődleges szempontok az időnyerés, pénzmegtakarítás, a zavartalan működés biztosítása, a profitnövelés és nagyobb hatékonyság lehetnek. Ezek azok az alapértékek, amiket a jól felépített B2B szövegek a legtöbbet emlegetnek.

Érdemes segítségül hívni a szavak mellé a számokat, ábrákat, statisztikákat, grafikonokat is, de csak szemléltetésül és a mindennél fontosabb emberi hang kiegészítéseképpen.

Szokatlan lesz egy ilyen közvetlenebb hangú ajánlat? Naná! Ez is a cél. Főleg a szégyenlős hazai piacon, ahol túlságosan is sokan próbálnak egy kaptafára készülő, színtelen-szagtalan és érzelemmentes szövegekkel hatni, mindhiába.


Jól hangzik ez persze, na de hogyan tovább? Ezeken a CD-inken találhatsz tippeket a B2B marketing elegánsabb és közvetlenebb műveléséhez!

További bejegyzések

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Olvasom tovább...

2018-as közösségi média trendek

Ha valaki esetleg még kételkedne a közösségi média valóságalakító erejében, elegendő felidéznie a tavalyi amerikai elnökválasztás esetét. A várt eredmény feje tetejére állításában a Facebooknak oroszlánrésze volt. Sokan még most is felróják Zuckerbergnek, hogy olyan álhírek terjedését tette lehetővé, amik a most a Fehér Házban csücsülő győztesnek kedveztek. (Erről annak idején itt írtunk részletesebben.)

Idén „fokozódik a helyzetˮ a közösségi média fórumain

Olvasom tovább...

Célállítási szabályok a 2018-as marketing terv megírásához

Először is egyáltalán minek az írott, részletes marketing terv? Mágikus gondolkodásnak tűnik az egész: mintha az, hogy erősen hiszünk valamiben, hozzásegítene a megvalósuláshoz. Van arra egy valamilyen bizonyíték, hogy a tervezés elengedhetetlen a sikerhez? Vagy úgyis csak szerencse kérdése az egész?

Igen, a marketing terv valóban működik!

Olvasom tovább...

Angyali üdvözletek: üzleti kommunikáció az ünnepi szezonban

Egész évben vártad, hogy legalább most, a vége felé kifújd magadat? Ha az üzleti kommunikáció területén mozogsz, akkor még ne tedd! Hiszen ez a műfaj a partnerekkel és az ügyfelekkel való kapcsolattartásról szól. Márpedig számukra az ünnepnapok olyan különleges alkalmat jelentenek, amit nem szabad hagynod úgy elmúlni, hogy ne üzenj nekik.
 
Hogyan jelenj meg úgy az életükben az év végi ünnepek alkalmával, hogy elegáns és stílusos legyen? Íme a tippjeink.

Az üzleti kommunikáció alapszabálya: tedd személyessé!

Olvasom tovább...

Blogírás KonMari módra: így lomtalanítsd a szöveget

Marie Kondo, a szervezett terekben rejlő rend és szépség japán múzsája a blogírás terén is hasznos tanácsokat tud adni. Nem mintha az otthoni rendrakás, lomtalanítás művészetéről átnyergelt volna a marketingre. De ha jobban belegondolunk, a szövegírásra is érvényes az, amit a KonMari módszer szabályai az élvezhetőbb élettér kialakítására ajánlanak.

A KonMari szabálytól Einsteinen át a blogírásig

Olvasom tovább...