B2B marketing másképp: hogyan tűnj ki a kommunikációddal? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

B2B marketing másképp: hogyan tűnj ki a kommunikációddal?

B2B marketing másképp: hogyan tűnj ki a kommunikációddal?

Melyik a nehezebb? – teszik fel néha tréningjeinken a kérdést az érdeklődők. A B2B marketing, vagyis cég által cégnek írt („business to business”) szövegek – vagy az „egyszerű halandóknak” címzett üzenetek megfogalmazása?

Talán úgy fog tűnni, hogy megkerüljük a kérdést, de a válasz az, hogy a kettő között nincs olyan éles ellentét, mint azt sokan gondolnák.

A B2B marketing kulcsa az emberi hang

– a legegyszerűbben így lehetne megragadni a lényeget. A „business to business” végső soron a gyakorlatban „human to human”, vagyis emberek közötti kommunikáció. Tétje nem más, mint valós, hús-vér emberek számára gondot okozó problémák megoldása a termékeddel vagy szolgáltatásoddal.

Ezért a B2B marketing terén nem a száraz és unalmas, fontoskodó hangnemmel, nem a bonyolultsággal és a szakzsargonnal fogsz tudni kitűnni, hanem azzal, ha nem úgy kommunikálsz a döntéshozóhoz, mint egy arctalan és személyiség nélküli vállalat lelketlen fogaskerekéhez, hanem mint megoldáskereső emberhez.

Itt meg itt írtunk már arról, hogy a B2B játékszabályai milyen stílust követelnek meg, és milyen lehetőségeket kínálnak az „üzleti élet Facebookján”, a Linkedinen.

Most általánosabb megközelítésben három szempontot villantunk fel, ami a B2B szövegírást túllendíti a hivataloskodó, unalmas frázisokon – de anélkül, hogy bratyizóvá, ok nélkül bizalmaskodóvá tenné.

1. Elfoglalt emberhez szól. Hiszen a munkája, cége tevékenysége kapcsán keressük meg a döntéshozót, és kérjük arra, hogy időt szánjon ránk. Ezért, ha lehet, még világosabb, észérvekre alapozó kell legyen a szöveg, tele hasznos információkkal.

2. Nem kell félni az érzelmektől. Miután a logikai érvek elhangzottak, elegánsan fel lehet villantani azt is, hogy milyen személyes előnyei származhatnak a döntéshozónak, ha elfogadja a javaslatunkat. Elvégre ő is ember.

Több idő a családdal? Soha többé álmatlan éjszakák és szorongás a cég miatt? Érdemes ezekre is célozni, de persze csak diszkréten, például más cégvezetők esetére hivatkozva, akik segítségünkkel megoldották a problémáikat.

3. Beszéljünk a megszólított cég érdekeiről. Vagyis: nem arról van szó, hogy „korrumpálni” próbáljuk a döntéshozót. Az elsődleges szempontok az időnyerés, pénzmegtakarítás, a zavartalan működés biztosítása, a profitnövelés és nagyobb hatékonyság lehetnek. Ezek azok az alapértékek, amiket a jól felépített B2B szövegek a legtöbbet emlegetnek.

Érdemes segítségül hívni a szavak mellé a számokat, ábrákat, statisztikákat, grafikonokat is, de csak szemléltetésül és a mindennél fontosabb emberi hang kiegészítéseképpen.

Szokatlan lesz egy ilyen közvetlenebb hangú ajánlat? Naná! Ez is a cél. Főleg a szégyenlős hazai piacon, ahol túlságosan is sokan próbálnak egy kaptafára készülő, színtelen-szagtalan és érzelemmentes szövegekkel hatni, mindhiába.


Jól hangzik ez persze, na de hogyan tovább? Ezeken a CD-inken találhatsz tippeket a B2B marketing elegánsabb és közvetlenebb műveléséhez!

További bejegyzések

Térj a tárgyra! Értékesítési szöveg profi lezárással

Kerülgetik a forró kását, misztikus-varázsolós szövegeket írnak, de az értékesítési szöveg nem erről szól. Az amatőröket onnan ismered fel, hogy sokat köntörfalaznak, amíg a tárgyra térnek, és közben szép lassan elveszítik az Olvasót.

Élére kell állítani a kérdést, mert túl kevés az időd arra, hogy olyanokhoz beszélj, akiknek nincs pénzük a vásárlásra, nem döntőképesek, vagy csak a piacot tesztelik. 

Szép számmal akadnak olyanok is, akik tőled szeretnének ingyen infóhoz jutni a szakterületről, hogy aztán, ha már alaposan kioktattad őket, egy másik értékesítőtől vásároljanak. A legrosszabb rémálmodban se forduljon elő ilyen! 

Mi kell hozzá, hogy ne félszeg puhatolózás legyen az értékesítés – akár élőben történik, akár szöveg által, írásban?

Értékesítési szöveg tippek a sikeres lezáráshoz

Olvasom tovább...

A 404-es hibaoldal, amitől vonzó lesz az online kommunikációd

Mikor meglátogatsz egy számodra érdekes weboldalt, biztosan téged sem dob fel, ha nem működik egy link vagy maga az URL cím rossz. Inkább feladod, és kattintasz tovább. Miért lenne ez másképp, ha a saját weboldaladról van szó? Hogyan teheti vonzóbbá az online kommunikációd egy 404-es hibaoldal?

Így tedd egyedivé: design ötletek a 404-es hibaoldalhoz

Olvasom tovább...

Szövegírás ötparancsolat az ütős promólevélhez

Ha a szövegírás leghatékonyabb műfaját keresed, akkor a promólevéllel máris megtaláltad. 

Múlt heti cikkemben olvashattál néhány tárgysorötletet, ami a megnyitást garantálja. Ehhez teszek most hozzá még 3 tippet a tárgysor kapcsán és 4 tanácsot, ami a leveledet még olvasmányosabbá varázsolja. 

Hírleveles szövegírás öt egyszerű lépésben

Olvasom tovább...

Szövegírás trükkök, hogy jobban tarolj a hírleveleiddel

Milyen szövegírás trükkök segítségével fogalmazz a kíváncsiságot garantáltan felkeltő tárgysorokat hírleveleidhez? 
 
Ha ismersz néhány jól működő fogást, máris közelebb fogsz járni a célodhoz: ahhoz, hogy az emailedet egyáltalán megnyissák, és fáradságos szövegírói munkát eredménye ne a levélszemétben landoljon olvasatlanul.

5 tárgysorsablon, amivel gyerekjáték a sikeres szövegírás

Olvasom tovább...