B2B marketing másképp: hogyan tűnj ki a kommunikációddal? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

B2B marketing másképp: hogyan tűnj ki a kommunikációddal?

B2B marketing másképp: hogyan tűnj ki a kommunikációddal?

Melyik a nehezebb? – teszik fel néha tréningjeinken a kérdést az érdeklődők. A B2B marketing, vagyis cég által cégnek írt („business to business”) szövegek – vagy az „egyszerű halandóknak” címzett üzenetek megfogalmazása?

Talán úgy fog tűnni, hogy megkerüljük a kérdést, de a válasz az, hogy a kettő között nincs olyan éles ellentét, mint azt sokan gondolnák.

A B2B marketing kulcsa az emberi hang

– a legegyszerűbben így lehetne megragadni a lényeget. A „business to business” végső soron a gyakorlatban „human to human”, vagyis emberek közötti kommunikáció. Tétje nem más, mint valós, hús-vér emberek számára gondot okozó problémák megoldása a termékeddel vagy szolgáltatásoddal.

Ezért a B2B marketing terén nem a száraz és unalmas, fontoskodó hangnemmel, nem a bonyolultsággal és a szakzsargonnal fogsz tudni kitűnni, hanem azzal, ha nem úgy kommunikálsz a döntéshozóhoz, mint egy arctalan és személyiség nélküli vállalat lelketlen fogaskerekéhez, hanem mint megoldáskereső emberhez.

Itt meg itt írtunk már arról, hogy a B2B játékszabályai milyen stílust követelnek meg, és milyen lehetőségeket kínálnak az „üzleti élet Facebookján”, a Linkedinen.

Most általánosabb megközelítésben három szempontot villantunk fel, ami a B2B szövegírást túllendíti a hivataloskodó, unalmas frázisokon – de anélkül, hogy bratyizóvá, ok nélkül bizalmaskodóvá tenné.

1. Elfoglalt emberhez szól. Hiszen a munkája, cége tevékenysége kapcsán keressük meg a döntéshozót, és kérjük arra, hogy időt szánjon ránk. Ezért, ha lehet, még világosabb, észérvekre alapozó kell legyen a szöveg, tele hasznos információkkal.

2. Nem kell félni az érzelmektől. Miután a logikai érvek elhangzottak, elegánsan fel lehet villantani azt is, hogy milyen személyes előnyei származhatnak a döntéshozónak, ha elfogadja a javaslatunkat. Elvégre ő is ember.

Több idő a családdal? Soha többé álmatlan éjszakák és szorongás a cég miatt? Érdemes ezekre is célozni, de persze csak diszkréten, például más cégvezetők esetére hivatkozva, akik segítségünkkel megoldották a problémáikat.

3. Beszéljünk a megszólított cég érdekeiről. Vagyis: nem arról van szó, hogy „korrumpálni” próbáljuk a döntéshozót. Az elsődleges szempontok az időnyerés, pénzmegtakarítás, a zavartalan működés biztosítása, a profitnövelés és nagyobb hatékonyság lehetnek. Ezek azok az alapértékek, amiket a jól felépített B2B szövegek a legtöbbet emlegetnek.

Érdemes segítségül hívni a szavak mellé a számokat, ábrákat, statisztikákat, grafikonokat is, de csak szemléltetésül és a mindennél fontosabb emberi hang kiegészítéseképpen.

Szokatlan lesz egy ilyen közvetlenebb hangú ajánlat? Naná! Ez is a cél. Főleg a szégyenlős hazai piacon, ahol túlságosan is sokan próbálnak egy kaptafára készülő, színtelen-szagtalan és érzelemmentes szövegekkel hatni, mindhiába.


Jól hangzik ez persze, na de hogyan tovább? Ezeken a CD-inken találhatsz tippeket a B2B marketing elegánsabb és közvetlenebb műveléséhez!

További bejegyzések

Lájk vagy nem lájk? 7 tipp a közösségi média használatához

Csapjunk hát egyből a lecsóba! Mert ezért jöttél, nem? :) Mi kell hozzá, hogy ne csak a lájkok gyűljenek a Facebook-oldaladon vagy a közösségi média általad használt egyéb felületén, hanem konvertálni, azaz látogatóból vevőt varázsolni is tudj?

Így használd a közösségi média eszközeit ügyfélszerzésre

Olvasom tovább...

Ettől döglik a légy: az ütős értékesítési szöveg alapfogásai

Nem titok: bizalomépítő elemeket rejtünk el a szövegben, és vásárlásra ösztönző módszereket alkalmazunk, mindahányszor az a feladat, hogy a megrendelőnk számára megszülessen a tökéletesen hatékony értékesítési szöveg.

Ami titok, azt nem itt fogjuk elárulni, de tudásunkból adunk egy jókora szeletet, ha kéred. :)

Fülön csíp! Az értékesítési szöveg 3 alapfűszere

Olvasom tovább...

Divatfogalom vagy a marketing jövője? Growth hacking kisokos

Ha elsőre nem ugrik be, hogy ezt most eszik vagy isszák, nem vagy egyedül. Olyan új, hogy magyarul még jóformán szavunk sincs arra, hogy mi is a growth hacking. Mégis egyre többen hisznek abban, hogy ez a „trükkös növekedés” fogja felváltani a hagyományos marketinget.

Hogy mi lesz a jövője (lesz-e egyáltalán?), azt persze nem mi fogjuk ebben a cikkben eldönteni, hanem a piac. De addig is lássuk az új terület fogásait és alapszavait! Ki tudja, talán még hasznot is húzhatsz belőle, ha a versenytársaidnál hamarabb beszállsz…

Growth hacking: a leleményes, kis pénzigényű kreatív ötletek műfaja

Olvasom tovább...

Szövegírás GPS, hogy soha többé ne akadj el alkotás közben

A kész jobb, mint a tökéletes! Sok mindenre igaz az állítás, de talán a szövegírás területén a legigazabb. Sok ígéretes tehetséget a saját, túl magas elvárásai akadályoznak meg az alkotásban, vagy a nem létező, „ideális körülményekre” vár, hogy végre hozzákezdjen az íráshoz.

Miért nem megy a szövegírás, ha maximalista vagy?

Olvasom tovább...

A Viber az üzleti kommunikáció új modelljét ígéri

Ingyenes internetes hanghívások és üzenetküldés, ez a Viber. Kevésbé macerás, mint a Skype, az alkalmazás letöltésével ugyanis annyi a teendőnk, hogy beírjuk a telefonszámunkat. A Viber automatikusan detektálja, milyen kontaktjaink vannak már. Ha telefonálni szeretnénk vagy üzenetet küldeni, a Viber-felhasználókkal ez az interneten fog létrejönni – ingyen. Jól hangzik? 800 millió felhasználó már rábólintott. Eljött hát az ideje, hogy az üzleti szféra felé is nyissanak.

Hogyan tud az üzleti kommunikáció úgy működni, mint egy baráti telefonhívás?

Olvasom tovább...