Hogyan fejlődhetsz a szövegírás terén könnyedén? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Hogyan fejlődhetsz a szövegírás terén könnyedén?

Hogyan fejlődhetsz a szövegírás terén könnyedén?

Brian Tracy azt tanácsolja: nyeld le a békát reggelire! Más szóval: kezdd a napot azzal a teendővel, amit a legszívesebben elhanyagolnál. Érvényes ez a tanács bármilyen területre, amin éppen fejlődni szeretnél, így a szövegírás kapcsán is. De ahhoz, hogy megfogadd, másképpen kell beosztanod az idődet, mint azt a megrögzült rossz szokások diktálják.

Így oszd be az idődet, hogy jobban menjen a szövegírás

Korábban itt írtunk arról, hogy milyen hasznos lehet a szakértői státuszod felépítése érdekében a szövegírás.

Igen ám, de hogyan és mikor képezd magad egy ilyen „egzotikus” területen, amikor ki sem látszol a teendőkből? Tanácsom szembemegy azokkal a reflexekkel, amik egyébként az időbeosztásunkat irányítják. Lényege: ha villámgyorsan szeretnél fejlődni bármilyen területen, akkor kezdd tanulással a hetet!

Hogy is szokott ez lenni egyébként? Általában a hétfő egy hosszú, unalmas meetinggel kezdődik, amin a kollégák ásítozva megosztják egymással gondjukat-bajukat, és csak sorolják egymásnak a megoldásra váró problémákat.

A másik szokásos hétindító ballépés, hogy nekigyürkőzünk, és azt mondjuk, na most megoldunk mindent, ami csütörtök óta elromlott, mert pénteken és a hétvégén már senki nem javította meg.

Legyél okosabb, mint a többiek

Ezek mind olyan visszahúzó szokások, amik helyett sokkal jobban teszed, ha friss fejjel, a hétvégi lazítás után 1-2 óra tanulással indítod a hetet. Még mielőtt a figyelmed százezer irányba kalandozna, és rád támadnának a mindenféle – vélt vagy valós – hét eleji sürgősségek, tiszta fejjel nézd át a tudásanyagot arról a témáról, amit arra a hétre kijelöltél magadnak!

Meglátod: ez a valódi prioritás és nem mások teendőlistáinak ritkítása meg az örökös tűzoltás. Ha már a hét elejét rögtön önképzésnek szenteled, hamarosan annyi ötleted lesz, hogy szinte nem is jut majd időd az összesre, ettől feltöltődsz energiával, és (nem) mellékesen egyre több tudás lesz a cégben – a legértékesebb tőke, amire szert tehetsz.

Hogyan használhatod még ki a hétfő reggeleket kreatív munkára?

Néhány gyors tipp:

  • ötletelj közösen a kollégákkal (ehhez 3-4 friss és elkötelezett ember ideális)
  • ha a cégben mindenki folyamatosan tanul, ami a fejlődés alapfeltétele, ilyenkor beszámolhat saját témaköréről a kollégáknak, és ezzel megsokszorozzátok a hatásfokot
  • ne a problémákra koncentráljatok, hanem a célokra, fejlődési lehetőségekre, és ha ezeken tartjátok a szemeteket, akkor látni fogjátok, hogy menetközben megoldódnak a problémák is!

Próbáld ki, milyen tanulással és ötleteléssel kezdeni a hetet! Egészen más lesz a hangulat, azt garantálom. 

Szívesen fejlesztenéd üzleti kommunikációdat, de nem tudod, honnan indulj?
Kezdd itt a tanulást a szövegírás témában ezzel az ajándék e-bookkal!

További bejegyzések

Offline üzleti kommunikáció a sikeres kapcsolatépítéshez

Közeledik az ünnepi szezon: remek alkalom kimozdulni, és az üzleti kommunikáció offline frontvonalán beerősíteni a kapcsolatépítést. Egymást érik ilyenkor a karácsonyi és évzáró partik, különféle rendezvények, amiken Neked is érdemes névjegyeddel és széles mosollyal felfegyverkezve részt venned. 
 
Ki tudja, talán éppen egy ilyen alkalom hozza majd a 2018-as év legszuperebb ügyfelét vagy stratégiai partnerét számodra – de csak ha az alábbi kapcsolatépítési tippjeink közül minél többet bevezetsz idén a gyakorlatodba.

Üzleti kommunikáció szemtől szemben: 7 tipp a sikerhez

Olvasom tovább...

Térj a tárgyra! Értékesítési szöveg profi lezárással

Kerülgetik a forró kását, misztikus-varázsolós szövegeket írnak, de az értékesítési szöveg nem erről szól. Az amatőröket onnan ismered fel, hogy sokat köntörfalaznak, amíg a tárgyra térnek, és közben szép lassan elveszítik az Olvasót.

Élére kell állítani a kérdést, mert túl kevés az időd arra, hogy olyanokhoz beszélj, akiknek nincs pénzük a vásárlásra, nem döntőképesek, vagy csak a piacot tesztelik. 

Szép számmal akadnak olyanok is, akik tőled szeretnének ingyen infóhoz jutni a szakterületről, hogy aztán, ha már alaposan kioktattad őket, egy másik értékesítőtől vásároljanak. A legrosszabb rémálmodban se forduljon elő ilyen! 

Mi kell hozzá, hogy ne félszeg puhatolózás legyen az értékesítés – akár élőben történik, akár szöveg által, írásban?

Értékesítési szöveg tippek a sikeres lezáráshoz

Olvasom tovább...

A 404-es hibaoldal, amitől vonzó lesz az online kommunikációd

Mikor meglátogatsz egy számodra érdekes weboldalt, biztosan téged sem dob fel, ha nem működik egy link vagy maga az URL cím rossz. Inkább feladod, és kattintasz tovább. Miért lenne ez másképp, ha a saját weboldaladról van szó? Hogyan teheti vonzóbbá az online kommunikációd egy 404-es hibaoldal?

Így tedd egyedivé: design ötletek a 404-es hibaoldalhoz

Olvasom tovább...

Szövegírás ötparancsolat az ütős promólevélhez

Ha a szövegírás leghatékonyabb műfaját keresed, akkor a promólevéllel máris megtaláltad. 

Múlt heti cikkemben olvashattál néhány tárgysorötletet, ami a megnyitást garantálja. Ehhez teszek most hozzá még 3 tippet a tárgysor kapcsán és 4 tanácsot, ami a leveledet még olvasmányosabbá varázsolja. 

Hírleveles szövegírás öt egyszerű lépésben

Olvasom tovább...

Szövegírás trükkök, hogy jobban tarolj a hírleveleiddel

Milyen szövegírás trükkök segítségével fogalmazz a kíváncsiságot garantáltan felkeltő tárgysorokat hírleveleidhez? 
 
Ha ismersz néhány jól működő fogást, máris közelebb fogsz járni a célodhoz: ahhoz, hogy az emailedet egyáltalán megnyissák, és fáradságos szövegírói munkát eredménye ne a levélszemétben landoljon olvasatlanul.

5 tárgysorsablon, amivel gyerekjáték a sikeres szövegírás

Olvasom tovább...