Hogyan fejlődhetsz a szövegírás terén könnyedén? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Hogyan fejlődhetsz a szövegírás terén könnyedén?

Hogyan fejlődhetsz a szövegírás terén könnyedén?

Brian Tracy azt tanácsolja: nyeld le a békát reggelire! Más szóval: kezdd a napot azzal a teendővel, amit a legszívesebben elhanyagolnál. Érvényes ez a tanács bármilyen területre, amin éppen fejlődni szeretnél, így a szövegírás kapcsán is. De ahhoz, hogy megfogadd, másképpen kell beosztanod az idődet, mint azt a megrögzült rossz szokások diktálják.

Így oszd be az idődet, hogy jobban menjen a szövegírás

Korábban itt írtunk arról, hogy milyen hasznos lehet a szakértői státuszod felépítése érdekében a szövegírás.

Igen ám, de hogyan és mikor képezd magad egy ilyen „egzotikus” területen, amikor ki sem látszol a teendőkből? Tanácsom szembemegy azokkal a reflexekkel, amik egyébként az időbeosztásunkat irányítják. Lényege: ha villámgyorsan szeretnél fejlődni bármilyen területen, akkor kezdd tanulással a hetet!

Hogy is szokott ez lenni egyébként? Általában a hétfő egy hosszú, unalmas meetinggel kezdődik, amin a kollégák ásítozva megosztják egymással gondjukat-bajukat, és csak sorolják egymásnak a megoldásra váró problémákat.

A másik szokásos hétindító ballépés, hogy nekigyürkőzünk, és azt mondjuk, na most megoldunk mindent, ami csütörtök óta elromlott, mert pénteken és a hétvégén már senki nem javította meg.

Legyél okosabb, mint a többiek

Ezek mind olyan visszahúzó szokások, amik helyett sokkal jobban teszed, ha friss fejjel, a hétvégi lazítás után 1-2 óra tanulással indítod a hetet. Még mielőtt a figyelmed százezer irányba kalandozna, és rád támadnának a mindenféle – vélt vagy valós – hét eleji sürgősségek, tiszta fejjel nézd át a tudásanyagot arról a témáról, amit arra a hétre kijelöltél magadnak!

Meglátod: ez a valódi prioritás és nem mások teendőlistáinak ritkítása meg az örökös tűzoltás. Ha már a hét elejét rögtön önképzésnek szenteled, hamarosan annyi ötleted lesz, hogy szinte nem is jut majd időd az összesre, ettől feltöltődsz energiával, és (nem) mellékesen egyre több tudás lesz a cégben – a legértékesebb tőke, amire szert tehetsz.

Hogyan használhatod még ki a hétfő reggeleket kreatív munkára?

Néhány gyors tipp:

  • ötletelj közösen a kollégákkal (ehhez 3-4 friss és elkötelezett ember ideális)
  • ha a cégben mindenki folyamatosan tanul, ami a fejlődés alapfeltétele, ilyenkor beszámolhat saját témaköréről a kollégáknak, és ezzel megsokszorozzátok a hatásfokot
  • ne a problémákra koncentráljatok, hanem a célokra, fejlődési lehetőségekre, és ha ezeken tartjátok a szemeteket, akkor látni fogjátok, hogy menetközben megoldódnak a problémák is!

Próbáld ki, milyen tanulással és ötleteléssel kezdeni a hetet! Egészen más lesz a hangulat, azt garantálom. 

Szívesen fejlesztenéd üzleti kommunikációdat, de nem tudod, honnan indulj?
Kezdd itt a tanulást a szövegírás témában ezzel az ajándék e-bookkal!

További bejegyzések

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Felszólítás a cselekvésre (call to action): így hívják azokat a webszövekbe „belevarrtˮ gombokat, amik nélkül az értékesítési szövegírás csupán öncélú kreatív játék lenne.
 
„Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ vagy egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rajtuk. Meg az is előfordul, hogy a szöveg végén található, linkesített mondat vagy szókapcsolat szólít fel a szerző számára kívánatos cselekvésre.
 
Milyenek legyenek ezek a felhívások azért, hogy a célszemély valóban engedelmeskedjen és továbbkattintson?

Milyen a felszólító gombokra összpontosító értékesítési szövegírás?

Olvasom tovább...

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

Ha számodra se ismeretlen szó a „keresőoptimalizálás” (SEO), akkor valószínűleg arról is tudsz, hogy mindannyiunk kedvenc keresőrendszere egy olyan algoritmust (utasítássorozatot) használ a weboldalak rangorolására, ami több mint 200 összetevőből, úgynevezett „rangsorolási szignálból” áll.

Ezek közül a az egyik legfrissebb és legfontosabb a RankBrain. Hogyan kell eljárnod, ha azt szeretnéd, hogy ez a számítógépes „rangsoroló agy” szeresse a weboldaladat?

RankBrain keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Olvasom tovább...

Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal?

Mielőtt az értékesítési szöveged bármit is eladna, előbb „el kell adnodˮ olvasóidnak magát az értékesítési szöveget. Más szóval: rá kell venned őket arra, hogy egyáltalán elolvassák. De vajon hogy is néz ki egy olyan cím, ami képes ezt megtenni?

Sokat ígérő, bombasztikus és kattintásvadász? Előnyökkel kecsegtet, vagy találós kérdésekkel piszkálja fel az olvasó kíváncsiságát? Esetleg újdonságokat, híreket közöl az illető területről?

Vagy csak a jó sok felkiáltójelen (!!!) és az olyan, kapabetűkkel kiemelt „varázsszavakonˮ múlik az egész, mint az AJÁNDÉK, az INGYENES és az AKCIÓ? :)

Miről szóljon az értékesítési szöveg címsora

Olvasom tovább...

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Olvasom tovább...

2018-as közösségi média trendek

Ha valaki esetleg még kételkedne a közösségi média valóságalakító erejében, elegendő felidéznie a tavalyi amerikai elnökválasztás esetét. A várt eredmény feje tetejére állításában a Facebooknak oroszlánrésze volt. Sokan még most is felróják Zuckerbergnek, hogy olyan álhírek terjedését tette lehetővé, amik a most a Fehér Házban csücsülő győztesnek kedveztek. (Erről annak idején itt írtunk részletesebben.)

Idén „fokozódik a helyzetˮ a közösségi média fórumain

Olvasom tovább...