Hogyan fejlődhetsz a szövegírás terén könnyedén? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Hogyan fejlődhetsz a szövegírás terén könnyedén?

Hogyan fejlődhetsz a szövegírás terén könnyedén?

Brian Tracy azt tanácsolja: nyeld le a békát reggelire! Más szóval: kezdd a napot azzal a teendővel, amit a legszívesebben elhanyagolnál. Érvényes ez a tanács bármilyen területre, amin éppen fejlődni szeretnél, így a szövegírás kapcsán is. De ahhoz, hogy megfogadd, másképpen kell beosztanod az idődet, mint azt a megrögzült rossz szokások diktálják.

Így oszd be az idődet, hogy jobban menjen a szövegírás

Korábban itt írtunk arról, hogy milyen hasznos lehet a szakértői státuszod felépítése érdekében a szövegírás.

Igen ám, de hogyan és mikor képezd magad egy ilyen „egzotikus” területen, amikor ki sem látszol a teendőkből? Tanácsom szembemegy azokkal a reflexekkel, amik egyébként az időbeosztásunkat irányítják. Lényege: ha villámgyorsan szeretnél fejlődni bármilyen területen, akkor kezdd tanulással a hetet!

Hogy is szokott ez lenni egyébként? Általában a hétfő egy hosszú, unalmas meetinggel kezdődik, amin a kollégák ásítozva megosztják egymással gondjukat-bajukat, és csak sorolják egymásnak a megoldásra váró problémákat.

A másik szokásos hétindító ballépés, hogy nekigyürkőzünk, és azt mondjuk, na most megoldunk mindent, ami csütörtök óta elromlott, mert pénteken és a hétvégén már senki nem javította meg.

Legyél okosabb, mint a többiek

Ezek mind olyan visszahúzó szokások, amik helyett sokkal jobban teszed, ha friss fejjel, a hétvégi lazítás után 1-2 óra tanulással indítod a hetet. Még mielőtt a figyelmed százezer irányba kalandozna, és rád támadnának a mindenféle – vélt vagy valós – hét eleji sürgősségek, tiszta fejjel nézd át a tudásanyagot arról a témáról, amit arra a hétre kijelöltél magadnak!

Meglátod: ez a valódi prioritás és nem mások teendőlistáinak ritkítása meg az örökös tűzoltás. Ha már a hét elejét rögtön önképzésnek szenteled, hamarosan annyi ötleted lesz, hogy szinte nem is jut majd időd az összesre, ettől feltöltődsz energiával, és (nem) mellékesen egyre több tudás lesz a cégben – a legértékesebb tőke, amire szert tehetsz.

Hogyan használhatod még ki a hétfő reggeleket kreatív munkára?

Néhány gyors tipp:

  • ötletelj közösen a kollégákkal (ehhez 3-4 friss és elkötelezett ember ideális)
  • ha a cégben mindenki folyamatosan tanul, ami a fejlődés alapfeltétele, ilyenkor beszámolhat saját témaköréről a kollégáknak, és ezzel megsokszorozzátok a hatásfokot
  • ne a problémákra koncentráljatok, hanem a célokra, fejlődési lehetőségekre, és ha ezeken tartjátok a szemeteket, akkor látni fogjátok, hogy menetközben megoldódnak a problémák is!

Próbáld ki, milyen tanulással és ötleteléssel kezdeni a hetet! Egészen más lesz a hangulat, azt garantálom. 

Szívesen fejlesztenéd üzleti kommunikációdat, de nem tudod, honnan indulj?
Kezdd itt a tanulást a szövegírás témában ezzel az ajándék e-bookkal!

További bejegyzések

Lájk vagy nem lájk? 7 tipp a közösségi média használatához

Csapjunk hát egyből a lecsóba! Mert ezért jöttél, nem? :) Mi kell hozzá, hogy ne csak a lájkok gyűljenek a Facebook-oldaladon vagy a közösségi média általad használt egyéb felületén, hanem konvertálni, azaz látogatóból vevőt varázsolni is tudj?

Így használd a közösségi média eszközeit ügyfélszerzésre

Olvasom tovább...

Ettől döglik a légy: az ütős értékesítési szöveg alapfogásai

Nem titok: bizalomépítő elemeket rejtünk el a szövegben, és vásárlásra ösztönző módszereket alkalmazunk, mindahányszor az a feladat, hogy a megrendelőnk számára megszülessen a tökéletesen hatékony értékesítési szöveg.

Ami titok, azt nem itt fogjuk elárulni, de tudásunkból adunk egy jókora szeletet, ha kéred. :)

Fülön csíp! Az értékesítési szöveg 3 alapfűszere

Olvasom tovább...

Divatfogalom vagy a marketing jövője? Growth hacking kisokos

Ha elsőre nem ugrik be, hogy ezt most eszik vagy isszák, nem vagy egyedül. Olyan új, hogy magyarul még jóformán szavunk sincs arra, hogy mi is a growth hacking. Mégis egyre többen hisznek abban, hogy ez a „trükkös növekedés” fogja felváltani a hagyományos marketinget.

Hogy mi lesz a jövője (lesz-e egyáltalán?), azt persze nem mi fogjuk ebben a cikkben eldönteni, hanem a piac. De addig is lássuk az új terület fogásait és alapszavait! Ki tudja, talán még hasznot is húzhatsz belőle, ha a versenytársaidnál hamarabb beszállsz…

Growth hacking: a leleményes, kis pénzigényű kreatív ötletek műfaja

Olvasom tovább...

Szövegírás GPS, hogy soha többé ne akadj el alkotás közben

A kész jobb, mint a tökéletes! Sok mindenre igaz az állítás, de talán a szövegírás területén a legigazabb. Sok ígéretes tehetséget a saját, túl magas elvárásai akadályoznak meg az alkotásban, vagy a nem létező, „ideális körülményekre” vár, hogy végre hozzákezdjen az íráshoz.

Miért nem megy a szövegírás, ha maximalista vagy?

Olvasom tovább...

A Viber az üzleti kommunikáció új modelljét ígéri

Ingyenes internetes hanghívások és üzenetküldés, ez a Viber. Kevésbé macerás, mint a Skype, az alkalmazás letöltésével ugyanis annyi a teendőnk, hogy beírjuk a telefonszámunkat. A Viber automatikusan detektálja, milyen kontaktjaink vannak már. Ha telefonálni szeretnénk vagy üzenetet küldeni, a Viber-felhasználókkal ez az interneten fog létrejönni – ingyen. Jól hangzik? 800 millió felhasználó már rábólintott. Eljött hát az ideje, hogy az üzleti szféra felé is nyissanak.

Hogyan tud az üzleti kommunikáció úgy működni, mint egy baráti telefonhívás?

Olvasom tovább...