Pinterest tippek, hogy a közösségi média erejét kihasználd - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Pinterest tippek, hogy a közösségi média erejét kihasználd

Pinterest tippek, hogy a közösségi média erejét kihasználd

Mára már a legtöbb vállalkozás számára egyértelművé vált a közösségi média ereje, azonban az esetek túlnyomó többségében még mindig a Facebookot tekintik az egyetlen lehetőségnek. Érdemes azonban jobban körbenézni a kihasználható felületek között hiszen a LinkedIn, Instagram vagy a Pinterest is óriási közönséget tud megszólítani.
 

Miért éppen a Pinterestet válasszuk a közösségi média oldalak hada közül?

A különböző közösségi média felületek különböző célcsoportot szólítanak meg. Ha pontosan tudjuk, hogy a saját termékünk / szolgáltatásunk kit céloz meg, ki tudjuk választani a számunkra megfelelő közösségi felületet.


Ahogy az a fenti ábrán is jól látható érdemes kihasználni a Pinterest lehetőségeit, hiszen aktív felhasználói réteggel rendelkezik.
 
A Pinterest felhasználók – a Facebookkal ellentétben -  nem kapcsolattartásra használják a felületet hanem ihletgyűjtésre.
Nézzünk egy példát: Amennyiben lakberendező cégünk van, szinte számunkra teremették ezt a remek felületet. Az átlagos Pinterest felhasználó ugyanis imád lakásfelújítással, kreatív ötletekkel kapcsolatos képeket nézegetni és „pinelni”, azaz megosztani.

Nézzük, hogy hogyan használhatjuk ki a Pinterestben rejlő lehetőségeket!

Legelső lépésként mindenképpen hozzunk létre céges profilt egyrészről hiszen professzionális hatást kelt, másrészről pedig sokkal könnyebb lesz a kapott statisztikákkal dolgozni.
 
Használhatjuk ezt a közösségi média felületet egyfajta termékbemutató katalógusként, adhatunk kreatív tippeket a követőinknek. Kiemelten fontos, hogy nagy felbontású képeket tegyünk közzé, illetve érdemes hangsúlyt fektetni a linkek használatára, ezzel a saját weboldalunkra terelve a forgalmat. Érdemes élni ezzel a lehetőséggel hiszen például az Instagramon nem tudunk linket elhelyezni képeink alá, csak a profilba.

Összefoglalva néhány gyakorlati tanács

1.    Posztoljunk rendszeresen. Naponta 1-2 kép feltöltése nem emészt fel sok időt, ugyanakkor fantasztikus eredményeket érhetünk el a rendszerességgel.
2.    Magas minőségű, igényes képeket töltsünk fel. Ne legyen pixeles, homályos.
3.    Használjunk linkeket! Tereljük a felhasználókat a saját weboldalunkra, ahol tovább tudnak tájékozódni vagy akár vásárolni is.
4.    Szerezzük új követőket! Ehhez fontos, hogy hasznos tartalmat osszunk meg illetve, hogy minél jobban meghatározzuk a kategóriánkat.
5.    Hozzunk létre különböző táblákat. Ha maradunk a lakberendező példánál akkor készíthetünk egy táblát a konyhának, egyet a nappalinak és egyet a hálószobának.

Naponta 1-2 kép, megfelelő linkek elhelyezése, valamint a látogatók terelése már elég ahhoz, hogy sikeresen kihasználjuk a Pinterest adta lehetőségeket és elérjük a célcsoportunkat.

A közösségi média más terepe is érdekel? Kérd díjmentes Linkedin tanfolyamunkat.

További bejegyzések

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...

Válasz a dilemmára: online marketing szakember vagy külsős cég?

Irigykedtél már valaha a versenytársad online marketing kampányára? Bosszantott, hogy nem neked jutott eszedbe az ötlet? 

Ne ostorozd magad! Lehet, hogy nem is neked kellett volna eszedbe jutnia. Hiszen a Te fejedet a céged mindennapos gondjai-bajai kötik le. A marketinges cégek kreatív koponyáiban viszont már ott lehet a megoldás, ami a Te életedet is megkönnyíti.

Az online marketing nem egyszemélyes küldetés

Olvasom tovább...

Fordítsd hasznodra a nyarat! Marketing eszközök uborkaszezon idejére

Ütős marketing eszközök nélkül nem a kellemes hőmérsékleten, hanem a bevételeden fogod érezni, hogy vééégre itt a nyár. Számolod a napokat, hogy szabadságra mehess, de közben, úgy ahogy van, kihagynád az uborkaszezont? Lassan a testtel, mert némi marketinges tudással felpezsdítheted a legforróbb hónapokat is!

Marketing eszközök, amikkel nyáron is mehet az eladás

Olvasom tovább...