Pinterest tippek, hogy a közösségi média erejét kihasználd - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Pinterest tippek, hogy a közösségi média erejét kihasználd

Pinterest tippek, hogy a közösségi média erejét kihasználd

Mára már a legtöbb vállalkozás számára egyértelművé vált a közösségi média ereje, azonban az esetek túlnyomó többségében még mindig a Facebookot tekintik az egyetlen lehetőségnek. Érdemes azonban jobban körbenézni a kihasználható felületek között hiszen a LinkedIn, Instagram vagy a Pinterest is óriási közönséget tud megszólítani.
 

Miért éppen a Pinterestet válasszuk a közösségi média oldalak hada közül?

A különböző közösségi média felületek különböző célcsoportot szólítanak meg. Ha pontosan tudjuk, hogy a saját termékünk / szolgáltatásunk kit céloz meg, ki tudjuk választani a számunkra megfelelő közösségi felületet.


Ahogy az a fenti ábrán is jól látható érdemes kihasználni a Pinterest lehetőségeit, hiszen aktív felhasználói réteggel rendelkezik.
 
A Pinterest felhasználók – a Facebookkal ellentétben -  nem kapcsolattartásra használják a felületet hanem ihletgyűjtésre.
Nézzünk egy példát: Amennyiben lakberendező cégünk van, szinte számunkra teremették ezt a remek felületet. Az átlagos Pinterest felhasználó ugyanis imád lakásfelújítással, kreatív ötletekkel kapcsolatos képeket nézegetni és „pinelni”, azaz megosztani.

Nézzük, hogy hogyan használhatjuk ki a Pinterestben rejlő lehetőségeket!

Legelső lépésként mindenképpen hozzunk létre céges profilt egyrészről hiszen professzionális hatást kelt, másrészről pedig sokkal könnyebb lesz a kapott statisztikákkal dolgozni.
 
Használhatjuk ezt a közösségi média felületet egyfajta termékbemutató katalógusként, adhatunk kreatív tippeket a követőinknek. Kiemelten fontos, hogy nagy felbontású képeket tegyünk közzé, illetve érdemes hangsúlyt fektetni a linkek használatára, ezzel a saját weboldalunkra terelve a forgalmat. Érdemes élni ezzel a lehetőséggel hiszen például az Instagramon nem tudunk linket elhelyezni képeink alá, csak a profilba.

Összefoglalva néhány gyakorlati tanács

1.    Posztoljunk rendszeresen. Naponta 1-2 kép feltöltése nem emészt fel sok időt, ugyanakkor fantasztikus eredményeket érhetünk el a rendszerességgel.
2.    Magas minőségű, igényes képeket töltsünk fel. Ne legyen pixeles, homályos.
3.    Használjunk linkeket! Tereljük a felhasználókat a saját weboldalunkra, ahol tovább tudnak tájékozódni vagy akár vásárolni is.
4.    Szerezzük új követőket! Ehhez fontos, hogy hasznos tartalmat osszunk meg illetve, hogy minél jobban meghatározzuk a kategóriánkat.
5.    Hozzunk létre különböző táblákat. Ha maradunk a lakberendező példánál akkor készíthetünk egy táblát a konyhának, egyet a nappalinak és egyet a hálószobának.

Naponta 1-2 kép, megfelelő linkek elhelyezése, valamint a látogatók terelése már elég ahhoz, hogy sikeresen kihasználjuk a Pinterest adta lehetőségeket és elérjük a célcsoportunkat.

A közösségi média más terepe is érdekel? Kérd díjmentes Linkedin tanfolyamunkat.

További bejegyzések

Angyali üdvözletek: üzleti kommunikáció az ünnepi szezonban

Egész évben vártad, hogy legalább most, a vége felé kifújd magadat? Ha az üzleti kommunikáció területén mozogsz, akkor még ne tedd! Hiszen ez a műfaj a partnerekkel és az ügyfelekkel való kapcsolattartásról szól. Márpedig számukra az ünnepnapok olyan különleges alkalmat jelentenek, amit nem szabad hagynod úgy elmúlni, hogy ne üzenj nekik.
 
Hogyan jelenj meg úgy az életükben az év végi ünnepek alkalmával, hogy elegáns és stílusos legyen? Íme a tippjeink.

Az üzleti kommunikáció alapszabálya: tedd személyessé!

Olvasom tovább...

Blogírás KonMari módra: így lomtalanítsd a szöveget

Marie Kondo, a szervezett terekben rejlő rend és szépség japán múzsája a blogírás terén is hasznos tanácsokat tud adni. Nem mintha az otthoni rendrakás, lomtalanítás művészetéről átnyergelt volna a marketingre. De ha jobban belegondolunk, a szövegírásra is érvényes az, amit a KonMari módszer szabályai az élvezhetőbb élettér kialakítására ajánlanak.

A KonMari szabálytól Einsteinen át a blogírásig

Olvasom tovább...

1 idézet, amit látnod kell, hogy meggyőzően menjen a szövegírás

Mi kell ahhoz, hogy a szövegírás meggyőző legyen, és pár jól összefűzött szó mérhető eredményeket (értsd: pénzt) hozzon a konyhára? 

Körbekérdeztünk csapatunkban, hogy mi a legjobb szövegírók munkáját megihlető tanács, és miért.

Meglepetés-eredmény: a marketingguruk tippjei helyett egy kamaszkori emlék aratta a legnagyobb sikert!

Szövegírás tipp egy ütős mondatban

Olvasom tovább...

Offline üzleti kommunikáció a sikeres kapcsolatépítéshez

Közeledik az ünnepi szezon: remek alkalom kimozdulni, és az üzleti kommunikáció offline frontvonalán beerősíteni a kapcsolatépítést. Egymást érik ilyenkor a karácsonyi és évzáró partik, különféle rendezvények, amiken Neked is érdemes névjegyeddel és széles mosollyal felfegyverkezve részt venned. 
 
Ki tudja, talán éppen egy ilyen alkalom hozza majd a 2018-as év legszuperebb ügyfelét vagy stratégiai partnerét számodra – de csak ha az alábbi kapcsolatépítési tippjeink közül minél többet bevezetsz idén a gyakorlatodba.

Üzleti kommunikáció szemtől szemben: 7 tipp a sikerhez

Olvasom tovább...

Térj a tárgyra! Értékesítési szöveg profi lezárással

Kerülgetik a forró kását, misztikus-varázsolós szövegeket írnak, de az értékesítési szöveg nem erről szól. Az amatőröket onnan ismered fel, hogy sokat köntörfalaznak, amíg a tárgyra térnek, és közben szép lassan elveszítik az Olvasót.

Élére kell állítani a kérdést, mert túl kevés az időd arra, hogy olyanokhoz beszélj, akiknek nincs pénzük a vásárlásra, nem döntőképesek, vagy csak a piacot tesztelik. 

Szép számmal akadnak olyanok is, akik tőled szeretnének ingyen infóhoz jutni a szakterületről, hogy aztán, ha már alaposan kioktattad őket, egy másik értékesítőtől vásároljanak. A legrosszabb rémálmodban se forduljon elő ilyen! 

Mi kell hozzá, hogy ne félszeg puhatolózás legyen az értékesítés – akár élőben történik, akár szöveg által, írásban?

Értékesítési szöveg tippek a sikeres lezáráshoz

Olvasom tovább...

A 404-es hibaoldal, amitől vonzó lesz az online kommunikációd

Mikor meglátogatsz egy számodra érdekes weboldalt, biztosan téged sem dob fel, ha nem működik egy link vagy maga az URL cím rossz. Inkább feladod, és kattintasz tovább. Miért lenne ez másképp, ha a saját weboldaladról van szó? Hogyan teheti vonzóbbá az online kommunikációd egy 404-es hibaoldal?

Így tedd egyedivé: design ötletek a 404-es hibaoldalhoz

Olvasom tovább...