Hogyan hoz forgalmat a közösségi média topmodellje, az Instagram? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Hogyan hoz forgalmat a közösségi média topmodellje, az Instagram?

Hogyan hoz forgalmat a közösségi média topmodellje, az Instagram?

Magánemberként akár használod, akár nem, az Instagram napjaink egyik legnépszerűbb közösségi média felülete. Sok vállalkozásnak érdemes jelen lenni rajta, de egész más posztolási szokásokat igényel, mint pl. a Facebook vagy a Twitter. Összegyűjtöttük, mikre érdemes odafigyelned.
 

Légy jelen az Instagram közösségi média felületen

Ha olyan terméked vagy szolgáltatásod van, amelynek előnyei, hangulata, arculata képekkel könnyen megfogható, ki ne hagyd az Instagram adta lehetőségeket! A szép fotók jobban megragadják a fantáziát, az akár időhiányban szenvedő, olvasni türelmetlen internetezőt is.
 
A gasztronómia, szépségipar, sport, divat, party-kellékek, játékok, utazások vagy bútorok világában mozgó vállalkozónak kötelező jelen lenni itt is ahhoz, hogy tényezővé váljanak a piacon, de némi kreativitással azok is új vevőket szerezhetnek, akik ezektől a területektől távol állnak.
 
Például:
-       Ha időgazdálkodás tréninget árulsz, fotózhatsz olyan élethelyzeteket, amelyeket mindenki ismer, és amelyekben jól jönne a plusz idő vagy egy jobb időbeosztás (dugó az autópályán, sorban állás a postán stb.).
-       Egy ridegnek, hivatalosnak tartott szakma megmutathatja színesebb oldalát, kulisszák mögötti képekkel dokumentálhatja gyártási folyamatait, szerepeltetheti barátságos kollégáit.
-       Egy ismert színésznő nyilatkozta nemrégiben, hogy ő a bulvársajtó ellensúlyozására használja az Instagramot. Míg a bulvár mindenféle hamis híreket jelentet meg róla, ő a rajongóit inkább a saját közösségi média oldalainak követésére buzdítja, ahol saját kezében tarthatja, mit, mikor és milyen mértékben villant fel. Csepegtet egy kis magánéletet, egy kis „ilyen cipőt vettem ma” színes hírt, amelyben még szponzorterméket is elrejthet, de elsőként ad hírt az új filmje forgatásáról is.
-       Egy zöldségleveket árusító bolt a legkülönbözőbb helyekre teszi ki juice-os poharait. Amikor egy márciusi nap hirtelen elkezdett esni a hó, csak kinyújtottak egy lével teli poharat az ablakon, és lefotózták a havazásban. Már ment is az Instagramra egy ilyesmi szöveggel: Mi ezzel dobjuk fel magunkat ezen a hűvös napon. És te?
 
Némi szabad gondolkodással pillanatok alatt kreatív Instagram bejegyzések születhetnek.
 

Linkek helyett

Sajnos az Instagramon nem lehet linket elhelyezni. Egyetlen lehetőség van, hogy linkeld a weboldaladat, és ez a bioban, azaz a profilod bemutatkozó, leíró részében található. Ide helyezhető egy kattintható url. Ettől függetlenül posztolhatsz olyan képet, ami egy-egy blogbejegyzésedre vagy a weboldalad bizonyos oldalaira hívja fel a figyelmet, de link helyett körülírva tudod eljuttatni oda az embereket. Pl. Új bejegyzésünk jelent meg a blogon, keresd fel az XY oldalát!
 
A bio csupán 150 karakter terjedelmű lehet, ami meglehetősen kevés ahhoz, amit át szeretnél adni benne. Ennyibe kell belesűríteni mindent, megragadni a látogató figyelmét úgy, hogy a márkádról minden fontos információt is elmondasz. Nem egyszerű, de érdekes játék a szavakkal. Keress rövidebb szinonimákat, emeld ki a lényeget! Nézd meg néhány nagy cég profilját, ők hogyan oldották meg!
 

Rendszeres posztolás

Azok a vállalkozások tudnak az Instagramon keresztül is növekedni, akik naponta 2-3 alkalommal posztolnak. A posztokat érdemes nem egymás utánra, hanem a nap folyamán elszórtan kitenni. A déli és az esti órák általában a tutik. Ha olyan a célcsoportod, akár a reggeli tömegközlekedős órákra is célozhatsz.

 

Figyeld a statisztikát

Ha üzleti profilt használsz, az Instagram Insights alkalmazás segít neked a látogatói adatokat analizálni. Hetente legalább egyszer érdemes ránézni, sok hasznosságot tartalmaz. Láthatod belőle, mikor és mit érdemes posztolnod, mire gerjedtek leginkább a követőid, és mi az, ami hidegen hagyta őket.

 

Szerezz új követőket!

Egyszerű a feladat: Nyüzsögj, barátkozz! Szólj hozzá mások fotóihoz, saját bejegyzéseidben időnként reflektálj mások hasonló témájú képeire úgy, hogy tag-eled őket. Épülj be a közösségbe!
 
Használj hashtag-et! Sokat és relevánsat! A hashtagek azért fontosak, mert az Instagramnak nincs keresője. A látogatók a hashtagekre kattintva tudják kilistázni egy adott téma fotóit.
 
Keress hasonló témájú Instagram oldalakat, és nézz rá a követőik listájára! Pl. egy baba-mama témájú oldalt bizonyára olyanok követnek, akik maguk is kisgyerekes szülők. Érdemes elkezdened követni őket, így kapnak egy üzenetet és felhívod az oldaladra a figyelmet. Még jobb időnként szívecskével jelezni, hogy egy-egy fotójuk tetszik, így rendszeresen képbe kerülsz náluk. A legtöbb felhasználó követést követéssel jutalmaz.

 

Használd a szűrőket

Az Instagramra csak mobiltelefonról lehet fotót feltölteni, így legjobb, ha mobillal készíted a képeidet. Az sem baj, ha nem a legtutibb stúdiókörülmények között kattintod őket, és nincsenek tökéletesen bevilágítva. Feltöltés közben lehetőséged lesz szűrők segítségével hangulatot, stílust adni nekik. Érdemes egy-két neked tetsző szűrőhöz hosszú távon ragaszkodni, hogy fotóid egységes képet adjanak vállalkozásodról.
 
Ugyanakkor nyilván fontos figyelni rá, hogy minél jobb képeket készíts. Egy csak fotókból álló közösségi oldalon ezzel tudsz kommunikálni, ezzel tudsz bevágódni vagy akár egy életre elvágódni a fogyasztóknál.

 

Videót is?

Az Instagram alapvetően fotómegosztó közösségi oldal, de lehetőség van rövid videók közzétételére is. Illetve a Történeted ikon megnyomásával napi életképet is mutathatsz, ami lehet egy pár másodperces videó vagy fotó is.
 
Használd a tippjeinket, vigyél új színt vállalkozásod kommunikációjába!
 
Szeretnél útmutatást a kommunikációd megtervezéséhez? 
A következő ingyenes előadásunk témaja pont ez lesz. Gyere el, találkozzunk élőben!

 

 

 

További bejegyzések

Facebook hirdetés képméretek - így néz ki jól a hirdetés

Előfordult már veled, hogy megosztottál egy hihetetlenül vicces képet, de a Facebook úgy vágta méretre, hogy pont a lényeg nem látszott? Egy hétköznapi posztnál talán nem olyan nagy a tét, egy Facebook hirdetés esetében azonban pénzbe kerül a baki.
 
Ha ki akarsz fogni a Facebookon, méretre kell vágnod a képet. A méretek a Facebookkal együtt változnak, akár évente többször is.

Használd ezeket a méreteket, hogy tökéletes legyen a Facebook poszt, Facebook hirdetés

Olvasom tovább...

A szövegírás dilemmája: hard sell vagy soft sell?

A cél persze világos. Ha a szövegírás területén mozogsz, vagyis írott üzenetekkel (is) meg szeretnéd hódítani a célpiacodat, akkor az eladásra hajtasz
 
De vajon mi a jobb? Az, ha ezt rögtön ki is mondod, és „rászólsz” az Olvasóra, hogy engedelmeskedjen – vagy ha bűvölős-bájolós, sejtelmes-varázsolós szövegekkel egyre közelebb hozod Őt magadhoz?

Kemény és lágy eladás: a hatékony szövegírás mindkettőt szereti

Olvasom tovább...

Lájk vagy nem lájk? 7 tipp a közösségi média használatához

Csapjunk hát egyből a lecsóba! Mert ezért jöttél, nem? :) Mi kell hozzá, hogy ne csak a lájkok gyűljenek a Facebook-oldaladon vagy a közösségi média általad használt egyéb felületén, hanem konvertálni, azaz látogatóból vevőt varázsolni is tudj?

Így használd a közösségi média eszközeit ügyfélszerzésre

Olvasom tovább...

Ettől döglik a légy: az ütős értékesítési szöveg alapfogásai

Nem titok: bizalomépítő elemeket rejtünk el a szövegben, és vásárlásra ösztönző módszereket alkalmazunk, mindahányszor az a feladat, hogy a megrendelőnk számára megszülessen a tökéletesen hatékony értékesítési szöveg.

Ami titok, azt nem itt fogjuk elárulni, de tudásunkból adunk egy jókora szeletet, ha kéred. :)

Fülön csíp! Az értékesítési szöveg 3 alapfűszere

Olvasom tovább...