Keresőoptimalizálás változások jönnek nyugat felől - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Keresőoptimalizálás változások jönnek nyugat felől

Keresőoptimalizálás változások jönnek nyugat felől

Adwords vagy SEO: ez itt a kérdés! Ha az érdeklődő információkeresése nyomán és a weboldalad keresőoptimalizálásának köszönhetően jut el hozzád, az azért jó, mert így kicselezted a reklámimmunitást. Szakértői státuszodnak köszönhetően fog hinni Neked a látogató és nem a fizetett hirdetésnek köszönhetően. Ha pedig az Adwords-hirdetésed vonzza hozzád, akkor legalább biztos lehetsz benne, hogy vásárolni szeretne, hiszen tudatosan kattintott a reklámra.

De ha az utóbbira, az Adwordsre adod a fejed, akkor tisztában kell lenned a terület legfrissebb fejleményével, ami egyelőre az angol nyelvű kereséseket érinti! De nem árt felkészülni.

Keresőoptimalizálás és pontosan egyező kulcsszavak

„Valaminek változnia kell, hogy minden ugyanúgy maradhasson!” –  Tomasi di Lampedusa A párduc című híres regényéből vett idézet akár a piacvezető pozícióját folyamatos újításaival biztosító Google mottója is lehetne. 

Hogy mit talált ki már megint az internetes keresőrendszer, aminek farvizein a fél világ online marketingje evez? 

Fanfár és dobpergés! :) Lazítani fog az Adwords kulcsszavak rendjén, így többé nem csupán a hajszálpontosan egyező találatok számítanak majd, hanem az azonos értelmű, de másképpen bepötyögött keresések is.

Mi a teendőd?

2014 óta a keresőoptimalizálásra és az Adwordsre egyaránt érvényes: az elírások, többes számú alakok és a ragozott szavak is telitalálatnak számítanak, és Hozzád vezetik az érdeklődőket. 

Ezzel a természetes emberi logikához alkalmazkodó fogással a „Gugli” máris 2%-kal növelte a kulcsszavak hatótávolságát. Az Adwords szabályok készülődő fellazítása hasonló hatást jelez előre: a szórendcserékhez és a változatos megfogalmazásokhoz való lazább Google-viszonyulás várhatóan még nagyobb növekedést hozhat számodra is a találatokban. 

Egyetlen feltétellel. Éspedig: ne várd el, hogy az internetezők feltétlenül a Te (egyébként helyes és szakmailag megalapozott) logikádhoz alkalmazkodjanak. A Google sem teszi, és pont ezért sikeres. 

Például: hiába „rheumatoid arthritis” a balzsamod által orvosolt probléma helyes megnevezése, ha egyszer a diagnózis pontos neve helyett a potenciális vásárlóid inkább következetesen azzal foglalkoznak, hogy „sajog a térdem … fáj a térdem” stb.

A lényeg tehát az, hogy ne a robotokra, hanem a hozzád hasonló hús-vér emberekre legyél tekintettel, amikor a keresőoptimalizálásra gondolsz.

Íme, a hatékony keresőoptimalizálás első és egyetlen nagy kérdése, amit elegendő megválaszolnod a sikeres eladáshoz: vajon milyen lehet ott lenni, ahol éppen nem vagy, vagyis a világot azok szemével látni, akik egy másik szögből tekintenek rá?


Ennél részletesebben pedig itt kaphatsz tippeket a személyedre szabott keresőoptimalizáláshoz!

További bejegyzések

Az online kommunikáció 5+1 trendje 2018-ban

Hogyan optimalizálható a legjobban az online kommunikáció 2018-ban? Milyen új trendeket kövess, és mi az, amire már nem érdemes túl sok időt fordítanod? Aki az online marketing világát ismeri, jól tudja, hogy ebben a szélsebesen változó üzletágban az első és legfontosabb, hogy jól informáltak legyünk. A 2018-as változásokról és előrejelzésekről alábbi összefoglalónkban olvashatsz.
 

1. Az online kommunikáció törzse: az e-mail marketing

Olvasom tovább...

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Felszólítás a cselekvésre (call to action): így hívják azokat a webszövekbe „belevarrtˮ gombokat, amik nélkül az értékesítési szövegírás csupán öncélú kreatív játék lenne.
 
„Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ vagy egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rajtuk. Meg az is előfordul, hogy a szöveg végén található, linkesített mondat vagy szókapcsolat szólít fel a szerző számára kívánatos cselekvésre.
 
Milyenek legyenek ezek a felhívások azért, hogy a célszemély valóban engedelmeskedjen és továbbkattintson?

Milyen a felszólító gombokra összpontosító értékesítési szövegírás?

Olvasom tovább...

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

Ha számodra se ismeretlen szó a „keresőoptimalizálás” (SEO), akkor valószínűleg arról is tudsz, hogy mindannyiunk kedvenc keresőrendszere egy olyan algoritmust (utasítássorozatot) használ a weboldalak rangorolására, ami több mint 200 összetevőből, úgynevezett „rangsorolási szignálból” áll.

Ezek közül a az egyik legfrissebb és legfontosabb a RankBrain. Hogyan kell eljárnod, ha azt szeretnéd, hogy ez a számítógépes „rangsoroló agy” szeresse a weboldaladat?

RankBrain keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Olvasom tovább...

Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal?

Mielőtt az értékesítési szöveged bármit is eladna, előbb „el kell adnodˮ olvasóidnak magát az értékesítési szöveget. Más szóval: rá kell venned őket arra, hogy egyáltalán elolvassák. De vajon hogy is néz ki egy olyan cím, ami képes ezt megtenni?

Sokat ígérő, bombasztikus és kattintásvadász? Előnyökkel kecsegtet, vagy találós kérdésekkel piszkálja fel az olvasó kíváncsiságát? Esetleg újdonságokat, híreket közöl az illető területről?

Vagy csak a jó sok felkiáltójelen (!!!) és az olyan, kapabetűkkel kiemelt „varázsszavakonˮ múlik az egész, mint az AJÁNDÉK, az INGYENES és az AKCIÓ? :)

Miről szóljon az értékesítési szöveg címsora

Olvasom tovább...

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Olvasom tovább...