Keresőoptimalizálás változások jönnek nyugat felől - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Keresőoptimalizálás változások jönnek nyugat felől

Keresőoptimalizálás változások jönnek nyugat felől

Adwords vagy SEO: ez itt a kérdés! Ha az érdeklődő információkeresése nyomán és a weboldalad keresőoptimalizálásának köszönhetően jut el hozzád, az azért jó, mert így kicselezted a reklámimmunitást. Szakértői státuszodnak köszönhetően fog hinni Neked a látogató és nem a fizetett hirdetésnek köszönhetően. Ha pedig az Adwords-hirdetésed vonzza hozzád, akkor legalább biztos lehetsz benne, hogy vásárolni szeretne, hiszen tudatosan kattintott a reklámra.

De ha az utóbbira, az Adwordsre adod a fejed, akkor tisztában kell lenned a terület legfrissebb fejleményével, ami egyelőre az angol nyelvű kereséseket érinti! De nem árt felkészülni.

Keresőoptimalizálás és pontosan egyező kulcsszavak

„Valaminek változnia kell, hogy minden ugyanúgy maradhasson!” –  Tomasi di Lampedusa A párduc című híres regényéből vett idézet akár a piacvezető pozícióját folyamatos újításaival biztosító Google mottója is lehetne. 

Hogy mit talált ki már megint az internetes keresőrendszer, aminek farvizein a fél világ online marketingje evez? 

Fanfár és dobpergés! :) Lazítani fog az Adwords kulcsszavak rendjén, így többé nem csupán a hajszálpontosan egyező találatok számítanak majd, hanem az azonos értelmű, de másképpen bepötyögött keresések is.

Mi a teendőd?

2014 óta a keresőoptimalizálásra és az Adwordsre egyaránt érvényes: az elírások, többes számú alakok és a ragozott szavak is telitalálatnak számítanak, és Hozzád vezetik az érdeklődőket. 

Ezzel a természetes emberi logikához alkalmazkodó fogással a „Gugli” máris 2%-kal növelte a kulcsszavak hatótávolságát. Az Adwords szabályok készülődő fellazítása hasonló hatást jelez előre: a szórendcserékhez és a változatos megfogalmazásokhoz való lazább Google-viszonyulás várhatóan még nagyobb növekedést hozhat számodra is a találatokban. 

Egyetlen feltétellel. Éspedig: ne várd el, hogy az internetezők feltétlenül a Te (egyébként helyes és szakmailag megalapozott) logikádhoz alkalmazkodjanak. A Google sem teszi, és pont ezért sikeres. 

Például: hiába „rheumatoid arthritis” a balzsamod által orvosolt probléma helyes megnevezése, ha egyszer a diagnózis pontos neve helyett a potenciális vásárlóid inkább következetesen azzal foglalkoznak, hogy „sajog a térdem … fáj a térdem” stb.

A lényeg tehát az, hogy ne a robotokra, hanem a hozzád hasonló hús-vér emberekre legyél tekintettel, amikor a keresőoptimalizálásra gondolsz.

Íme, a hatékony keresőoptimalizálás első és egyetlen nagy kérdése, amit elegendő megválaszolnod a sikeres eladáshoz: vajon milyen lehet ott lenni, ahol éppen nem vagy, vagyis a világot azok szemével látni, akik egy másik szögből tekintenek rá?


Ennél részletesebben pedig itt kaphatsz tippeket a személyedre szabott keresőoptimalizáláshoz!

További bejegyzések

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...

Nyári trendek a közösségi média oldalain

Nyáron az élet is megváltozik, lehetségessé válik a lehetetlen is. A közösségi média is pezseg az élettől. Vidámság, jókedv, napsütés, színek, kacagások köszönnek vissza a posztokból. Meleg időben látványosabban dübörög az élet. Élményeket, érzelmeket gyűjtenek az emberek, és ontják magukból azokat a közösségi média oldalaira. Te se maradj ki a jó posztokból, hass az emberekre! 

Maradj trendi nyáron is a közösségi média oldalain!

Olvasom tovább...

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Irigykedve figyeled a konkurenciát? Kíváncsi vagy, ők vajon mit csinálnak másképp a Facebookon, miért van annyival több követőjük? Az egyik legkézenfekvőbb válasz, hogy versenytársaid ismerik az eredményes és célravezető Facebook hirdetés használatát.

Facebook hirdetés nélkül nem megy?

Olvasom tovább...

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...