Melyik marketing trend nyeri meg a versenyt? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Melyik marketing trend nyeri meg a versenyt?

Melyik marketing trend nyeri meg a versenyt?

Van egy viszonylag új marketing trend, ami számos szakértő szerint a következő évtized nagy dobása lesz. 2016-ban tarolt, és egyre erősödik. Az is lehet, hogy gyökeresen fel fogja forgatni mindazt, amit eddig az értékesítésről és a reklámokról tudtunk. 

Ez az influencer marketing (vagy befolyásoló, véleményvezér marketing): nevezhetjük a szájreklám egyik formájának, de a véleményvezérek diktatúrájának is. Lényege, hogy a közösségi platformok véleményvezéreit használja szócsőként, és az ő segítségükkel ér el bámulatos sikereket az értékesítésben.

Miben lehet hasznos egy hazai kkv-nak a friss marketing trendeket követni?

Az új marketing trendeknek megfelelően kár arra várni, hogy egy reklám hatására a potenciális vásárló a homlokára csapjon, és a pénztárcájáért nyúljon. Sokkal inkább hajlamosak arra, hogy a közösségi médiában nyomozni kezdjenek: ki mit mond az adott termékről, milyen tapasztalatokat gyűjtött az, aki kipróbálta.

A közösségi hálózatok véleményvezérei hatalmas rajongó-, illetve követőtábort képesek toborozni - még magyar viszonylatban százezrekről beszélünk! A meggyőzés mesterségét minden nap gyakorolják.

Miért érdemes ma Magyarországon egy influencer marketing kampányt indítani?

Ahelyett, hogy a megszokott taktikáidat alkalmaznád, amelyek vagy működnek, vagy sem, fordítsd inkább a javadra a legutolsó marketing trendet. Számos előnye van ugyanis:

  • Nem igényel különösebb idő-, energia- vagy pénzbefektetést, a véleményvezérek hatása viszont óriási: a segítségükkel növelheted az eladásokat, és jobb megítélésre tehetsz szert.
  • A fogyasztókat sokkal inkább befolyásolják az ilyen jellegű információk, mint a tömegmédiában áramló hagyományos reklámok.
  • A kutatásokból az látható, hogy a fiatal célcsoportokat a leghatékonyabban a kortárs véleményvezérek tudják megszólítani. Mi több, eljött az az idő, amikor az Y generáció tagjait már csak ezeken a csatornákon keresztül lehet megszólítani.
  • Rugalmasan, rövid idő alatt (akár órák alatt) érhetsz el több tízezer embert.
  • Költséghatékony.
  • Ma már nagyobb befolyással rendelkezik az utca embere, mint egy szupersztár vagy egy olimpikon. A közösségi hálózatok hangadói lettek az új trendformálók.
  • Segíti a keresőoptimalizálásban: 20 világvezető márka esetében vizsgálták, milyen oldalakat listáz a Google a márkanevet beírva. A találati lista eredményeinek 25%-a közösségi hálón beírt poszt volt. Vagyis minél többet említik a márkádat a közösségi médiában, annál feljebb rangsorol majd a Google.


Mire figyelj, ha az új marketing trenddel akarsz érvényesülni?

A véleményvezér pontosan tudja, mire buknak a követői. Ezen a téren szabad kezet kell neki adni, bármennyire is fájó legyen ez. Adj meg kulcsszavakat, amiket a saját ízlésének (és a követőtábora ízlésének) megfelelően fog beépíteni kontextusba. A cél: organikus hatású tartalmak készítése.

2. Lehet, hogy nem gondoltál még erre, de egy véleményvezér számára a nagyobb befolyás többet ér, mint egy bőrönd pénz. Sokkal szívesebben belemegy majd a közös munkába, ha annak eredményeként ő maga is növelheti a hatáskörét. A tárgyalásokon jól jön, ha már előzőleg kiépítettél egy követőtábort - azok listáját, akik érdeklődnek a terméked, szolgáltatásod iránt, esetleg már meg is vásárolták. 

3. Egy másik lehetőség a véleményvezérek becserkészésére bizonyos exkluzivitás nyújtása. A véleményvezér betekintést kap a dolgokba, nyújts neki háttérinformációkat, különleges lehetőségeket - olyasmit, amit pénzzel nem lehet megszerezni.

4. Hosszú távú kapcsolatban érdemes gondolkodnod. Nem csak azért, mert nem esne jól, ha a véleményvezér holnap a konkurenciánál kötne ki. Egy hosszú távú együttműködés rányomja a bélyegét az ajánlásra is.

Erősítsd a kommunikációdat, és növeld a bevételeid a legújabb marketing trenddel! Gyere el az üzleti kommunikáció 7 alaplépéséről szóló tréningünkre!

További bejegyzések

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...

Nyári trendek a közösségi média oldalain

Nyáron az élet is megváltozik, lehetségessé válik a lehetetlen is. A közösségi média is pezseg az élettől. Vidámság, jókedv, napsütés, színek, kacagások köszönnek vissza a posztokból. Meleg időben látványosabban dübörög az élet. Élményeket, érzelmeket gyűjtenek az emberek, és ontják magukból azokat a közösségi média oldalaira. Te se maradj ki a jó posztokból, hass az emberekre! 

Maradj trendi nyáron is a közösségi média oldalain!

Olvasom tovább...

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Irigykedve figyeled a konkurenciát? Kíváncsi vagy, ők vajon mit csinálnak másképp a Facebookon, miért van annyival több követőjük? Az egyik legkézenfekvőbb válasz, hogy versenytársaid ismerik az eredményes és célravezető Facebook hirdetés használatát.

Facebook hirdetés nélkül nem megy?

Olvasom tovább...

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...