Melyik marketing trend nyeri meg a versenyt? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Melyik marketing trend nyeri meg a versenyt?

Melyik marketing trend nyeri meg a versenyt?

Van egy viszonylag új marketing trend, ami számos szakértő szerint a következő évtized nagy dobása lesz. 2016-ban tarolt, és egyre erősödik. Az is lehet, hogy gyökeresen fel fogja forgatni mindazt, amit eddig az értékesítésről és a reklámokról tudtunk. 

Ez az influencer marketing (vagy befolyásoló, véleményvezér marketing): nevezhetjük a szájreklám egyik formájának, de a véleményvezérek diktatúrájának is. Lényege, hogy a közösségi platformok véleményvezéreit használja szócsőként, és az ő segítségükkel ér el bámulatos sikereket az értékesítésben.

Miben lehet hasznos egy hazai kkv-nak a friss marketing trendeket követni?

Az új marketing trendeknek megfelelően kár arra várni, hogy egy reklám hatására a potenciális vásárló a homlokára csapjon, és a pénztárcájáért nyúljon. Sokkal inkább hajlamosak arra, hogy a közösségi médiában nyomozni kezdjenek: ki mit mond az adott termékről, milyen tapasztalatokat gyűjtött az, aki kipróbálta.

A közösségi hálózatok véleményvezérei hatalmas rajongó-, illetve követőtábort képesek toborozni - még magyar viszonylatban százezrekről beszélünk! A meggyőzés mesterségét minden nap gyakorolják.

Miért érdemes ma Magyarországon egy influencer marketing kampányt indítani?

Ahelyett, hogy a megszokott taktikáidat alkalmaznád, amelyek vagy működnek, vagy sem, fordítsd inkább a javadra a legutolsó marketing trendet. Számos előnye van ugyanis:

  • Nem igényel különösebb idő-, energia- vagy pénzbefektetést, a véleményvezérek hatása viszont óriási: a segítségükkel növelheted az eladásokat, és jobb megítélésre tehetsz szert.
  • A fogyasztókat sokkal inkább befolyásolják az ilyen jellegű információk, mint a tömegmédiában áramló hagyományos reklámok.
  • A kutatásokból az látható, hogy a fiatal célcsoportokat a leghatékonyabban a kortárs véleményvezérek tudják megszólítani. Mi több, eljött az az idő, amikor az Y generáció tagjait már csak ezeken a csatornákon keresztül lehet megszólítani.
  • Rugalmasan, rövid idő alatt (akár órák alatt) érhetsz el több tízezer embert.
  • Költséghatékony.
  • Ma már nagyobb befolyással rendelkezik az utca embere, mint egy szupersztár vagy egy olimpikon. A közösségi hálózatok hangadói lettek az új trendformálók.
  • Segíti a keresőoptimalizálásban: 20 világvezető márka esetében vizsgálták, milyen oldalakat listáz a Google a márkanevet beírva. A találati lista eredményeinek 25%-a közösségi hálón beírt poszt volt. Vagyis minél többet említik a márkádat a közösségi médiában, annál feljebb rangsorol majd a Google.


Mire figyelj, ha az új marketing trenddel akarsz érvényesülni?

A véleményvezér pontosan tudja, mire buknak a követői. Ezen a téren szabad kezet kell neki adni, bármennyire is fájó legyen ez. Adj meg kulcsszavakat, amiket a saját ízlésének (és a követőtábora ízlésének) megfelelően fog beépíteni kontextusba. A cél: organikus hatású tartalmak készítése.

2. Lehet, hogy nem gondoltál még erre, de egy véleményvezér számára a nagyobb befolyás többet ér, mint egy bőrönd pénz. Sokkal szívesebben belemegy majd a közös munkába, ha annak eredményeként ő maga is növelheti a hatáskörét. A tárgyalásokon jól jön, ha már előzőleg kiépítettél egy követőtábort - azok listáját, akik érdeklődnek a terméked, szolgáltatásod iránt, esetleg már meg is vásárolták. 

3. Egy másik lehetőség a véleményvezérek becserkészésére bizonyos exkluzivitás nyújtása. A véleményvezér betekintést kap a dolgokba, nyújts neki háttérinformációkat, különleges lehetőségeket - olyasmit, amit pénzzel nem lehet megszerezni.

4. Hosszú távú kapcsolatban érdemes gondolkodnod. Nem csak azért, mert nem esne jól, ha a véleményvezér holnap a konkurenciánál kötne ki. Egy hosszú távú együttműködés rányomja a bélyegét az ajánlásra is.

Erősítsd a kommunikációdat, és növeld a bevételeid a legújabb marketing trenddel! Gyere el az üzleti kommunikáció 7 alaplépéséről szóló tréningünkre!

További bejegyzések

Az online kommunikáció 5+1 trendje 2018-ban

Hogyan optimalizálható a legjobban az online kommunikáció 2018-ban? Milyen új trendeket kövess, és mi az, amire már nem érdemes túl sok időt fordítanod? Aki az online marketing világát ismeri, jól tudja, hogy ebben a szélsebesen változó üzletágban az első és legfontosabb, hogy jól informáltak legyünk. A 2018-as változásokról és előrejelzésekről alábbi összefoglalónkban olvashatsz.
 

1. Az online kommunikáció törzse: az e-mail marketing

Olvasom tovább...

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Felszólítás a cselekvésre (call to action): így hívják azokat a webszövekbe „belevarrtˮ gombokat, amik nélkül az értékesítési szövegírás csupán öncélú kreatív játék lenne.
 
„Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ vagy egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rajtuk. Meg az is előfordul, hogy a szöveg végén található, linkesített mondat vagy szókapcsolat szólít fel a szerző számára kívánatos cselekvésre.
 
Milyenek legyenek ezek a felhívások azért, hogy a célszemély valóban engedelmeskedjen és továbbkattintson?

Milyen a felszólító gombokra összpontosító értékesítési szövegírás?

Olvasom tovább...

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

Ha számodra se ismeretlen szó a „keresőoptimalizálás” (SEO), akkor valószínűleg arról is tudsz, hogy mindannyiunk kedvenc keresőrendszere egy olyan algoritmust (utasítássorozatot) használ a weboldalak rangorolására, ami több mint 200 összetevőből, úgynevezett „rangsorolási szignálból” áll.

Ezek közül a az egyik legfrissebb és legfontosabb a RankBrain. Hogyan kell eljárnod, ha azt szeretnéd, hogy ez a számítógépes „rangsoroló agy” szeresse a weboldaladat?

RankBrain keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Olvasom tovább...

Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal?

Mielőtt az értékesítési szöveged bármit is eladna, előbb „el kell adnodˮ olvasóidnak magát az értékesítési szöveget. Más szóval: rá kell venned őket arra, hogy egyáltalán elolvassák. De vajon hogy is néz ki egy olyan cím, ami képes ezt megtenni?

Sokat ígérő, bombasztikus és kattintásvadász? Előnyökkel kecsegtet, vagy találós kérdésekkel piszkálja fel az olvasó kíváncsiságát? Esetleg újdonságokat, híreket közöl az illető területről?

Vagy csak a jó sok felkiáltójelen (!!!) és az olyan, kapabetűkkel kiemelt „varázsszavakonˮ múlik az egész, mint az AJÁNDÉK, az INGYENES és az AKCIÓ? :)

Miről szóljon az értékesítési szöveg címsora

Olvasom tovább...

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Olvasom tovább...