A Facebook szerepe az amerikai elnökválasztásban - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A Facebook szerepe az amerikai elnökválasztásban

A Facebook szerepe az amerikai elnökválasztásban

Van benned kétely a közösségi média erejét illetően? Mondtál már olyasmit, hogy „a  Facebook csak a hülyegyerekek játszótere”? Ha a válaszod igen, akkor ideje nézőpontot váltani. Mutatjuk, mekkora erőforrást jelenthet a Facebook, nézzük meg az amerikai elnökválasztás példáján.

Az amerikai elnökválasztáson a nagy tévécsatornák és a befolyásos lapok olyan egységben álltak Hillary Clinton mellett, hogy aligha lehetett kérdés, ki lesz az USA 45. elnöke. Az eredmény óriási meglepetést hozott. Donald Trumpot a Facebook választotta meg.
Clinton megnyerte a tévécsatornákat, a rádióadókat, a nagy lapokat, Trump megnyerte az üzenőfalakat. Azt már tudjuk, melyik számított többet.

A Facebook lenyomja a hagyományos médiát

A legnagyobb amerikai tévécsatornákon naponta jelentek meg hírneves szakértők, akik minden nap elmondták, hogy Trump alkalmatlan és esélytelen. 
Rengeteg világsztár győzködte az amerikaiakat, hogy Clintonra szavazzanak, de legalábbis ne Trumpra...

Mi lett mindennek a következménye?
A Facebook lenyomta a tévét, lenyomta a nagy példányszámú lapokat, lenyomta a rádióadókat, lenyomta a sztárokat.

Facebook tanulságok magyar vállalkozóknak
Egy parázsló, személyeskedésbe hajló, szokatlanul vad elnökválasztási kampány kimenetelét a Facebook döntötte el. Az utólagos kutatások arra derítettek fényt, hogy az emberek egyre nagyobb része informálódik elsősorban a Facebookról, és az ismerőseik által megosztott híreknek jobban hisznek, mint a fizetett hirdetéseknek.
A Facebookra feltett posztodat néhány óra alatt tízezrek olvashatják el, és még aznap tucatnyi ügyfeled lehet.

Ahhoz, hogy a közösségi médiát elkezd használni, nincs szükséged hatalmas költségvetésre, kapcsolatrendszerre, nem kell lobbiznod, embereket lekötelezned vagy megvenned. Most azonnal elkezdheted. Itt tényleg demokrácia van: rád ugyanazok a szabályok érvényesek, mint bárki másra.

Ha le tudsz ülni a Facebook elé, hogy tartalmat ossz meg, nem vagy félkarú óriás. Ha tudod, hogyan lehet jól használni a közösségi médiát, nem vagy hátrányban azokkal szemben sem, akik vagyonokat költenek el hónapról hónapra, hogy jelenlétet vásároljanak a médiában.

Ha még mindig kételkedsz abban, hogy számít-e a Facebook, kérdezd meg Hillary Clintont. Írj neki, nyugodtan. Válaszolni fog. Van bőven szabadideje.

Szeretnél többet tanulni online kommunikáció témában? Gyere el a következő ingyenes előadásunkra: Hogyan használd bevételszerzésre a videomegosztó portálokat? 

További bejegyzések

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...

Nyári trendek a közösségi média oldalain

Nyáron az élet is megváltozik, lehetségessé válik a lehetetlen is. A közösségi média is pezseg az élettől. Vidámság, jókedv, napsütés, színek, kacagások köszönnek vissza a posztokból. Meleg időben látványosabban dübörög az élet. Élményeket, érzelmeket gyűjtenek az emberek, és ontják magukból azokat a közösségi média oldalaira. Te se maradj ki a jó posztokból, hass az emberekre! 

Maradj trendi nyáron is a közösségi média oldalain!

Olvasom tovább...

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Irigykedve figyeled a konkurenciát? Kíváncsi vagy, ők vajon mit csinálnak másképp a Facebookon, miért van annyival több követőjük? Az egyik legkézenfekvőbb válasz, hogy versenytársaid ismerik az eredményes és célravezető Facebook hirdetés használatát.

Facebook hirdetés nélkül nem megy?

Olvasom tovább...

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...