A Facebook szerepe az amerikai elnökválasztásban - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A Facebook szerepe az amerikai elnökválasztásban

A Facebook szerepe az amerikai elnökválasztásban

Van benned kétely a közösségi média erejét illetően? Mondtál már olyasmit, hogy „a  Facebook csak a hülyegyerekek játszótere”? Ha a válaszod igen, akkor ideje nézőpontot váltani. Mutatjuk, mekkora erőforrást jelenthet a Facebook, nézzük meg az amerikai elnökválasztás példáján.

Az amerikai elnökválasztáson a nagy tévécsatornák és a befolyásos lapok olyan egységben álltak Hillary Clinton mellett, hogy aligha lehetett kérdés, ki lesz az USA 45. elnöke. Az eredmény óriási meglepetést hozott. Donald Trumpot a Facebook választotta meg.
Clinton megnyerte a tévécsatornákat, a rádióadókat, a nagy lapokat, Trump megnyerte az üzenőfalakat. Azt már tudjuk, melyik számított többet.

A Facebook lenyomja a hagyományos médiát

A legnagyobb amerikai tévécsatornákon naponta jelentek meg hírneves szakértők, akik minden nap elmondták, hogy Trump alkalmatlan és esélytelen. 
Rengeteg világsztár győzködte az amerikaiakat, hogy Clintonra szavazzanak, de legalábbis ne Trumpra...

Mi lett mindennek a következménye?
A Facebook lenyomta a tévét, lenyomta a nagy példányszámú lapokat, lenyomta a rádióadókat, lenyomta a sztárokat.

Facebook tanulságok magyar vállalkozóknak
Egy parázsló, személyeskedésbe hajló, szokatlanul vad elnökválasztási kampány kimenetelét a Facebook döntötte el. Az utólagos kutatások arra derítettek fényt, hogy az emberek egyre nagyobb része informálódik elsősorban a Facebookról, és az ismerőseik által megosztott híreknek jobban hisznek, mint a fizetett hirdetéseknek.
A Facebookra feltett posztodat néhány óra alatt tízezrek olvashatják el, és még aznap tucatnyi ügyfeled lehet.

Ahhoz, hogy a közösségi médiát elkezd használni, nincs szükséged hatalmas költségvetésre, kapcsolatrendszerre, nem kell lobbiznod, embereket lekötelezned vagy megvenned. Most azonnal elkezdheted. Itt tényleg demokrácia van: rád ugyanazok a szabályok érvényesek, mint bárki másra.

Ha le tudsz ülni a Facebook elé, hogy tartalmat ossz meg, nem vagy félkarú óriás. Ha tudod, hogyan lehet jól használni a közösségi médiát, nem vagy hátrányban azokkal szemben sem, akik vagyonokat költenek el hónapról hónapra, hogy jelenlétet vásároljanak a médiában.

Ha még mindig kételkedsz abban, hogy számít-e a Facebook, kérdezd meg Hillary Clintont. Írj neki, nyugodtan. Válaszolni fog. Van bőven szabadideje.

Szeretnél többet tanulni online kommunikáció témában? Gyere el a következő ingyenes előadásunkra: Hogyan használd bevételszerzésre a videomegosztó portálokat? 

További bejegyzések

Az online kommunikáció 5+1 trendje 2018-ban

Hogyan optimalizálható a legjobban az online kommunikáció 2018-ban? Milyen új trendeket kövess, és mi az, amire már nem érdemes túl sok időt fordítanod? Aki az online marketing világát ismeri, jól tudja, hogy ebben a szélsebesen változó üzletágban az első és legfontosabb, hogy jól informáltak legyünk. A 2018-as változásokról és előrejelzésekről alábbi összefoglalónkban olvashatsz.
 

1. Az online kommunikáció törzse: az e-mail marketing

Olvasom tovább...

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Felszólítás a cselekvésre (call to action): így hívják azokat a webszövekbe „belevarrtˮ gombokat, amik nélkül az értékesítési szövegírás csupán öncélú kreatív játék lenne.
 
„Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ vagy egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rajtuk. Meg az is előfordul, hogy a szöveg végén található, linkesített mondat vagy szókapcsolat szólít fel a szerző számára kívánatos cselekvésre.
 
Milyenek legyenek ezek a felhívások azért, hogy a célszemély valóban engedelmeskedjen és továbbkattintson?

Milyen a felszólító gombokra összpontosító értékesítési szövegírás?

Olvasom tovább...

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

Ha számodra se ismeretlen szó a „keresőoptimalizálás” (SEO), akkor valószínűleg arról is tudsz, hogy mindannyiunk kedvenc keresőrendszere egy olyan algoritmust (utasítássorozatot) használ a weboldalak rangorolására, ami több mint 200 összetevőből, úgynevezett „rangsorolási szignálból” áll.

Ezek közül a az egyik legfrissebb és legfontosabb a RankBrain. Hogyan kell eljárnod, ha azt szeretnéd, hogy ez a számítógépes „rangsoroló agy” szeresse a weboldaladat?

RankBrain keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Olvasom tovább...

Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal?

Mielőtt az értékesítési szöveged bármit is eladna, előbb „el kell adnodˮ olvasóidnak magát az értékesítési szöveget. Más szóval: rá kell venned őket arra, hogy egyáltalán elolvassák. De vajon hogy is néz ki egy olyan cím, ami képes ezt megtenni?

Sokat ígérő, bombasztikus és kattintásvadász? Előnyökkel kecsegtet, vagy találós kérdésekkel piszkálja fel az olvasó kíváncsiságát? Esetleg újdonságokat, híreket közöl az illető területről?

Vagy csak a jó sok felkiáltójelen (!!!) és az olyan, kapabetűkkel kiemelt „varázsszavakonˮ múlik az egész, mint az AJÁNDÉK, az INGYENES és az AKCIÓ? :)

Miről szóljon az értékesítési szöveg címsora

Olvasom tovább...

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Olvasom tovább...