Az online kommunikáció old school módszere - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Az online kommunikáció old school módszere

Az online kommunikáció old school módszere

Old school vevőcsalogatás vagy online kommunikációs trükkök? Vajon melyik fogja eladni a terméked?

Millió módszer, online kommunikációs tipp és trükk létezik, mindegyikre esküszik valaki és mindegyikről készült 3 tanulmány brit tudókok közreműködésével. A nagy kérdés az, hogy a te terméked esetében melyik fog beválni? A választ senki sem fogja megmondani előre. A vásárlói döntések 95%-a ugyanis nem tudatos. 
Ezért megosztok veled egy módszert, ami kicsit macerásabb, nem érkezik tálcán sült galambként, de kézzelfogható eredményt hoz. Az alapötlet Tim Ferriss, a magyarul is megjelent „4 órás munkahét” bestseller írójától származik.

Kísérletezd ki magadon, mi működik

A mondás szerint mindenki magából indul ki, ezért az első lépés nem fog nehezedre esni. Konkrétan: figyeld meg, téged mivel vesznek le a lábadról! Egy hónapon át kísérd figyelemmel a párezer forintnál értékesebb vásárlásaid. Gyűjtsd össze a reklámokat, hirdetéseket, szövegeket és az ezekben lévő kulcsmondatokat, képeket, amik hatottak rád! Fotózd le a telefonoddal, mentsd le a gépedre egy mappába.

Egy hónap múlva már szép ki gyűjteményed lesz. Ez a gyűjtemény már alkalmas lesz arra, hogy következtetéseket vonj le. Szánj rá egy órát, ülj le, és nézd át, mit tudnál hasznosítani ezekből a saját marketingedben, a saját online kommunikációdban. Természetesen nem másolásról van szó, hanem a lényeget próbáld újrafogalmazni a saját terméked perspektívájából.

Lássunk egy hétköznapi példát. Miért esett a választásod az X márkájú arckrémre?

  • mert szép a doboza, ajándéknak is megfelelne
  • mert a reklámban nem szupermodellek, hanem hétköznapi emberek ajánlják
  • mert nem használtak állatkísérleteket az előállítás során


Mit szűrhetsz le ebből a saját terméked és általában az online kommunikációd számára?

  • a csomagolás legyen prémium minőségű, hogy a terméket ajándékba is lehessen adni
  • az elégedett vevővéleményeket tedd ki a weboldaladra
  • fontosak a természetvédelmi szempontok, ha a terméked gyártása során érvényesülnek, akkor erről te is ejts pár szót


Ha kifejleszted magadban ezt az új szokást, akár szórakoztató játékot is faraghatsz belőle. Ha már nagyon profi vagy, megpróbálhatod a fordítottját is: elkezdheted megfigyelni, mi tántorít el egy adott termék megvásárlásától. Meg akartad venni, de mégsem tetted. Miért? Idegesítően működött a webshop? Az oldalon lévő blogbejegyzés elterelte a figyelmedet a vásárlásról? Gyűjtsd össze ezeket a zavaró tényezőket, és iktasd ki őket a weboldaladon. 

Mi lesz az eredmény?

Egyre profibb marketing, eredményesebb online kommunikáció. Még személyes hasznod is lesz, mert ezentúl tudatosabban vásárolsz, hiszen rá fogsz jönni, mivel lehet téged elcsábítani.

Gyűjtsd szorgalmasan azokat a reklámanyagokat, amik hatottak rád, és használd fel a kulcs elemeleiket a saját marketingedben! 
 



Az online kommunikáció univerzuma végtelen és… könnyen használható bevételszerzésre. Hogyan? Megtudod, ha eljössz december 6-án a Hogyan használd bevételszerzésre a videomegosztó portálokat? című ingyenes előadásunkra!
 

További bejegyzések

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...

Válasz a dilemmára: online marketing szakember vagy külsős cég?

Irigykedtél már valaha a versenytársad online marketing kampányára? Bosszantott, hogy nem neked jutott eszedbe az ötlet? 

Ne ostorozd magad! Lehet, hogy nem is neked kellett volna eszedbe jutnia. Hiszen a Te fejedet a céged mindennapos gondjai-bajai kötik le. A marketinges cégek kreatív koponyáiban viszont már ott lehet a megoldás, ami a Te életedet is megkönnyíti.

Az online marketing nem egyszemélyes küldetés

Olvasom tovább...

Fordítsd hasznodra a nyarat! Marketing eszközök uborkaszezon idejére

Ütős marketing eszközök nélkül nem a kellemes hőmérsékleten, hanem a bevételeden fogod érezni, hogy vééégre itt a nyár. Számolod a napokat, hogy szabadságra mehess, de közben, úgy ahogy van, kihagynád az uborkaszezont? Lassan a testtel, mert némi marketinges tudással felpezsdítheted a legforróbb hónapokat is!

Marketing eszközök, amikkel nyáron is mehet az eladás

Olvasom tovább...