Az online kommunikáció old school módszere - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Az online kommunikáció old school módszere

Az online kommunikáció old school módszere

Old school vevőcsalogatás vagy online kommunikációs trükkök? Vajon melyik fogja eladni a terméked?

Millió módszer, online kommunikációs tipp és trükk létezik, mindegyikre esküszik valaki és mindegyikről készült 3 tanulmány brit tudókok közreműködésével. A nagy kérdés az, hogy a te terméked esetében melyik fog beválni? A választ senki sem fogja megmondani előre. A vásárlói döntések 95%-a ugyanis nem tudatos. 
Ezért megosztok veled egy módszert, ami kicsit macerásabb, nem érkezik tálcán sült galambként, de kézzelfogható eredményt hoz. Az alapötlet Tim Ferriss, a magyarul is megjelent „4 órás munkahét” bestseller írójától származik.

Kísérletezd ki magadon, mi működik

A mondás szerint mindenki magából indul ki, ezért az első lépés nem fog nehezedre esni. Konkrétan: figyeld meg, téged mivel vesznek le a lábadról! Egy hónapon át kísérd figyelemmel a párezer forintnál értékesebb vásárlásaid. Gyűjtsd össze a reklámokat, hirdetéseket, szövegeket és az ezekben lévő kulcsmondatokat, képeket, amik hatottak rád! Fotózd le a telefonoddal, mentsd le a gépedre egy mappába.

Egy hónap múlva már szép ki gyűjteményed lesz. Ez a gyűjtemény már alkalmas lesz arra, hogy következtetéseket vonj le. Szánj rá egy órát, ülj le, és nézd át, mit tudnál hasznosítani ezekből a saját marketingedben, a saját online kommunikációdban. Természetesen nem másolásról van szó, hanem a lényeget próbáld újrafogalmazni a saját terméked perspektívájából.

Lássunk egy hétköznapi példát. Miért esett a választásod az X márkájú arckrémre?

  • mert szép a doboza, ajándéknak is megfelelne
  • mert a reklámban nem szupermodellek, hanem hétköznapi emberek ajánlják
  • mert nem használtak állatkísérleteket az előállítás során


Mit szűrhetsz le ebből a saját terméked és általában az online kommunikációd számára?

  • a csomagolás legyen prémium minőségű, hogy a terméket ajándékba is lehessen adni
  • az elégedett vevővéleményeket tedd ki a weboldaladra
  • fontosak a természetvédelmi szempontok, ha a terméked gyártása során érvényesülnek, akkor erről te is ejts pár szót


Ha kifejleszted magadban ezt az új szokást, akár szórakoztató játékot is faraghatsz belőle. Ha már nagyon profi vagy, megpróbálhatod a fordítottját is: elkezdheted megfigyelni, mi tántorít el egy adott termék megvásárlásától. Meg akartad venni, de mégsem tetted. Miért? Idegesítően működött a webshop? Az oldalon lévő blogbejegyzés elterelte a figyelmedet a vásárlásról? Gyűjtsd össze ezeket a zavaró tényezőket, és iktasd ki őket a weboldaladon. 

Mi lesz az eredmény?

Egyre profibb marketing, eredményesebb online kommunikáció. Még személyes hasznod is lesz, mert ezentúl tudatosabban vásárolsz, hiszen rá fogsz jönni, mivel lehet téged elcsábítani.

Gyűjtsd szorgalmasan azokat a reklámanyagokat, amik hatottak rád, és használd fel a kulcs elemeleiket a saját marketingedben! 
 



Az online kommunikáció univerzuma végtelen és… könnyen használható bevételszerzésre. Hogyan? Megtudod, ha eljössz december 6-án a Hogyan használd bevételszerzésre a videomegosztó portálokat? című ingyenes előadásunkra!
 

További bejegyzések

Angyali üdvözletek: üzleti kommunikáció az ünnepi szezonban

Egész évben vártad, hogy legalább most, a vége felé kifújd magadat? Ha az üzleti kommunikáció területén mozogsz, akkor még ne tedd! Hiszen ez a műfaj a partnerekkel és az ügyfelekkel való kapcsolattartásról szól. Márpedig számukra az ünnepnapok olyan különleges alkalmat jelentenek, amit nem szabad hagynod úgy elmúlni, hogy ne üzenj nekik.
 
Hogyan jelenj meg úgy az életükben az év végi ünnepek alkalmával, hogy elegáns és stílusos legyen? Íme a tippjeink.

Az üzleti kommunikáció alapszabálya: tedd személyessé!

Olvasom tovább...

Blogírás KonMari módra: így lomtalanítsd a szöveget

Marie Kondo, a szervezett terekben rejlő rend és szépség japán múzsája a blogírás terén is hasznos tanácsokat tud adni. Nem mintha az otthoni rendrakás, lomtalanítás művészetéről átnyergelt volna a marketingre. De ha jobban belegondolunk, a szövegírásra is érvényes az, amit a KonMari módszer szabályai az élvezhetőbb élettér kialakítására ajánlanak.

A KonMari szabálytól Einsteinen át a blogírásig

Olvasom tovább...

1 idézet, amit látnod kell, hogy meggyőzően menjen a szövegírás

Mi kell ahhoz, hogy a szövegírás meggyőző legyen, és pár jól összefűzött szó mérhető eredményeket (értsd: pénzt) hozzon a konyhára? 

Körbekérdeztünk csapatunkban, hogy mi a legjobb szövegírók munkáját megihlető tanács, és miért.

Meglepetés-eredmény: a marketingguruk tippjei helyett egy kamaszkori emlék aratta a legnagyobb sikert!

Szövegírás tipp egy ütős mondatban

Olvasom tovább...

Offline üzleti kommunikáció a sikeres kapcsolatépítéshez

Közeledik az ünnepi szezon: remek alkalom kimozdulni, és az üzleti kommunikáció offline frontvonalán beerősíteni a kapcsolatépítést. Egymást érik ilyenkor a karácsonyi és évzáró partik, különféle rendezvények, amiken Neked is érdemes névjegyeddel és széles mosollyal felfegyverkezve részt venned. 
 
Ki tudja, talán éppen egy ilyen alkalom hozza majd a 2018-as év legszuperebb ügyfelét vagy stratégiai partnerét számodra – de csak ha az alábbi kapcsolatépítési tippjeink közül minél többet bevezetsz idén a gyakorlatodba.

Üzleti kommunikáció szemtől szemben: 7 tipp a sikerhez

Olvasom tovább...

Térj a tárgyra! Értékesítési szöveg profi lezárással

Kerülgetik a forró kását, misztikus-varázsolós szövegeket írnak, de az értékesítési szöveg nem erről szól. Az amatőröket onnan ismered fel, hogy sokat köntörfalaznak, amíg a tárgyra térnek, és közben szép lassan elveszítik az Olvasót.

Élére kell állítani a kérdést, mert túl kevés az időd arra, hogy olyanokhoz beszélj, akiknek nincs pénzük a vásárlásra, nem döntőképesek, vagy csak a piacot tesztelik. 

Szép számmal akadnak olyanok is, akik tőled szeretnének ingyen infóhoz jutni a szakterületről, hogy aztán, ha már alaposan kioktattad őket, egy másik értékesítőtől vásároljanak. A legrosszabb rémálmodban se forduljon elő ilyen! 

Mi kell hozzá, hogy ne félszeg puhatolózás legyen az értékesítés – akár élőben történik, akár szöveg által, írásban?

Értékesítési szöveg tippek a sikeres lezáráshoz

Olvasom tovább...

A 404-es hibaoldal, amitől vonzó lesz az online kommunikációd

Mikor meglátogatsz egy számodra érdekes weboldalt, biztosan téged sem dob fel, ha nem működik egy link vagy maga az URL cím rossz. Inkább feladod, és kattintasz tovább. Miért lenne ez másképp, ha a saját weboldaladról van szó? Hogyan teheti vonzóbbá az online kommunikációd egy 404-es hibaoldal?

Így tedd egyedivé: design ötletek a 404-es hibaoldalhoz

Olvasom tovább...