A közösségi média azt akarja, hogy kamerát ragadj - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A közösségi média azt akarja, hogy kamerát ragadj

A közösségi média azt akarja, hogy kamerát ragadj

Videóktól zajos a közösségi média. Úgy tűnik, ha le akarjuk nyűgözni a közönségünket - esetleg el is akarunk adni neki valamit -, nem árt, ha felvértezzük magunkat néhány videóval. Az online videó megosztó közösségi oldalak fokozatos térnyerésével, illetve a videó hirdetési lehetőségek fejlődésével a videó marketing komoly eszközzé vált, amit kisebb cégek is megengedhetnek maguknak. A videó hirdetés ősatyja, a TV-reklám sohasem volt opciója a kisvállalkozásoknak, a csillagos eget megidéző költségvetések miatt a versenyzők többsége még a startvonalig sem jutott el.

Mit kíván a közösségi média népe?

Videókat. Nem egyet, minél többet. Egy friss felmérés szerint az internetezők 55%-a néz naponta videókat online, 78%-uk pedig legalább egyszer hetente. A videónézési kedvnek nincsenek határai: a szakértők szerint további növekedésre lehet számítani.

Ha a statok nem győztek meg, összegyűjtöttünk 5 érvet, amiért megéri online videóban gondolkodni:

1. A mozgókép népszerű: egy felmérés azt mutatja,ha az e-mail tárgysorában szerepel a “videó” szó, 13%-kal nő a megnyitási arány.

2. Segít kialakítani az érzelmi kapcsolatot a jelenlegi és a jövőbeli vásárlókkal: mély és személyes kapcsolatot tudsz kiépíteni. Egy jól sikerült videóra még évekkel később is emlékeznek, akárcsak az üzenetére.

3. Nem kell feláldozd a fél vagyonod: hála a technológia folyamatos fejlődésének, ma már bátran kérhetsz árajánlatot a különböző stúdióktól, mert alacsony költségvetéssel is születhet egy hatásos film.

4. Bizonyított tény, hogy az online videók növelik a konverziók számát. Egy videó megtekintése növeli a honlapodon eltöltött percek számát, maga a film pedig biztosíthat néhány nyomós érvet a vásárlás mellett.

5. A médiafogyasztási szokások átalakultak: a közösségi média népszerűsége és felhasználóbázisa töretlenül növekszik, míg a tévénézők száma a legtöbb országban stagnál vagy csökken.

Ha videó, akkor YouTube
A videóról elsőre a YouTube ugrik be? A videómogul rengeteg lehetőséget kínált és kínál az üzlethez, a márkaépítéshez, az új piacok eléréséhez. Ami mégis riasztó lehet: a túlságosan nagy tolongás. Közel egymilliárd felhasználója mind videókkal akar kitűnni a tömegből, versenyre kelni velük igazi erőpróba. Csekkold le a többi videómegosztó oldalt is, ha kis tóban nagy hal akarsz lenni, nem pedig fordítva.

A Facebook többet ígér?
A Facebook videó okos, megosztható és személyes. A legrövidebb út azokhoz, akiket el akarsz érni. Ha már elkészült a videód, feltöltötted a YouTubera is, miért hagynád ki a közösségi média nyújtotta lehetőségeket? Túl nagy közönségnek fordítanál hátat.
Ha tele akarod kürtölni a világot azzal, hogy elkészült az új videód, a közösségi média a legjobb szócső. A legcélszerűbb, ha feltöltöd a videódat a Facebookra. A Facebook algoritmusa ugyanis nem favorizálja nagy vetélytársa, a YouTube linkjeit. Így sokkal nagyobb esélyed lesz arra, hogy a videós posztodat minél többen lássák.

A közösségi média hasznos és fontos a vállalkozásod számára. Ha további hatékony eszközökre van szükséged, gyere el az ingyenes online kommunikációs előadásunkra!
 

További bejegyzések

Hatékony üzleti kommunikáció nyári időszámítás szerint is

Az üzleti kommunikáció terén sosincs megállás. Azt gondolnád, ha itt a nyár, és az ügyfeleid nyaralni mentek, akkor itt az ideje annak is, hogy hátradőlj, és élvezd a napsütést. De a vevőkkel folytatott kommunikáció ilyenkor se állhat le, sőt hasznosabb lehet, mint bármikor. 

Következetes üzleti kommunikáció, de könnyedebb témákról

Olvasom tovább...

A legújabb Facebook képméretek: 2018 – puskázz innen!

Az optimális Facebook képméreteket keresed? Aktualizáltuk a képméretek listáját, hogy 2018-ban is vonzó és figyelemfelkeltő posztokkal és hirdetésekkel öregbítsd a hírneved.

A Facebookon ugyanis nem elég végtelenül kreatívnak lenni: ha nem veszed figyelembe az ajánlott feltöltési méreteket, könnyen értelmezhetetlenné válik a kép. Ezeket a méreteket ráadásul nehéz nyomon követni, mivel a követelmények a kép típusától függően változnak, és maguk ajánlások is gyakran frissülnek (évente akár többször is).

Ezeket a méreteket használd, ha tökéletes Facebook posztot, hirdetést akarsz

Olvasom tovább...

Könnyed szövegírás 3 egyszerű lépésben

A szövegírás sokak számára valóságos küzdelem. Miről írjak? Hogyan írjam meg? Mi legyen benne? Sokszor az üres monitor előtt várunk az isteni szikrára. Aztán beindul a fantázia, és mire észbe kapunk, valami igazán nagyszerű szöveg a végeredmény. Ami érdekes, izgalmas, és elad. Mi kell ahhoz, hogy mindig így menjen?

Hogyan indul be a sikeres szövegírás?

Olvasom tovább...

Hogyan segíts dönteni? Neuro marketingterv a sikeres eladáshoz

Ha a marketingterv műfajára gondolunk, annak célja az, hogy segítsünk az ügyfélnek dönteni. Méghozzá nem akárhogy, hanem ugye „jól”: a vásárlás mellett. Ehhez érdemes a neuro marketingterv fogásait használnod. 

De mi is ez a neuro… izé? Az agykutatás eredményeit a marketing gyakorlatába beépítő módszer. Ezt azonban csak a pontosság kedvéért. Amit igazán érdemes tudnod róla, az most jön.

A neuro marketingterv 4 alapfogása

Olvasom tovább...

Adok vagy kapok? A tartalommarketing dilemmája

Ajándékozni vagy sem: a tudásod díjmentes felkínálását szorgalmazó tartalommarketing nagy kérdését vajon hogyan lehetne úgy megválaszolni, hogy kecske és káposzta szempontja egyaránt rendben legyen? 

Könnyen eldöntheted, hogy mikor mit és mennyit adj oda ingyen, és miért kérj pénzt, ha elolvasod a 2x3-as szabályt alább.

Mehet a tartalommarketing! Ne fukarkodj a tudásoddal, ha...

Olvasom tovább...