A közösségi média azt akarja, hogy kamerát ragadj - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A közösségi média azt akarja, hogy kamerát ragadj

A közösségi média azt akarja, hogy kamerát ragadj

Videóktól zajos a közösségi média. Úgy tűnik, ha le akarjuk nyűgözni a közönségünket - esetleg el is akarunk adni neki valamit -, nem árt, ha felvértezzük magunkat néhány videóval. Az online videó megosztó közösségi oldalak fokozatos térnyerésével, illetve a videó hirdetési lehetőségek fejlődésével a videó marketing komoly eszközzé vált, amit kisebb cégek is megengedhetnek maguknak. A videó hirdetés ősatyja, a TV-reklám sohasem volt opciója a kisvállalkozásoknak, a csillagos eget megidéző költségvetések miatt a versenyzők többsége még a startvonalig sem jutott el.

Mit kíván a közösségi média népe?

Videókat. Nem egyet, minél többet. Egy friss felmérés szerint az internetezők 55%-a néz naponta videókat online, 78%-uk pedig legalább egyszer hetente. A videónézési kedvnek nincsenek határai: a szakértők szerint további növekedésre lehet számítani.

Ha a statok nem győztek meg, összegyűjtöttünk 5 érvet, amiért megéri online videóban gondolkodni:

1. A mozgókép népszerű: egy felmérés azt mutatja,ha az e-mail tárgysorában szerepel a “videó” szó, 13%-kal nő a megnyitási arány.

2. Segít kialakítani az érzelmi kapcsolatot a jelenlegi és a jövőbeli vásárlókkal: mély és személyes kapcsolatot tudsz kiépíteni. Egy jól sikerült videóra még évekkel később is emlékeznek, akárcsak az üzenetére.

3. Nem kell feláldozd a fél vagyonod: hála a technológia folyamatos fejlődésének, ma már bátran kérhetsz árajánlatot a különböző stúdióktól, mert alacsony költségvetéssel is születhet egy hatásos film.

4. Bizonyított tény, hogy az online videók növelik a konverziók számát. Egy videó megtekintése növeli a honlapodon eltöltött percek számát, maga a film pedig biztosíthat néhány nyomós érvet a vásárlás mellett.

5. A médiafogyasztási szokások átalakultak: a közösségi média népszerűsége és felhasználóbázisa töretlenül növekszik, míg a tévénézők száma a legtöbb országban stagnál vagy csökken.

Ha videó, akkor YouTube
A videóról elsőre a YouTube ugrik be? A videómogul rengeteg lehetőséget kínált és kínál az üzlethez, a márkaépítéshez, az új piacok eléréséhez. Ami mégis riasztó lehet: a túlságosan nagy tolongás. Közel egymilliárd felhasználója mind videókkal akar kitűnni a tömegből, versenyre kelni velük igazi erőpróba. Csekkold le a többi videómegosztó oldalt is, ha kis tóban nagy hal akarsz lenni, nem pedig fordítva.

A Facebook többet ígér?
A Facebook videó okos, megosztható és személyes. A legrövidebb út azokhoz, akiket el akarsz érni. Ha már elkészült a videód, feltöltötted a YouTubera is, miért hagynád ki a közösségi média nyújtotta lehetőségeket? Túl nagy közönségnek fordítanál hátat.
Ha tele akarod kürtölni a világot azzal, hogy elkészült az új videód, a közösségi média a legjobb szócső. A legcélszerűbb, ha feltöltöd a videódat a Facebookra. A Facebook algoritmusa ugyanis nem favorizálja nagy vetélytársa, a YouTube linkjeit. Így sokkal nagyobb esélyed lesz arra, hogy a videós posztodat minél többen lássák.

A közösségi média hasznos és fontos a vállalkozásod számára. Ha további hatékony eszközökre van szükséged, gyere el az ingyenes online kommunikációs előadásunkra!
 

További bejegyzések

Az online kommunikáció 5+1 trendje 2018-ban

Hogyan optimalizálható a legjobban az online kommunikáció 2018-ban? Milyen új trendeket kövess, és mi az, amire már nem érdemes túl sok időt fordítanod? Aki az online marketing világát ismeri, jól tudja, hogy ebben a szélsebesen változó üzletágban az első és legfontosabb, hogy jól informáltak legyünk. A 2018-as változásokról és előrejelzésekről alábbi összefoglalónkban olvashatsz.
 

1. Az online kommunikáció törzse: az e-mail marketing

Olvasom tovább...

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Felszólítás a cselekvésre (call to action): így hívják azokat a webszövekbe „belevarrtˮ gombokat, amik nélkül az értékesítési szövegírás csupán öncélú kreatív játék lenne.
 
„Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ vagy egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rajtuk. Meg az is előfordul, hogy a szöveg végén található, linkesített mondat vagy szókapcsolat szólít fel a szerző számára kívánatos cselekvésre.
 
Milyenek legyenek ezek a felhívások azért, hogy a célszemély valóban engedelmeskedjen és továbbkattintson?

Milyen a felszólító gombokra összpontosító értékesítési szövegírás?

Olvasom tovább...

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

Ha számodra se ismeretlen szó a „keresőoptimalizálás” (SEO), akkor valószínűleg arról is tudsz, hogy mindannyiunk kedvenc keresőrendszere egy olyan algoritmust (utasítássorozatot) használ a weboldalak rangorolására, ami több mint 200 összetevőből, úgynevezett „rangsorolási szignálból” áll.

Ezek közül a az egyik legfrissebb és legfontosabb a RankBrain. Hogyan kell eljárnod, ha azt szeretnéd, hogy ez a számítógépes „rangsoroló agy” szeresse a weboldaladat?

RankBrain keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Olvasom tovább...

Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal?

Mielőtt az értékesítési szöveged bármit is eladna, előbb „el kell adnodˮ olvasóidnak magát az értékesítési szöveget. Más szóval: rá kell venned őket arra, hogy egyáltalán elolvassák. De vajon hogy is néz ki egy olyan cím, ami képes ezt megtenni?

Sokat ígérő, bombasztikus és kattintásvadász? Előnyökkel kecsegtet, vagy találós kérdésekkel piszkálja fel az olvasó kíváncsiságát? Esetleg újdonságokat, híreket közöl az illető területről?

Vagy csak a jó sok felkiáltójelen (!!!) és az olyan, kapabetűkkel kiemelt „varázsszavakonˮ múlik az egész, mint az AJÁNDÉK, az INGYENES és az AKCIÓ? :)

Miről szóljon az értékesítési szöveg címsora

Olvasom tovább...

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Olvasom tovább...