Online kommunikációs hírek: Hogyan javít a webes kommunikáción a Google új büntetése? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Online kommunikációs hírek: Hogyan javít a webes kommunikáción a Google új büntetése?

Online kommunikációs hírek: Hogyan javít a webes kommunikáción a Google új büntetése?

Befellegzett a felugró ablakoknak! 

A felugró ablakokat mindenki utálja. Mindenki. Hihetetlen, de fél évet sem kell várnunk a Google új algoritmikus büntetéséig, ami lecsap a felugró ablakokra. 2017. január 10-től ugyanis büntetni fogják azokat a mobil oldalakat, amelyek túlzott mértékben használnak popupokat. A Google azzal magyarázta döntését, hogy a felugró ablakok kitakarják azt a tartalmat, ami miatt az emberek a keresőmotorból az adott weboldalra látogatnak, ez nagyban zavarja a felhasználói élményt. Ilyenek az appok letöltésére ösztönző ablakok is, amelyeket le kell zárni ahhoz, hogy tovább tudjunk navigálni. Emiatt januártól a Google a rangsorban lejjebb tolja azokat a mobil oldalakat, ahol a tartalom nem érhető el azonnal.

Persze továbbra is lehet használni a speciális felugró ablakokat, amelyek pl. valamilyen törvény betartásához kötődnek (cookie használat, korhatár), nyilvánosan nem elérhető oldalak belépési ablaka, olyan bannerek, amelyek nem takarják ki a tartalom nagy részét, vagyis nem akadályai a kommunikációnak.


A YouTube lesz az új Facebook?

Nem jött be a Google+? A Google most sokkal jobb ötlettel állt elő: megcsinálja a saját közösségi oldalát a már most is hipernépszerű YouTube-ból!
Közösségi oldallá bővül a YouTube: állítólag már ősztől elkezdik bevezetni a változásokat. A videómegosztó portál új felülettel bővül, a saját csatornán fotókat, szöveges üzeneteket, hivatkozásokat, kérdőíveket lehet majd megosztani másokkal. Ezzel a videókészítők nem kell más közösségi média felületet keressenek a rajongóikkal való kommunikációra, a YouTube-ot pedig nem érheti több kritika az elégtelen kommunikáció miatt.


Mit használ a magyar internetező kommunikációra?

A GfK Digital Connected Consumer (DCC) felmérésének augusztus 30-án közzétett adatai szerint az átlagos magyar internethasználó naponta közel három és fél órát tölt a weben. Ezalatt az idő alatt elsősorban ezzel foglalkozik: közösségi oldalakat látogat, emailezik, híroldalakat olvas.

Mennyire igaz Magyarországra a mobilvilág? A netezők 36%-a használ túlnyomórészt mobil eszközt, 70%-uk használja párhuzamosan a mobil és a fix technológiát. A mobil eszközöket kommunikációra, a fix eszközöket ügyintézésre szeretjük használni. Míg 2011-ben 3 percet szántunk naponta az okostelefonon való szörfölésre, az idén már 41 percet.

További bejegyzések

Az online kommunikáció 5+1 trendje 2018-ban

Hogyan optimalizálható a legjobban az online kommunikáció 2018-ban? Milyen új trendeket kövess, és mi az, amire már nem érdemes túl sok időt fordítanod? Aki az online marketing világát ismeri, jól tudja, hogy ebben a szélsebesen változó üzletágban az első és legfontosabb, hogy jól informáltak legyünk. A 2018-as változásokról és előrejelzésekről alábbi összefoglalónkban olvashatsz.
 

1. Az online kommunikáció törzse: az e-mail marketing

Olvasom tovább...

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Felszólítás a cselekvésre (call to action): így hívják azokat a webszövekbe „belevarrtˮ gombokat, amik nélkül az értékesítési szövegírás csupán öncélú kreatív játék lenne.
 
„Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ vagy egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rajtuk. Meg az is előfordul, hogy a szöveg végén található, linkesített mondat vagy szókapcsolat szólít fel a szerző számára kívánatos cselekvésre.
 
Milyenek legyenek ezek a felhívások azért, hogy a célszemély valóban engedelmeskedjen és továbbkattintson?

Milyen a felszólító gombokra összpontosító értékesítési szövegírás?

Olvasom tovább...

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

Ha számodra se ismeretlen szó a „keresőoptimalizálás” (SEO), akkor valószínűleg arról is tudsz, hogy mindannyiunk kedvenc keresőrendszere egy olyan algoritmust (utasítássorozatot) használ a weboldalak rangorolására, ami több mint 200 összetevőből, úgynevezett „rangsorolási szignálból” áll.

Ezek közül a az egyik legfrissebb és legfontosabb a RankBrain. Hogyan kell eljárnod, ha azt szeretnéd, hogy ez a számítógépes „rangsoroló agy” szeresse a weboldaladat?

RankBrain keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Olvasom tovább...

Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal?

Mielőtt az értékesítési szöveged bármit is eladna, előbb „el kell adnodˮ olvasóidnak magát az értékesítési szöveget. Más szóval: rá kell venned őket arra, hogy egyáltalán elolvassák. De vajon hogy is néz ki egy olyan cím, ami képes ezt megtenni?

Sokat ígérő, bombasztikus és kattintásvadász? Előnyökkel kecsegtet, vagy találós kérdésekkel piszkálja fel az olvasó kíváncsiságát? Esetleg újdonságokat, híreket közöl az illető területről?

Vagy csak a jó sok felkiáltójelen (!!!) és az olyan, kapabetűkkel kiemelt „varázsszavakonˮ múlik az egész, mint az AJÁNDÉK, az INGYENES és az AKCIÓ? :)

Miről szóljon az értékesítési szöveg címsora

Olvasom tovább...

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Olvasom tovább...