Mesebeli szövegírási képlet a vonzóbb címsorhoz - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Mesebeli szövegírási képlet a vonzóbb címsorhoz

Mesebeli szövegírási képlet a vonzóbb címsorhoz

A szövegírás amerikai nagymestere, Bob Bly olajozott csúszdához hasonlítja a tökéletes értékesítési szöveget: ha felülsz rá a tetején, nincs más választásod, mint végigsiklani a teljes szövegen, mert ellenállhatatlanul magával ragad a vásárlásra ösztönző lezárás felé.

De mi kell ahhoz, hogy az olvasó egyáltalán felüljön a csúszdánkra? Olyan címsor, aminek nem tud ellenállni, mert olyat tud mondani, ami a legmélyebb emberi motivációira hat.

Ehhez az ellenállhatatlan hatású szövegíráshoz érdemes használnod a mesebeli tippet.

A mágikus szövegírás 4 alapszíne

A nyomdászatban használatos színkeverési modell 4 alapszínre épül, amiből a legtarkább gyerekkönyv és a legpompásabb művészeti album is könnyedén kihozható.

Akár a hírleveled tárgysoráról, akár értékesítési szövegedről vagy blogcikked címéről van szó, statisztikai tény az online szövegírásban, hogy a legjobban eladható címsorok is 4 ilyen „alapszínből” vannak kikeverve.

Ezek intenzitásuk sorrendjében a következők:

  • önérdek
  • újdonság
  • kuriózum
  • egyszerű megoldás

A teljes, hosszú varázsige így hangzik: a tökéletes címsor (1) az olvasó szempontjából vett „önző hasznot” emeli ki, (2) a legfrissebb napi hírként tálalja, és (3) valamilyen furcsa, különleges módon, ugyanakkor (4) egy nagyon könnyen és egyszerűen alkalmazható módszerrel elérhetőnek mutatja be a kiemelt, csodálatos előnyt. 

Változatok mesebeli címsorra

„Koldusból királyfi 1 nap alatt – házi szerekkel elvégezhető varázslat”: 

megmosolyogtató címsor, pedig ha jobban megnézzük, erre a mesebeli képletre épül rengeteg olyan hirdetés, ami naponta milliárdos profitot hoz világszinten azoknak, akik ügyesen alkalmazzák.

A mesebeli címsorunk:

használja az önérdek nyomógombját, a legerősebbet a négy közül (ki ne szeretne királyfi vagy királylány lenni!) 
újsághírre emlékeztető stílusban emeli ki a hasznot (egy ilyen sorsfordító átváltozásnak tuti hírértéke van)
különlegessége folytán kíváncsiságot kelt (vajon mik lehetnek azok a házi szerek, amikkel ilyen csodálatos hatás elérhető?)
könnyű megoldást ígér a koldusbot problémájára (a varázslathoz szükséges szerek pusztán háziak)

Vigyázz a használatra!

„Maradjon otthon, és gazdagodjon meg egy kevesek által használt trükkel, vagy: Új felfedezés: diétamentes fogyási recept” és társaik egytől egyig erre a klasszikus szövegírási fogásra építenek. 

Kreatív alkalmazásának titka csupán az, hogy ne a fenti hatásvadász frázisokban – habár még olyan piac is van, ahol éppen ez működik a szövegírásban –, hanem hihetően, azaz: a célpiacod által használt kulcsszavakkal add elő a „mesédet”.

Ha még több online kommunikációval kapcsolatos információt és tippet szeretnél, gyere el az ingyenes előadásunkra: Melyik a 10 legtöbbször előforduló hiba a webes kommunikációban?

További bejegyzések

Hatékony üzleti kommunikáció nyári időszámítás szerint is

Az üzleti kommunikáció terén sosincs megállás. Azt gondolnád, ha itt a nyár, és az ügyfeleid nyaralni mentek, akkor itt az ideje annak is, hogy hátradőlj, és élvezd a napsütést. De a vevőkkel folytatott kommunikáció ilyenkor se állhat le, sőt hasznosabb lehet, mint bármikor. 

Következetes üzleti kommunikáció, de könnyedebb témákról

Olvasom tovább...

A legújabb Facebook képméretek: 2018 – puskázz innen!

Az optimális Facebook képméreteket keresed? Aktualizáltuk a képméretek listáját, hogy 2018-ban is vonzó és figyelemfelkeltő posztokkal és hirdetésekkel öregbítsd a hírneved.

A Facebookon ugyanis nem elég végtelenül kreatívnak lenni: ha nem veszed figyelembe az ajánlott feltöltési méreteket, könnyen értelmezhetetlenné válik a kép. Ezeket a méreteket ráadásul nehéz nyomon követni, mivel a követelmények a kép típusától függően változnak, és maguk ajánlások is gyakran frissülnek (évente akár többször is).

Ezeket a méreteket használd, ha tökéletes Facebook posztot, hirdetést akarsz

Olvasom tovább...

Könnyed szövegírás 3 egyszerű lépésben

A szövegírás sokak számára valóságos küzdelem. Miről írjak? Hogyan írjam meg? Mi legyen benne? Sokszor az üres monitor előtt várunk az isteni szikrára. Aztán beindul a fantázia, és mire észbe kapunk, valami igazán nagyszerű szöveg a végeredmény. Ami érdekes, izgalmas, és elad. Mi kell ahhoz, hogy mindig így menjen?

Hogyan indul be a sikeres szövegírás?

Olvasom tovább...

Hogyan segíts dönteni? Neuro marketingterv a sikeres eladáshoz

Ha a marketingterv műfajára gondolunk, annak célja az, hogy segítsünk az ügyfélnek dönteni. Méghozzá nem akárhogy, hanem ugye „jól”: a vásárlás mellett. Ehhez érdemes a neuro marketingterv fogásait használnod. 

De mi is ez a neuro… izé? Az agykutatás eredményeit a marketing gyakorlatába beépítő módszer. Ezt azonban csak a pontosság kedvéért. Amit igazán érdemes tudnod róla, az most jön.

A neuro marketingterv 4 alapfogása

Olvasom tovább...

Adok vagy kapok? A tartalommarketing dilemmája

Ajándékozni vagy sem: a tudásod díjmentes felkínálását szorgalmazó tartalommarketing nagy kérdését vajon hogyan lehetne úgy megválaszolni, hogy kecske és káposzta szempontja egyaránt rendben legyen? 

Könnyen eldöntheted, hogy mikor mit és mennyit adj oda ingyen, és miért kérj pénzt, ha elolvasod a 2x3-as szabályt alább.

Mehet a tartalommarketing! Ne fukarkodj a tudásoddal, ha...

Olvasom tovább...