Mesebeli szövegírási képlet a vonzóbb címsorhoz - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Mesebeli szövegírási képlet a vonzóbb címsorhoz

Mesebeli szövegírási képlet a vonzóbb címsorhoz

A szövegírás amerikai nagymestere, Bob Bly olajozott csúszdához hasonlítja a tökéletes értékesítési szöveget: ha felülsz rá a tetején, nincs más választásod, mint végigsiklani a teljes szövegen, mert ellenállhatatlanul magával ragad a vásárlásra ösztönző lezárás felé.

De mi kell ahhoz, hogy az olvasó egyáltalán felüljön a csúszdánkra? Olyan címsor, aminek nem tud ellenállni, mert olyat tud mondani, ami a legmélyebb emberi motivációira hat.

Ehhez az ellenállhatatlan hatású szövegíráshoz érdemes használnod a mesebeli tippet.

A mágikus szövegírás 4 alapszíne

A nyomdászatban használatos színkeverési modell 4 alapszínre épül, amiből a legtarkább gyerekkönyv és a legpompásabb művészeti album is könnyedén kihozható.

Akár a hírleveled tárgysoráról, akár értékesítési szövegedről vagy blogcikked címéről van szó, statisztikai tény az online szövegírásban, hogy a legjobban eladható címsorok is 4 ilyen „alapszínből” vannak kikeverve.

Ezek intenzitásuk sorrendjében a következők:

  • önérdek
  • újdonság
  • kuriózum
  • egyszerű megoldás

A teljes, hosszú varázsige így hangzik: a tökéletes címsor (1) az olvasó szempontjából vett „önző hasznot” emeli ki, (2) a legfrissebb napi hírként tálalja, és (3) valamilyen furcsa, különleges módon, ugyanakkor (4) egy nagyon könnyen és egyszerűen alkalmazható módszerrel elérhetőnek mutatja be a kiemelt, csodálatos előnyt. 

Változatok mesebeli címsorra

„Koldusból királyfi 1 nap alatt – házi szerekkel elvégezhető varázslat”: 

megmosolyogtató címsor, pedig ha jobban megnézzük, erre a mesebeli képletre épül rengeteg olyan hirdetés, ami naponta milliárdos profitot hoz világszinten azoknak, akik ügyesen alkalmazzák.

A mesebeli címsorunk:

használja az önérdek nyomógombját, a legerősebbet a négy közül (ki ne szeretne királyfi vagy királylány lenni!) 
újsághírre emlékeztető stílusban emeli ki a hasznot (egy ilyen sorsfordító átváltozásnak tuti hírértéke van)
különlegessége folytán kíváncsiságot kelt (vajon mik lehetnek azok a házi szerek, amikkel ilyen csodálatos hatás elérhető?)
könnyű megoldást ígér a koldusbot problémájára (a varázslathoz szükséges szerek pusztán háziak)

Vigyázz a használatra!

„Maradjon otthon, és gazdagodjon meg egy kevesek által használt trükkel, vagy: Új felfedezés: diétamentes fogyási recept” és társaik egytől egyig erre a klasszikus szövegírási fogásra építenek. 

Kreatív alkalmazásának titka csupán az, hogy ne a fenti hatásvadász frázisokban – habár még olyan piac is van, ahol éppen ez működik a szövegírásban –, hanem hihetően, azaz: a célpiacod által használt kulcsszavakkal add elő a „mesédet”.

Ha még több online kommunikációval kapcsolatos információt és tippet szeretnél, gyere el az ingyenes előadásunkra: Melyik a 10 legtöbbször előforduló hiba a webes kommunikációban?

További bejegyzések

Angyali üdvözletek: üzleti kommunikáció az ünnepi szezonban

Egész évben vártad, hogy legalább most, a vége felé kifújd magadat? Ha az üzleti kommunikáció területén mozogsz, akkor még ne tedd! Hiszen ez a műfaj a partnerekkel és az ügyfelekkel való kapcsolattartásról szól. Márpedig számukra az ünnepnapok olyan különleges alkalmat jelentenek, amit nem szabad hagynod úgy elmúlni, hogy ne üzenj nekik.
 
Hogyan jelenj meg úgy az életükben az év végi ünnepek alkalmával, hogy elegáns és stílusos legyen? Íme a tippjeink.

Az üzleti kommunikáció alapszabálya: tedd személyessé!

Olvasom tovább...

Blogírás KonMari módra: így lomtalanítsd a szöveget

Marie Kondo, a szervezett terekben rejlő rend és szépség japán múzsája a blogírás terén is hasznos tanácsokat tud adni. Nem mintha az otthoni rendrakás, lomtalanítás művészetéről átnyergelt volna a marketingre. De ha jobban belegondolunk, a szövegírásra is érvényes az, amit a KonMari módszer szabályai az élvezhetőbb élettér kialakítására ajánlanak.

A KonMari szabálytól Einsteinen át a blogírásig

Olvasom tovább...

1 idézet, amit látnod kell, hogy meggyőzően menjen a szövegírás

Mi kell ahhoz, hogy a szövegírás meggyőző legyen, és pár jól összefűzött szó mérhető eredményeket (értsd: pénzt) hozzon a konyhára? 

Körbekérdeztünk csapatunkban, hogy mi a legjobb szövegírók munkáját megihlető tanács, és miért.

Meglepetés-eredmény: a marketingguruk tippjei helyett egy kamaszkori emlék aratta a legnagyobb sikert!

Szövegírás tipp egy ütős mondatban

Olvasom tovább...

Offline üzleti kommunikáció a sikeres kapcsolatépítéshez

Közeledik az ünnepi szezon: remek alkalom kimozdulni, és az üzleti kommunikáció offline frontvonalán beerősíteni a kapcsolatépítést. Egymást érik ilyenkor a karácsonyi és évzáró partik, különféle rendezvények, amiken Neked is érdemes névjegyeddel és széles mosollyal felfegyverkezve részt venned. 
 
Ki tudja, talán éppen egy ilyen alkalom hozza majd a 2018-as év legszuperebb ügyfelét vagy stratégiai partnerét számodra – de csak ha az alábbi kapcsolatépítési tippjeink közül minél többet bevezetsz idén a gyakorlatodba.

Üzleti kommunikáció szemtől szemben: 7 tipp a sikerhez

Olvasom tovább...

Térj a tárgyra! Értékesítési szöveg profi lezárással

Kerülgetik a forró kását, misztikus-varázsolós szövegeket írnak, de az értékesítési szöveg nem erről szól. Az amatőröket onnan ismered fel, hogy sokat köntörfalaznak, amíg a tárgyra térnek, és közben szép lassan elveszítik az Olvasót.

Élére kell állítani a kérdést, mert túl kevés az időd arra, hogy olyanokhoz beszélj, akiknek nincs pénzük a vásárlásra, nem döntőképesek, vagy csak a piacot tesztelik. 

Szép számmal akadnak olyanok is, akik tőled szeretnének ingyen infóhoz jutni a szakterületről, hogy aztán, ha már alaposan kioktattad őket, egy másik értékesítőtől vásároljanak. A legrosszabb rémálmodban se forduljon elő ilyen! 

Mi kell hozzá, hogy ne félszeg puhatolózás legyen az értékesítés – akár élőben történik, akár szöveg által, írásban?

Értékesítési szöveg tippek a sikeres lezáráshoz

Olvasom tovább...

A 404-es hibaoldal, amitől vonzó lesz az online kommunikációd

Mikor meglátogatsz egy számodra érdekes weboldalt, biztosan téged sem dob fel, ha nem működik egy link vagy maga az URL cím rossz. Inkább feladod, és kattintasz tovább. Miért lenne ez másképp, ha a saját weboldaladról van szó? Hogyan teheti vonzóbbá az online kommunikációd egy 404-es hibaoldal?

Így tedd egyedivé: design ötletek a 404-es hibaoldalhoz

Olvasom tovább...