23 tipp, hogy többen olvassák a blogodat - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

23 tipp, hogy többen olvassák a blogodat

23 tipp, hogy többen olvassák a blogodat

A céges blog nem véletlenül lett népszerű. Segít megtartani a meglévő vevőket, építi a közösséget, növeli a szakértői státuszod, közelebb visz a vásárlóidhoz és még sorolhatnánk az előnyeit. De a fő kérdés az, hogyan kell jól csinálni? 
Hogyan lesz népszerű a blogod? Hívhatod Hírek menüpontnak is a weboldaladon blog helyett,  akkor is azt kell megtudnod, hogyan szerzel több olvasót?

Ha nem tudod, hogyan növelhetnéd a blogod olvasótáborát, most adunk hozzá pár támpontot.

23 tipp, hogy többen olvassák a blogodat

  1. Kérd ki a közeli ügyfeleid véleményét! Elég érdekes a blogod, jó a stílusa, találtak hasznos infókat? Kérdezd meg! Azoknak a véleményére viszont ne nagyon adj, akik nem tartoznak a célcsoportodba. 
     
  2. A tartalom mindenek felett: minden blog alappillére a hasznos és érdekes tartalom. Azaz, fontos információk, megvalósítható tippek vagy épp szép képek, humor és kikapcsolódás. Ez áll az első helyen. Ha ez megvan, a többi részlet már gyerekjáték.
     
  3. Írj izgalmas, figyelemfelkeltő címsorokat, amelyek olvasásra buzdítanak. Keress aktuális témákat, mert a hírértékük a segítségedre lehet. 
     
  4. Légy következetes. Posztolj rendszeresen, ne hagyj ki heteket, mert azt a benyomást kelted, hogy itt már a fű sem nő, a blog halott. Írd le, hogy a következő bejegyzésben miről lesz szó, utalj vissza (linkkel) korábbi bejegyzésre az aktuálisban.
     
  5. Válaszolj minden kommentre, amit a blogodhoz írtak. Ezzel rá tudod venni az embereket, hogy beszéljenek az írásaidról, hogy megosszák őket másokkal is. A válaszadás a negatív kommentekre is érvényes! Ha tudod kezelni a szituációt, segítőkész vagy, esetleg humorral oldod meg a nehéz helyzeteket, azt az olvasóid értékelni fogják. A te érdeked az, hogy az emberek beszéljenek a termékedről, a cégedről - teljesen természetes, hogy kritikával is fogsz találkozni!
     
  6. Posztold a blogbejegyzésed rendszeresen több közösségi média oldalon. Ha kevés az oldalad látogatója, tedd ki FB-ra az egész bejegyzést, ne csak a linket. 
     
  7. A blogbejegyzésed alatt használd a közösségi média megosztás gombjait, hogy minél egyszerűbben lehessen terjeszteni a cikked. Ha az írásod felkelti valakinek a figyelmét, annak legyen lehetősége azonnal megosztani is.
     
  8. Vezess be állandó rovatot. Rendszeres olvasói tábort építhetsz ki a segítségükkel. A hangsúly a rendszerességen van, ha 3-4 alkalom után meggondolod magad és másba fogsz, az nem visz előre hosszú távon.
     
  9. A Facebookon használd ki a hashtag nyújtotta lehetőségeket, amivel felismerhetővé, megjegyezhetővé teheted az írásod.
     
  10. Ha az aktuális héten mégsem  jön össze a blog írás, keress a rokon témájú blogokban egy sok ember figyelmét felkeltő cikket. Ennek apropóján, ebből kiindulva megírhatod a saját bejegyzésed.
     
  11. Keresd a kapcsolatot népszerű blogokkal: írj érdekes, tartalmas hozzászólásokat a cikkeikhez, hogy felhívd magadra mások figyelmét.
     
  12. Egy lépést hátra: próbáld meg külső szemmel nézni a blogodat. Hogy néz ki? Milyen a képek minősége? Évezredek óta ez a dizájn fogadja a látogatóid? Lehetnek érdekfeszítő szövegeid, de egy kicsit a tálalással is törődni kell. Tedd vizuálisan is érdekessé a blogod látványos képekkel, videókkal, infógrafikákkal!
     
  13. Ügyelj arra, hogy a szövegeid jól olvashatóak legyenek. Ne használj kilométeres bekezdéseket, tagold a szöveget bekezdésekkel és alcímekkel. Felsorolásokkal még érthetőbbé teheted a mondanivalód. Figyelj arra is, hogy a betűtípus megfelelő méretű legyen. Válassz kontrasztos színeket, amelyek könnyítik az olvasást. Kerüld az apró, rikító színű betűket.
     
  14. Írj egy rövid bevezetőt arról, miről szól a blogod, és ezt tedd ki jól látható helyre. Az új látogatókat segíted ezzel az információval, rögtön fogják tudni, hová csöppentek.
     
  15. Ne ess túlzásba az ajánlott linkekkel, applikációkkal. Mindegyik csúcsszuper, de a blogodon a saját írásaidon legyen a fő hangsúly, ne tereld el feleslegesen az olvasók figyelmét.
     
  16. Írj keresőoptimalizált blogbejegyzést! Ennek a legegyszerűbb módja, ha olyan szavakat, kifejezéseket használsz, amelyekre sokan rákeresnek a keresőmotorok oldalain. Keress rá a témádhoz kapcsolódó kifejezésekre, nézd meg, milyen írások szerepelnek a találati lista első oldalán. Milyen szavak, kifejezések fordulnak elő gyakran bennük?
     
  17. Beszéld olvasóid nyelvét. A blogod nem arra való, hogy könnyeket csalj a középiskolai irodalomtanárod szemébe, és arra sem, hogy nyakatekert technikai részletekkel fáraszd a látogatóidat. A szöveged legyen lényegretörő, a lehető legegyszerűbb, hogy könnyen lehessen követni a mondanivalódat.
     
  18. Mindig kövesd a blogod statisztikáit. Melyek voltak a legtöbbször megosztott, a legtöbbet kommentelt írások? Milyen címek bizonyultak érdekesnek az olvasóid számára? Ne sajnáld az időt a kiértékelésre, mert rengeteg hasznos infót szolgáltatnak a további írásaidhoz.
     
  19. Légy mobilbarát! Könnyen el lehet olvasni a blogod egy mobil eszközről? A mobilos olvasók tábora már most nagy és folyamatosan nő. Add meg nekik az olvasás kényelmét!
     
  20. Az elektronikus aláírásodban tüntesd fel a blogod linkjét. Régi trükk, de pár érdeklődőt így is be tudsz vonzani.
     
  21. Használd a hírlevél nyújtotta lehetőségeket! Az új bejegyzésekről értesítsd a közönséged heti rendszerességgel.
     
  22. Építs be egy keresőmezőt az oldaladba! Ha a tartalmaid között könnyű eligazodni, további olvasásra bírhatod a látogatóid.
     
  23. Ajándékozz! Adj ajándékot az olvasóidnak: például egy-egy ingyenesen letölthető tanulmánnyal felhívhatod magadra a figyelmet. Olyan hellyé varázsolhatod a blogod, ahová megéri benézni.

Egy népszerű blog időt igényel, viszont élvezetes feladat, és nagyon megéri.

Vesd be tippjeinket, hogy számodra is olyan szórakoztató tevékenység legyen a blogírás, mint nekünk! 
Szeretnél otthonosan mozogni a blogok és általában az online kommunikáció világában? Gyere el következő ingyenes előadásunkra!

További bejegyzések

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Kapcsolatépítés a fogyasztóval: a sikeres tartalommarketing alapja

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

SEO és szövegírás – együtt vagy sehogy se

Olvasom tovább...

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Marketingterv – ilyenkor? Hisz mindjárt finisébe fordul az év! Hát pontosan ezért érdemes most, 2018. utolsó negyedévébe lépve átnézned kicsit a csatatervet. 

Ha pedig épp nincs ilyen Nálad raktáron, vagy már feledésbe merült január óta, hát semmi gond. Olvasd el itt, amit elöljáróban tudnod kell róla, és élj a díjmentes előadás lehetőségével!

Az okos marketingterv alapja, a SMART

Olvasom tovább...

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Amiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik? Ez a struccpolitika a szövegírás területén se túl sikeres. 

Érthető persze, hogy inkább a terméked vagy a szolgáltatásod dicséretét van kedved zengedezni az érkezőoldaladon, mintsem a fenntartásokkal foglalkozni. De ne tedd! Mert a kifogáskezeléssel sokkal többet érhetsz el, ha az alábbiak szerint csinálod.

Hogyan kezelheti az ügyfél kifogásait a szövegírás?

Olvasom tovább...

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...