5 hiba, ami porig rombolja az értékesítési szöveged - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

5 hiba, ami porig rombolja az értékesítési szöveged

5 hiba, ami porig rombolja az értékesítési szöveged

Égsz a vágytól, hogy világraszólót alkoss az értékesítési szövegeddel? Hogy a saját lelkesedésed átadd másoknak, akik aztán vakon követik majd az utasításaid? Minden szövegíró álma, hogy hatással legyen az olvasóira.
 

Egy szöveget izgalmassá tenni erőpróbáló feladat. Rengeteg eszközt felhasználhatsz, de egy dologra ügyelned kell: vannak ugyanis olyan ötletek, amelyek nemhogy növelnék az olvasottságot, hanem egyenesen szétzúzzák a szöveget.

 

Te is elkövetted már az értékesítési szöveg 5 gyilkos hibáját?


1. Nincsenek jól megfogalmazott célok 

Ha te nem tudod, hogy pontosan mit akarsz az értékesítési szöveggel, ne várd, hogy más kitalálja. A szöveg mindig pontos, jól átlátható, logikusan felépített kell, hogy legyen. Ha céltalan, széteső, senki sem fogja venni a fáradságot, hogy végigolvassa. A célodat már a szöveg megírása előtt fogalmazd meg egy rövid mondatban, pl. iratkozzanak fel a hírlevelemre, rendeljék meg a könyvemet. Ezt kis emlékeztetőként akár le is írhatod egy papírra, hogy végig az orrod előtt legyen. Hogy az értékesítési szöveged rövid vagy hosszú lesz, azt te döntöd el. A lényeg, hogy minden egyes mondatod a cél felé terelje az olvasód.


2. Csillogó-villogó felugró ablakok

Nehéz ma már olyan weboldalt találni, ami ne lepne meg azonnal egy felugró ablakos ajánlattal. Remekül kiegészíthetik az értékesítési szöveged. A felugró ablakokat mindenki utálja – ennek ellenére nagyon jól teljesítő online marketingeszközök. 
A felugró ablak kritikus pont: egyrészt vonzóan figyelemfelkeltőnek kell lennie (hiszen égsz a vágytól, hogy rákattintsanak), másrészt nem ijesztheti el már első pillanatban a felhasználót. 

Milyen a jó felugró ablak?

  • a megfelelő oldalakon ugrik fel, és nem jelenik meg unos-untalan ugyanannak a felhasználónak (elég óránként egyszer)
  • a témához kapcsolódó csábító ajánlatot kínál
  • vizuálisan a lehető legsemlegesebb: itt kizárólag a szövegen van a lényeg
  • könnyen le lehessen zárni, a keresgélés közben ugyanis senki sem fogja elolvasni az ablak ajánlatát 

3. Hangosan elinduló videók

Horrorfilmet megszégyenítő hatást érhetsz el egy hangosan elinduló videóval. A felhasználó már azelőtt elhagyja az oldalad, hogy két szót elolvasott volna. A videók csodálatos kiegészítői az értékesítési szövegeknek, de jobban jársz, ha a látogatóidra bízod az elindításukat, .


4. Az értékesítési szöveg nem karácsonyfa

Van egy jó szemcsalogató Ö*T*L*E*T*E*D☺❤✌? Nagy a kísértés, hogy az értékesítési szöveget is telebiggyeszd emotikonokkal, emojikkal, speciális karakterekkel? Hiszen olyan jól mutatnak a posztokban, e-mailekben! Az értékesítési szöveg esetén azonban fordítva sül el a fegyver: a keresőmotorok egyből kinyírnak, ha nem tudják elolvasni a szöveged. Teljesen feleslegesen dolgozol, ha a végeredményt nem fogják beindexelni. A Google AdWords például fel is hívja a hirdetők figyelmét, hogy a mosolypofik használata sérti az irányelveiket. 
Hagyd a szmájlikat a közösségi média felületére!


5. Felkiáltójelek dömpingje

Amikor a termékedről, szolgáltatásodról írsz, a lelkesedésed nem ismer határokat. Ez nagyon jó és fontos meggyőző erő, ha lejön a szövegről. A kitörő örömödet azonban szavakkal és ne felkiáltójelekkel fejezd ki! Szóval ne így!!!! 
A Google nemcsak a többszörös felkiáltójelre néz rossz szemmel, de a rövid felkiáltások halmozását (Cipők! Táskák! Akció!) is lepontozza. 

Az izgalmat maga a szöveg nyújtsa és ne a tarka-barka kiegészítő elemek. Figyelj arra, hogy a szövegnek pontos, követhető mondanivalója legyen, és használd úgy a képeket, videókat, hogy megállítás helyett továbbvigyék az olvasót a cél felé.

Kíváncsi vagy további tippekre? Van még pár a tarsolyunkban. Gyere el következő ingyenes előadásunkra, ahol a videók használatáról és elkészítéséről tanulhatsz: Hogyan használd bevételszerzésre a videomegosztó portálokat?

További bejegyzések

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Kapcsolatépítés a fogyasztóval: a sikeres tartalommarketing alapja

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

SEO és szövegírás – együtt vagy sehogy se

Olvasom tovább...

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Marketingterv – ilyenkor? Hisz mindjárt finisébe fordul az év! Hát pontosan ezért érdemes most, 2018. utolsó negyedévébe lépve átnézned kicsit a csatatervet. 

Ha pedig épp nincs ilyen Nálad raktáron, vagy már feledésbe merült január óta, hát semmi gond. Olvasd el itt, amit elöljáróban tudnod kell róla, és élj a díjmentes előadás lehetőségével!

Az okos marketingterv alapja, a SMART

Olvasom tovább...

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Amiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik? Ez a struccpolitika a szövegírás területén se túl sikeres. 

Érthető persze, hogy inkább a terméked vagy a szolgáltatásod dicséretét van kedved zengedezni az érkezőoldaladon, mintsem a fenntartásokkal foglalkozni. De ne tedd! Mert a kifogáskezeléssel sokkal többet érhetsz el, ha az alábbiak szerint csinálod.

Hogyan kezelheti az ügyfél kifogásait a szövegírás?

Olvasom tovább...

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...