5 hiba, ami porig rombolja az értékesítési szöveged - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

5 hiba, ami porig rombolja az értékesítési szöveged

5 hiba, ami porig rombolja az értékesítési szöveged

Égsz a vágytól, hogy világraszólót alkoss az értékesítési szövegeddel? Hogy a saját lelkesedésed átadd másoknak, akik aztán vakon követik majd az utasításaid? Minden szövegíró álma, hogy hatással legyen az olvasóira.
 

Egy szöveget izgalmassá tenni erőpróbáló feladat. Rengeteg eszközt felhasználhatsz, de egy dologra ügyelned kell: vannak ugyanis olyan ötletek, amelyek nemhogy növelnék az olvasottságot, hanem egyenesen szétzúzzák a szöveget.

 

Te is elkövetted már az értékesítési szöveg 5 gyilkos hibáját?


1. Nincsenek jól megfogalmazott célok 

Ha te nem tudod, hogy pontosan mit akarsz az értékesítési szöveggel, ne várd, hogy más kitalálja. A szöveg mindig pontos, jól átlátható, logikusan felépített kell, hogy legyen. Ha céltalan, széteső, senki sem fogja venni a fáradságot, hogy végigolvassa. A célodat már a szöveg megírása előtt fogalmazd meg egy rövid mondatban, pl. iratkozzanak fel a hírlevelemre, rendeljék meg a könyvemet. Ezt kis emlékeztetőként akár le is írhatod egy papírra, hogy végig az orrod előtt legyen. Hogy az értékesítési szöveged rövid vagy hosszú lesz, azt te döntöd el. A lényeg, hogy minden egyes mondatod a cél felé terelje az olvasód.


2. Csillogó-villogó felugró ablakok

Nehéz ma már olyan weboldalt találni, ami ne lepne meg azonnal egy felugró ablakos ajánlattal. Remekül kiegészíthetik az értékesítési szöveged. A felugró ablakokat mindenki utálja – ennek ellenére nagyon jól teljesítő online marketingeszközök. 
A felugró ablak kritikus pont: egyrészt vonzóan figyelemfelkeltőnek kell lennie (hiszen égsz a vágytól, hogy rákattintsanak), másrészt nem ijesztheti el már első pillanatban a felhasználót. 

Milyen a jó felugró ablak?

  • a megfelelő oldalakon ugrik fel, és nem jelenik meg unos-untalan ugyanannak a felhasználónak (elég óránként egyszer)
  • a témához kapcsolódó csábító ajánlatot kínál
  • vizuálisan a lehető legsemlegesebb: itt kizárólag a szövegen van a lényeg
  • könnyen le lehessen zárni, a keresgélés közben ugyanis senki sem fogja elolvasni az ablak ajánlatát 

3. Hangosan elinduló videók

Horrorfilmet megszégyenítő hatást érhetsz el egy hangosan elinduló videóval. A felhasználó már azelőtt elhagyja az oldalad, hogy két szót elolvasott volna. A videók csodálatos kiegészítői az értékesítési szövegeknek, de jobban jársz, ha a látogatóidra bízod az elindításukat, .


4. Az értékesítési szöveg nem karácsonyfa

Van egy jó szemcsalogató Ö*T*L*E*T*E*D☺❤✌? Nagy a kísértés, hogy az értékesítési szöveget is telebiggyeszd emotikonokkal, emojikkal, speciális karakterekkel? Hiszen olyan jól mutatnak a posztokban, e-mailekben! Az értékesítési szöveg esetén azonban fordítva sül el a fegyver: a keresőmotorok egyből kinyírnak, ha nem tudják elolvasni a szöveged. Teljesen feleslegesen dolgozol, ha a végeredményt nem fogják beindexelni. A Google AdWords például fel is hívja a hirdetők figyelmét, hogy a mosolypofik használata sérti az irányelveiket. 
Hagyd a szmájlikat a közösségi média felületére!


5. Felkiáltójelek dömpingje

Amikor a termékedről, szolgáltatásodról írsz, a lelkesedésed nem ismer határokat. Ez nagyon jó és fontos meggyőző erő, ha lejön a szövegről. A kitörő örömödet azonban szavakkal és ne felkiáltójelekkel fejezd ki! Szóval ne így!!!! 
A Google nemcsak a többszörös felkiáltójelre néz rossz szemmel, de a rövid felkiáltások halmozását (Cipők! Táskák! Akció!) is lepontozza. 

Az izgalmat maga a szöveg nyújtsa és ne a tarka-barka kiegészítő elemek. Figyelj arra, hogy a szövegnek pontos, követhető mondanivalója legyen, és használd úgy a képeket, videókat, hogy megállítás helyett továbbvigyék az olvasót a cél felé.

Kíváncsi vagy további tippekre? Van még pár a tarsolyunkban. Gyere el következő ingyenes előadásunkra, ahol a videók használatáról és elkészítéséről tanulhatsz: Hogyan használd bevételszerzésre a videomegosztó portálokat?

További bejegyzések

Az online kommunikáció 5+1 trendje 2018-ban

Hogyan optimalizálható a legjobban az online kommunikáció 2018-ban? Milyen új trendeket kövess, és mi az, amire már nem érdemes túl sok időt fordítanod? Aki az online marketing világát ismeri, jól tudja, hogy ebben a szélsebesen változó üzletágban az első és legfontosabb, hogy jól informáltak legyünk. A 2018-as változásokról és előrejelzésekről alábbi összefoglalónkban olvashatsz.
 

1. Az online kommunikáció törzse: az e-mail marketing

Olvasom tovább...

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Felszólítás a cselekvésre (call to action): így hívják azokat a webszövekbe „belevarrtˮ gombokat, amik nélkül az értékesítési szövegírás csupán öncélú kreatív játék lenne.
 
„Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ vagy egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rajtuk. Meg az is előfordul, hogy a szöveg végén található, linkesített mondat vagy szókapcsolat szólít fel a szerző számára kívánatos cselekvésre.
 
Milyenek legyenek ezek a felhívások azért, hogy a célszemély valóban engedelmeskedjen és továbbkattintson?

Milyen a felszólító gombokra összpontosító értékesítési szövegírás?

Olvasom tovább...

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

Ha számodra se ismeretlen szó a „keresőoptimalizálás” (SEO), akkor valószínűleg arról is tudsz, hogy mindannyiunk kedvenc keresőrendszere egy olyan algoritmust (utasítássorozatot) használ a weboldalak rangorolására, ami több mint 200 összetevőből, úgynevezett „rangsorolási szignálból” áll.

Ezek közül a az egyik legfrissebb és legfontosabb a RankBrain. Hogyan kell eljárnod, ha azt szeretnéd, hogy ez a számítógépes „rangsoroló agy” szeresse a weboldaladat?

RankBrain keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Olvasom tovább...

Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal?

Mielőtt az értékesítési szöveged bármit is eladna, előbb „el kell adnodˮ olvasóidnak magát az értékesítési szöveget. Más szóval: rá kell venned őket arra, hogy egyáltalán elolvassák. De vajon hogy is néz ki egy olyan cím, ami képes ezt megtenni?

Sokat ígérő, bombasztikus és kattintásvadász? Előnyökkel kecsegtet, vagy találós kérdésekkel piszkálja fel az olvasó kíváncsiságát? Esetleg újdonságokat, híreket közöl az illető területről?

Vagy csak a jó sok felkiáltójelen (!!!) és az olyan, kapabetűkkel kiemelt „varázsszavakonˮ múlik az egész, mint az AJÁNDÉK, az INGYENES és az AKCIÓ? :)

Miről szóljon az értékesítési szöveg címsora

Olvasom tovább...

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Olvasom tovább...