5 hiba, ami porig rombolja az értékesítési szöveged - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

5 hiba, ami porig rombolja az értékesítési szöveged

5 hiba, ami porig rombolja az értékesítési szöveged

Égsz a vágytól, hogy világraszólót alkoss az értékesítési szövegeddel? Hogy a saját lelkesedésed átadd másoknak, akik aztán vakon követik majd az utasításaid? Minden szövegíró álma, hogy hatással legyen az olvasóira.
 

Egy szöveget izgalmassá tenni erőpróbáló feladat. Rengeteg eszközt felhasználhatsz, de egy dologra ügyelned kell: vannak ugyanis olyan ötletek, amelyek nemhogy növelnék az olvasottságot, hanem egyenesen szétzúzzák a szöveget.

 

Te is elkövetted már az értékesítési szöveg 5 gyilkos hibáját?


1. Nincsenek jól megfogalmazott célok 

Ha te nem tudod, hogy pontosan mit akarsz az értékesítési szöveggel, ne várd, hogy más kitalálja. A szöveg mindig pontos, jól átlátható, logikusan felépített kell, hogy legyen. Ha céltalan, széteső, senki sem fogja venni a fáradságot, hogy végigolvassa. A célodat már a szöveg megírása előtt fogalmazd meg egy rövid mondatban, pl. iratkozzanak fel a hírlevelemre, rendeljék meg a könyvemet. Ezt kis emlékeztetőként akár le is írhatod egy papírra, hogy végig az orrod előtt legyen. Hogy az értékesítési szöveged rövid vagy hosszú lesz, azt te döntöd el. A lényeg, hogy minden egyes mondatod a cél felé terelje az olvasód.


2. Csillogó-villogó felugró ablakok

Nehéz ma már olyan weboldalt találni, ami ne lepne meg azonnal egy felugró ablakos ajánlattal. Remekül kiegészíthetik az értékesítési szöveged. A felugró ablakokat mindenki utálja – ennek ellenére nagyon jól teljesítő online marketingeszközök. 
A felugró ablak kritikus pont: egyrészt vonzóan figyelemfelkeltőnek kell lennie (hiszen égsz a vágytól, hogy rákattintsanak), másrészt nem ijesztheti el már első pillanatban a felhasználót. 

Milyen a jó felugró ablak?

  • a megfelelő oldalakon ugrik fel, és nem jelenik meg unos-untalan ugyanannak a felhasználónak (elég óránként egyszer)
  • a témához kapcsolódó csábító ajánlatot kínál
  • vizuálisan a lehető legsemlegesebb: itt kizárólag a szövegen van a lényeg
  • könnyen le lehessen zárni, a keresgélés közben ugyanis senki sem fogja elolvasni az ablak ajánlatát 

3. Hangosan elinduló videók

Horrorfilmet megszégyenítő hatást érhetsz el egy hangosan elinduló videóval. A felhasználó már azelőtt elhagyja az oldalad, hogy két szót elolvasott volna. A videók csodálatos kiegészítői az értékesítési szövegeknek, de jobban jársz, ha a látogatóidra bízod az elindításukat, .


4. Az értékesítési szöveg nem karácsonyfa

Van egy jó szemcsalogató Ö*T*L*E*T*E*D☺❤✌? Nagy a kísértés, hogy az értékesítési szöveget is telebiggyeszd emotikonokkal, emojikkal, speciális karakterekkel? Hiszen olyan jól mutatnak a posztokban, e-mailekben! Az értékesítési szöveg esetén azonban fordítva sül el a fegyver: a keresőmotorok egyből kinyírnak, ha nem tudják elolvasni a szöveged. Teljesen feleslegesen dolgozol, ha a végeredményt nem fogják beindexelni. A Google AdWords például fel is hívja a hirdetők figyelmét, hogy a mosolypofik használata sérti az irányelveiket. 
Hagyd a szmájlikat a közösségi média felületére!


5. Felkiáltójelek dömpingje

Amikor a termékedről, szolgáltatásodról írsz, a lelkesedésed nem ismer határokat. Ez nagyon jó és fontos meggyőző erő, ha lejön a szövegről. A kitörő örömödet azonban szavakkal és ne felkiáltójelekkel fejezd ki! Szóval ne így!!!! 
A Google nemcsak a többszörös felkiáltójelre néz rossz szemmel, de a rövid felkiáltások halmozását (Cipők! Táskák! Akció!) is lepontozza. 

Az izgalmat maga a szöveg nyújtsa és ne a tarka-barka kiegészítő elemek. Figyelj arra, hogy a szövegnek pontos, követhető mondanivalója legyen, és használd úgy a képeket, videókat, hogy megállítás helyett továbbvigyék az olvasót a cél felé.

Kíváncsi vagy további tippekre? Van még pár a tarsolyunkban. Gyere el következő ingyenes előadásunkra, ahol a videók használatáról és elkészítéséről tanulhatsz: Hogyan használd bevételszerzésre a videomegosztó portálokat?

További bejegyzések

Lájk vagy nem lájk? 7 tipp a közösségi média használatához

Csapjunk hát egyből a lecsóba! Mert ezért jöttél, nem? :) Mi kell hozzá, hogy ne csak a lájkok gyűljenek a Facebook-oldaladon vagy a közösségi média általad használt egyéb felületén, hanem konvertálni, azaz látogatóból vevőt varázsolni is tudj?

Így használd a közösségi média eszközeit ügyfélszerzésre

Olvasom tovább...

Ettől döglik a légy: az ütős értékesítési szöveg alapfogásai

Nem titok: bizalomépítő elemeket rejtünk el a szövegben, és vásárlásra ösztönző módszereket alkalmazunk, mindahányszor az a feladat, hogy a megrendelőnk számára megszülessen a tökéletesen hatékony értékesítési szöveg.

Ami titok, azt nem itt fogjuk elárulni, de tudásunkból adunk egy jókora szeletet, ha kéred. :)

Fülön csíp! Az értékesítési szöveg 3 alapfűszere

Olvasom tovább...

Divatfogalom vagy a marketing jövője? Growth hacking kisokos

Ha elsőre nem ugrik be, hogy ezt most eszik vagy isszák, nem vagy egyedül. Olyan új, hogy magyarul még jóformán szavunk sincs arra, hogy mi is a growth hacking. Mégis egyre többen hisznek abban, hogy ez a „trükkös növekedés” fogja felváltani a hagyományos marketinget.

Hogy mi lesz a jövője (lesz-e egyáltalán?), azt persze nem mi fogjuk ebben a cikkben eldönteni, hanem a piac. De addig is lássuk az új terület fogásait és alapszavait! Ki tudja, talán még hasznot is húzhatsz belőle, ha a versenytársaidnál hamarabb beszállsz…

Growth hacking: a leleményes, kis pénzigényű kreatív ötletek műfaja

Olvasom tovább...

Szövegírás GPS, hogy soha többé ne akadj el alkotás közben

A kész jobb, mint a tökéletes! Sok mindenre igaz az állítás, de talán a szövegírás területén a legigazabb. Sok ígéretes tehetséget a saját, túl magas elvárásai akadályoznak meg az alkotásban, vagy a nem létező, „ideális körülményekre” vár, hogy végre hozzákezdjen az íráshoz.

Miért nem megy a szövegírás, ha maximalista vagy?

Olvasom tovább...

A Viber az üzleti kommunikáció új modelljét ígéri

Ingyenes internetes hanghívások és üzenetküldés, ez a Viber. Kevésbé macerás, mint a Skype, az alkalmazás letöltésével ugyanis annyi a teendőnk, hogy beírjuk a telefonszámunkat. A Viber automatikusan detektálja, milyen kontaktjaink vannak már. Ha telefonálni szeretnénk vagy üzenetet küldeni, a Viber-felhasználókkal ez az interneten fog létrejönni – ingyen. Jól hangzik? 800 millió felhasználó már rábólintott. Eljött hát az ideje, hogy az üzleti szféra felé is nyissanak.

Hogyan tud az üzleti kommunikáció úgy működni, mint egy baráti telefonhívás?

Olvasom tovább...