Hogyan írj bevételnövelő kommunikációs tervet? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Hogyan írj bevételnövelő kommunikációs tervet?

Hogyan írj bevételnövelő kommunikációs tervet?

„Majd improvizálunk menet közben.” Ez az a mondat, amit év végi záráskor a cégvezetők leggyakrabban megbánnak. 
Ahhoz, hogy kreatív lehess, és ahhoz is, hogy áthidald az ihletszegény napokat, ugyanaz szükséges: megbízható kommunikációs terv.

Minek neked kommunikációs terv?

Mert a pillanat hevében könnyű hibázni. Az üzleti kommunikáció se nem dzsessz, se nem szerelmi vallomás. Ha egy sikeres cégnél minden a spontaneitás látszatát kelti, biztos lehetsz benne, hogy az egész év átgondolt stratégiára, kommunikációs tervre épül. 

Mert a nyertes vállalkozók mottója nem a „majd kitalálunk valamit”. Elárulom, hogy mi az, amit ők zseniálisan csinálnak. Így fogalmazhatnánk meg egyszerűen: tűnjön úgy, hogy improvizálsz, de soha ne improvizálj! 

Húzzunk ezért most gondolatban egy vonalat, és nézzük meg, hogyan alakulhatna már a jelen évben a Te üzleti kommunikációs terved is úgy, hogy abból nagyobb bevételed legyen.

Kezdd a célnál! 

Az íjászat nem puszta lövöldözésből áll, hanem az íjász gondolatban már azelőtt a célnál van, hogy íjat fogna a kezébe. A húr megfeszítése és a nyílvessző célba juttatása ezután már csak részletkérdés. 

Ugyanezt teszi lehetővé számodra az üzleti kommunikáció nevű „sportágban” a kommunikációs terv.

A kommunikációs terv írásának okos (SMART) módszere

A hatékony célkitűzés egyik stratégiája, amely segít neked felmérni, hogy az adott célt érdemes-e egyáltalán kitűznöd, a SMART módszeren alapul.

Ez az angol betűszó 5 kritériumot állapít meg az eredményes célkitűzésből kiinduló kommunikációs terv megírása számára.

  • S – specifikus. Más szóval konkrétumokat kell megfogalmaznod, és minél pontosabban körül kell határolnod a területet, amelyen fejlődni szeretnél. Ez lesz az adott évre szóló kommunikációs terved kiindulópontja. 

    Online kommunikációd nem szólhat egyszerre mindenkihez, hanem annyira pontosan kell tudnod, hogy kihez, miért és hogyan beszélsz, mintha az illető személy ott állna előtted.
     
  • M – mérhető. Azt szokták mondani, hogy nem javíthatod azt, amit nem mérsz. Én ennél tovább megyek. Amit nem mérsz, az biztosan hanyatlik. Mert nem figyelsz rá, és elhanyagolod. 

    Az online kommunikáció egyes szakértői ezért kísérleteznek mondataikkal odáig menően, hogy egy betűtípus- vagy szórendcsere hatásait is tesztelik. 
  • A – akcióvá alakítható. Ha a kommunikációs terved célja világos, azt onnan fogod tudni, hogy minden erőfeszítés nélkül vonja maga után a stratégiai lépéseket. A pontosan meghatározott cél automatikusan képes diktálni az eléréséhez szükséges eszközöket. 

    Hogy mi legyen a következő lépés, ez csak akkor kérdéses, ha nem ismered az irányt. Az akcióvá alakítható cél esetében azonban a konkrét stratégia mindössze annyi, hogy a cél és a jelenlegi állapotod közti távolságot lépésről lépésre csökkented az online kommunikáció rendelkezésre álló taktikai eszközeivel (rendszeres blogolás, hírlevél, Facebook-kommunikáció stb.).
     
  • R – realisztikus. Én lennék az utolsó, aki a pozitív gondolkodás ellen szót emel. Ellenben az, hogy már holnapra a Tied lesz az első hely a Google találati listán, nem pozitív gondolkodás, hanem illúzió.   

    Reális elképzelés az, hogy hetente kiküldd a hírleveledet, rendszeresen kommunikálj az ügyfeleiddel, és folyamatosan növeld a kommunikációs csatornáid számát. 
     
  • T – temporális, azaz határidőkhöz kötött. A kommunikációs terved fenti, logikai lebontása mellett a határidőid adják a temporális, időbeli lebontást egészen addig a pillanatig, amikor év végén durran a pezsgő, és csengő hangon koccan a pohár.

    Csak ezen a hosszabb időre átgondolt alapon lehetsz rugalmas és spontán. A kommunikációs terv ugyanis nem zárja ki a kreativitást. A rugalmasság épp az, ha a sodródás helyett az önmagad alkotta szabályoknak engedelmeskedsz.

Segítség a tervezéshez

Úgy érzed, hogy mindez egy kicsit sok egyszerre? Vagy hogy elvben mind szép és jó, de nem világos, hogyan működik a gyakorlatban?

Ha szempontokat szeretnél kapni a tudatosabb online kommunikációhoz, itt tanulhatsz többet arról, hogy mire figyelj oda, és hogyan írd meg a saját éves kommunikációs tervedet! 

További bejegyzések

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Olvasom tovább...

Nyári trendek a közösségi média oldalain

Nyáron az élet is megváltozik, lehetségessé válik a lehetetlen is. A közösségi média is pezseg az élettől. Vidámság, jókedv, napsütés, színek, kacagások köszönnek vissza a posztokból. Meleg időben látványosabban dübörög az élet. Élményeket, érzelmeket gyűjtenek az emberek, és ontják magukból azokat a közösségi média oldalaira. Te se maradj ki a jó posztokból, hass az emberekre! 

Maradj trendi nyáron is a közösségi média oldalain!

Olvasom tovább...

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Irigykedve figyeled a konkurenciát? Kíváncsi vagy, ők vajon mit csinálnak másképp a Facebookon, miért van annyival több követőjük? Az egyik legkézenfekvőbb válasz, hogy versenytársaid ismerik az eredményes és célravezető Facebook hirdetés használatát.

Facebook hirdetés nélkül nem megy?

Olvasom tovább...

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...