Egymondatos szövegírás tippek - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Egymondatos szövegírás tippek

Egymondatos szövegírás tippek

Hát persze, hogy persze: legyen izgalmas, jól megírt, ütős és olvasmányos. De mi az, amitől tényleg ilyen is lesz a szövegírás eredménye?

Szövegírás tippek a gyakorlatban

 

  • Kérd, hogy képzeljék el!

Joseph Heller regénycímnek választotta ezt a két szóból álló, rendkívül hatásos mondatot: „képzeljétek el”. A felszólítás hatására a képzelet beindul. 

Az ábrándozásra, képzelődésre hívás sokkal hatásosabb a marketing szövegírásban is, mint az egyszerű leírás, mert megmozgatja az olvasód fantáziáját, így a teljes figyelmét megszerzed – és ez a legnagyobb érték.

  • Ígérj bepillantást a színfalak mögé!

Az emberek imádnak titkokat meglesni, és illetéktelenül bekíváncsiskodni a felszín mögé. Ezért működnek még mindig olyan jól a szövegírásban azok a címsorok, amelyek „a profi fodrászok/autószerelők 7 titka” típusú, „szigorúan bizalmas”, szakmai és csakis beavatottaknak szánt információkat ígérnek.

  • Kelts egy kis irigységet!

Írd le, hogy mások már vettek abból, amit eladsz, és máris az előnyeit élvezik. Valahol valakik most elégedetten mosolyognak egymásra ezen az exkluzív elitcsoporton belül, amelyhez a Te olvasód is csatlakozhat a vásárlás által.

  • Készíts kérdőívet!

A legtöbben szeretik, ha kikérik a véleményüket, mert ettől fontosnak, elismertnek érezhetik magukat. Gondolj csak arra, hogy a telefonos szavazásokon mennyien vesznek részt. Vagy hogy a magazinokban mennyire népszerűek a személyiségtesztek. 

A szövegírás gyakorlatában például az olvasóid A, B vagy C válaszainak száma szerint javasolhatsz nekik vásárolandó terméket.

  •  Tedd személyessé!

A legszebb szó bármilyen nyelv beszélői számára a saját nevük. „Kedves/tisztelt ügyfél” helyett használj keresztnevet már a hírleveled tárgysorában, és meglátod, hogy megugrik a megnyitások aránya! 

Ha még több adatod van a célcsoportodról, igazítsd ezekre a szövegírást, de persze csak addig a pontig, hogy az olvasóid azért ne érezzék magukat egy kukkoló martalékának!

  • Ne feledd: „isteneink csak a páratlan számoknak örülnek!” 

A fenti mondatot Vergilius írta több mint kétezer évvel ezelőtt, de máig érvényes. Más szóval a túlzott szimmetria inkább zavaró, míg az enyhén aszimmetrikus dolgok, páratlan számok jobban bevonják a képzeletünket a szövegírás esetében is. Furcsa, de működik!

Felsorolásaidban legyen valamiből 3, 7 (titok, tipp stb.). A gyermekkorunkból ismerős népmesei számok mindig jól működnek.

  • Oszd le az árat!

Minden olyan értékesítő, aki egy kicsit is ad magára, kezelni tudja az árral kapcsolatos kifogásokat. Egy jól bevált módszer, ha az ár magas: oszd el 365-tel! És máris leírhatod, hogy olvasód a vásárlás előnyeit élvezheti „kevesebbért, mint amennyit egy nap …-ra költ”. 

Kiszámolhatod azt is, hogy a viszonylag magas árért, ami ez esetben már „befektetés” lesz, mennyit takarít meg hosszabb távon, egy-két év alatt.

Szövegírás – hogyan tovább?

Itt most meg is állok, mert ha jól számolom, ez éppen 7 tipp volt. :)

Ez máris elegendő ötlet lehet számodra ahhoz, hogy felpezsdítsd a következő néhány szövegedet. Ne várd meg, még negyven könyvet elolvastál a témáról, kezdd el megvalósítani a tanultakat az egyik szimpatikus módszerrel. 

Tanulnál még? Itt folytasd, ha többre vagy kíváncsi szövegírás és PR terén!

További bejegyzések

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Marketingterv – ilyenkor? Hisz mindjárt finisébe fordul az év! Hát pontosan ezért érdemes most, 2018. utolsó negyedévébe lépve átnézned kicsit a csatatervet. 

Ha pedig épp nincs ilyen Nálad raktáron, vagy már feledésbe merült január óta, hát semmi gond. Olvasd el itt, amit elöljáróban tudnod kell róla, és élj a díjmentes előadás lehetőségével!

Olvasom tovább...

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Amiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik? Ez a struccpolitika a szövegírás területén se túl sikeres. 

Érthető persze, hogy inkább a terméked vagy a szolgáltatásod dicséretét van kedved zengedezni az érkezőoldaladon, mintsem a fenntartásokkal foglalkozni. De ne tedd! Mert a kifogáskezeléssel sokkal többet érhetsz el, ha az alábbiak szerint csinálod.

Olvasom tovább...