Egymondatos szövegírás tippek - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Egymondatos szövegírás tippek

Egymondatos szövegírás tippek

Hát persze, hogy persze: legyen izgalmas, jól megírt, ütős és olvasmányos. De mi az, amitől tényleg ilyen is lesz a szövegírás eredménye?

Szövegírás tippek a gyakorlatban

 

  • Kérd, hogy képzeljék el!

Joseph Heller regénycímnek választotta ezt a két szóból álló, rendkívül hatásos mondatot: „képzeljétek el”. A felszólítás hatására a képzelet beindul. 

Az ábrándozásra, képzelődésre hívás sokkal hatásosabb a marketing szövegírásban is, mint az egyszerű leírás, mert megmozgatja az olvasód fantáziáját, így a teljes figyelmét megszerzed – és ez a legnagyobb érték.

  • Ígérj bepillantást a színfalak mögé!

Az emberek imádnak titkokat meglesni, és illetéktelenül bekíváncsiskodni a felszín mögé. Ezért működnek még mindig olyan jól a szövegírásban azok a címsorok, amelyek „a profi fodrászok/autószerelők 7 titka” típusú, „szigorúan bizalmas”, szakmai és csakis beavatottaknak szánt információkat ígérnek.

  • Kelts egy kis irigységet!

Írd le, hogy mások már vettek abból, amit eladsz, és máris az előnyeit élvezik. Valahol valakik most elégedetten mosolyognak egymásra ezen az exkluzív elitcsoporton belül, amelyhez a Te olvasód is csatlakozhat a vásárlás által.

  • Készíts kérdőívet!

A legtöbben szeretik, ha kikérik a véleményüket, mert ettől fontosnak, elismertnek érezhetik magukat. Gondolj csak arra, hogy a telefonos szavazásokon mennyien vesznek részt. Vagy hogy a magazinokban mennyire népszerűek a személyiségtesztek. 

A szövegírás gyakorlatában például az olvasóid A, B vagy C válaszainak száma szerint javasolhatsz nekik vásárolandó terméket.

  •  Tedd személyessé!

A legszebb szó bármilyen nyelv beszélői számára a saját nevük. „Kedves/tisztelt ügyfél” helyett használj keresztnevet már a hírleveled tárgysorában, és meglátod, hogy megugrik a megnyitások aránya! 

Ha még több adatod van a célcsoportodról, igazítsd ezekre a szövegírást, de persze csak addig a pontig, hogy az olvasóid azért ne érezzék magukat egy kukkoló martalékának!

  • Ne feledd: „isteneink csak a páratlan számoknak örülnek!” 

A fenti mondatot Vergilius írta több mint kétezer évvel ezelőtt, de máig érvényes. Más szóval a túlzott szimmetria inkább zavaró, míg az enyhén aszimmetrikus dolgok, páratlan számok jobban bevonják a képzeletünket a szövegírás esetében is. Furcsa, de működik!

Felsorolásaidban legyen valamiből 3, 7 (titok, tipp stb.). A gyermekkorunkból ismerős népmesei számok mindig jól működnek.

  • Oszd le az árat!

Minden olyan értékesítő, aki egy kicsit is ad magára, kezelni tudja az árral kapcsolatos kifogásokat. Egy jól bevált módszer, ha az ár magas: oszd el 365-tel! És máris leírhatod, hogy olvasód a vásárlás előnyeit élvezheti „kevesebbért, mint amennyit egy nap …-ra költ”. 

Kiszámolhatod azt is, hogy a viszonylag magas árért, ami ez esetben már „befektetés” lesz, mennyit takarít meg hosszabb távon, egy-két év alatt.

Szövegírás – hogyan tovább?

Itt most meg is állok, mert ha jól számolom, ez éppen 7 tipp volt. :)

Ez máris elegendő ötlet lehet számodra ahhoz, hogy felpezsdítsd a következő néhány szövegedet. Ne várd meg, még negyven könyvet elolvastál a témáról, kezdd el megvalósítani a tanultakat az egyik szimpatikus módszerrel. 

Tanulnál még? Itt folytasd, ha többre vagy kíváncsi szövegírás és PR terén!

További bejegyzések

Lájk vagy nem lájk? 7 tipp a közösségi média használatához

Csapjunk hát egyből a lecsóba! Mert ezért jöttél, nem? :) Mi kell hozzá, hogy ne csak a lájkok gyűljenek a Facebook-oldaladon vagy a közösségi média általad használt egyéb felületén, hanem konvertálni, azaz látogatóból vevőt varázsolni is tudj?

Így használd a közösségi média eszközeit ügyfélszerzésre

Olvasom tovább...

Ettől döglik a légy: az ütős értékesítési szöveg alapfogásai

Nem titok: bizalomépítő elemeket rejtünk el a szövegben, és vásárlásra ösztönző módszereket alkalmazunk, mindahányszor az a feladat, hogy a megrendelőnk számára megszülessen a tökéletesen hatékony értékesítési szöveg.

Ami titok, azt nem itt fogjuk elárulni, de tudásunkból adunk egy jókora szeletet, ha kéred. :)

Fülön csíp! Az értékesítési szöveg 3 alapfűszere

Olvasom tovább...

Divatfogalom vagy a marketing jövője? Growth hacking kisokos

Ha elsőre nem ugrik be, hogy ezt most eszik vagy isszák, nem vagy egyedül. Olyan új, hogy magyarul még jóformán szavunk sincs arra, hogy mi is a growth hacking. Mégis egyre többen hisznek abban, hogy ez a „trükkös növekedés” fogja felváltani a hagyományos marketinget.

Hogy mi lesz a jövője (lesz-e egyáltalán?), azt persze nem mi fogjuk ebben a cikkben eldönteni, hanem a piac. De addig is lássuk az új terület fogásait és alapszavait! Ki tudja, talán még hasznot is húzhatsz belőle, ha a versenytársaidnál hamarabb beszállsz…

Growth hacking: a leleményes, kis pénzigényű kreatív ötletek műfaja

Olvasom tovább...

Szövegírás GPS, hogy soha többé ne akadj el alkotás közben

A kész jobb, mint a tökéletes! Sok mindenre igaz az állítás, de talán a szövegírás területén a legigazabb. Sok ígéretes tehetséget a saját, túl magas elvárásai akadályoznak meg az alkotásban, vagy a nem létező, „ideális körülményekre” vár, hogy végre hozzákezdjen az íráshoz.

Miért nem megy a szövegírás, ha maximalista vagy?

Olvasom tovább...

A Viber az üzleti kommunikáció új modelljét ígéri

Ingyenes internetes hanghívások és üzenetküldés, ez a Viber. Kevésbé macerás, mint a Skype, az alkalmazás letöltésével ugyanis annyi a teendőnk, hogy beírjuk a telefonszámunkat. A Viber automatikusan detektálja, milyen kontaktjaink vannak már. Ha telefonálni szeretnénk vagy üzenetet küldeni, a Viber-felhasználókkal ez az interneten fog létrejönni – ingyen. Jól hangzik? 800 millió felhasználó már rábólintott. Eljött hát az ideje, hogy az üzleti szféra felé is nyissanak.

Hogyan tud az üzleti kommunikáció úgy működni, mint egy baráti telefonhívás?

Olvasom tovább...