Egymondatos szövegírás tippek - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Egymondatos szövegírás tippek

Egymondatos szövegírás tippek

Hát persze, hogy persze: legyen izgalmas, jól megírt, ütős és olvasmányos. De mi az, amitől tényleg ilyen is lesz a szövegírás eredménye?

Szövegírás tippek a gyakorlatban

 

  • Kérd, hogy képzeljék el!

Joseph Heller regénycímnek választotta ezt a két szóból álló, rendkívül hatásos mondatot: „képzeljétek el”. A felszólítás hatására a képzelet beindul. 

Az ábrándozásra, képzelődésre hívás sokkal hatásosabb a marketing szövegírásban is, mint az egyszerű leírás, mert megmozgatja az olvasód fantáziáját, így a teljes figyelmét megszerzed – és ez a legnagyobb érték.

  • Ígérj bepillantást a színfalak mögé!

Az emberek imádnak titkokat meglesni, és illetéktelenül bekíváncsiskodni a felszín mögé. Ezért működnek még mindig olyan jól a szövegírásban azok a címsorok, amelyek „a profi fodrászok/autószerelők 7 titka” típusú, „szigorúan bizalmas”, szakmai és csakis beavatottaknak szánt információkat ígérnek.

  • Kelts egy kis irigységet!

Írd le, hogy mások már vettek abból, amit eladsz, és máris az előnyeit élvezik. Valahol valakik most elégedetten mosolyognak egymásra ezen az exkluzív elitcsoporton belül, amelyhez a Te olvasód is csatlakozhat a vásárlás által.

  • Készíts kérdőívet!

A legtöbben szeretik, ha kikérik a véleményüket, mert ettől fontosnak, elismertnek érezhetik magukat. Gondolj csak arra, hogy a telefonos szavazásokon mennyien vesznek részt. Vagy hogy a magazinokban mennyire népszerűek a személyiségtesztek. 

A szövegírás gyakorlatában például az olvasóid A, B vagy C válaszainak száma szerint javasolhatsz nekik vásárolandó terméket.

  •  Tedd személyessé!

A legszebb szó bármilyen nyelv beszélői számára a saját nevük. „Kedves/tisztelt ügyfél” helyett használj keresztnevet már a hírleveled tárgysorában, és meglátod, hogy megugrik a megnyitások aránya! 

Ha még több adatod van a célcsoportodról, igazítsd ezekre a szövegírást, de persze csak addig a pontig, hogy az olvasóid azért ne érezzék magukat egy kukkoló martalékának!

  • Ne feledd: „isteneink csak a páratlan számoknak örülnek!” 

A fenti mondatot Vergilius írta több mint kétezer évvel ezelőtt, de máig érvényes. Más szóval a túlzott szimmetria inkább zavaró, míg az enyhén aszimmetrikus dolgok, páratlan számok jobban bevonják a képzeletünket a szövegírás esetében is. Furcsa, de működik!

Felsorolásaidban legyen valamiből 3, 7 (titok, tipp stb.). A gyermekkorunkból ismerős népmesei számok mindig jól működnek.

  • Oszd le az árat!

Minden olyan értékesítő, aki egy kicsit is ad magára, kezelni tudja az árral kapcsolatos kifogásokat. Egy jól bevált módszer, ha az ár magas: oszd el 365-tel! És máris leírhatod, hogy olvasód a vásárlás előnyeit élvezheti „kevesebbért, mint amennyit egy nap …-ra költ”. 

Kiszámolhatod azt is, hogy a viszonylag magas árért, ami ez esetben már „befektetés” lesz, mennyit takarít meg hosszabb távon, egy-két év alatt.

Szövegírás – hogyan tovább?

Itt most meg is állok, mert ha jól számolom, ez éppen 7 tipp volt. :)

Ez máris elegendő ötlet lehet számodra ahhoz, hogy felpezsdítsd a következő néhány szövegedet. Ne várd meg, még negyven könyvet elolvastál a témáról, kezdd el megvalósítani a tanultakat az egyik szimpatikus módszerrel. 

Tanulnál még? Itt folytasd, ha többre vagy kíváncsi szövegírás és PR terén!

További bejegyzések

Offline üzleti kommunikáció a sikeres kapcsolatépítéshez

Közeledik az ünnepi szezon: remek alkalom kimozdulni, és az üzleti kommunikáció offline frontvonalán beerősíteni a kapcsolatépítést. Egymást érik ilyenkor a karácsonyi és évzáró partik, különféle rendezvények, amiken Neked is érdemes névjegyeddel és széles mosollyal felfegyverkezve részt venned. 
 
Ki tudja, talán éppen egy ilyen alkalom hozza majd a 2018-as év legszuperebb ügyfelét vagy stratégiai partnerét számodra – de csak ha az alábbi kapcsolatépítési tippjeink közül minél többet bevezetsz idén a gyakorlatodba.

Üzleti kommunikáció szemtől szemben: 7 tipp a sikerhez

Olvasom tovább...

Térj a tárgyra! Értékesítési szöveg profi lezárással

Kerülgetik a forró kását, misztikus-varázsolós szövegeket írnak, de az értékesítési szöveg nem erről szól. Az amatőröket onnan ismered fel, hogy sokat köntörfalaznak, amíg a tárgyra térnek, és közben szép lassan elveszítik az Olvasót.

Élére kell állítani a kérdést, mert túl kevés az időd arra, hogy olyanokhoz beszélj, akiknek nincs pénzük a vásárlásra, nem döntőképesek, vagy csak a piacot tesztelik. 

Szép számmal akadnak olyanok is, akik tőled szeretnének ingyen infóhoz jutni a szakterületről, hogy aztán, ha már alaposan kioktattad őket, egy másik értékesítőtől vásároljanak. A legrosszabb rémálmodban se forduljon elő ilyen! 

Mi kell hozzá, hogy ne félszeg puhatolózás legyen az értékesítés – akár élőben történik, akár szöveg által, írásban?

Értékesítési szöveg tippek a sikeres lezáráshoz

Olvasom tovább...

A 404-es hibaoldal, amitől vonzó lesz az online kommunikációd

Mikor meglátogatsz egy számodra érdekes weboldalt, biztosan téged sem dob fel, ha nem működik egy link vagy maga az URL cím rossz. Inkább feladod, és kattintasz tovább. Miért lenne ez másképp, ha a saját weboldaladról van szó? Hogyan teheti vonzóbbá az online kommunikációd egy 404-es hibaoldal?

Így tedd egyedivé: design ötletek a 404-es hibaoldalhoz

Olvasom tovább...

Szövegírás ötparancsolat az ütős promólevélhez

Ha a szövegírás leghatékonyabb műfaját keresed, akkor a promólevéllel máris megtaláltad. 

Múlt heti cikkemben olvashattál néhány tárgysorötletet, ami a megnyitást garantálja. Ehhez teszek most hozzá még 3 tippet a tárgysor kapcsán és 4 tanácsot, ami a leveledet még olvasmányosabbá varázsolja. 

Hírleveles szövegírás öt egyszerű lépésben

Olvasom tovább...

Szövegírás trükkök, hogy jobban tarolj a hírleveleiddel

Milyen szövegírás trükkök segítségével fogalmazz a kíváncsiságot garantáltan felkeltő tárgysorokat hírleveleidhez? 
 
Ha ismersz néhány jól működő fogást, máris közelebb fogsz járni a célodhoz: ahhoz, hogy az emailedet egyáltalán megnyissák, és fáradságos szövegírói munkát eredménye ne a levélszemétben landoljon olvasatlanul.

5 tárgysorsablon, amivel gyerekjáték a sikeres szövegírás

Olvasom tovább...