Mi lesz a keresőoptimalizálással a PageRank halála után? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Mi lesz a keresőoptimalizálással a PageRank halála után?

Mi lesz a keresőoptimalizálással a PageRank halála után?

A keresőoptimalizálás támasza volt eddig a PageRank mutató, hiszen a Google Toolbaron keresztül bárki hozzáférhetett, és megtudhatta, hogyan értékeli a Google az adott honlapot.

2016 áprilisától hiába is próbálnád megnézni az oldalunk eredményességének ezt a mutatóját, mert a Google lenullázta az összes oldal PageRankjét. Ezzel a PageRank megszűnt létezni. Legalábbis a nyilvános, lekérdezhető része. A belső, nem hozzáférhető PageRank továbbra is létezik, és a Google algoritmusának fontos része.

Az az igazság, hogy a nyilvános PageRank már jóval ezelőtt kegyvesztett lett. Az utolsó frissítésére 2013 decemberében került sor, már ekkor az ennél újabb weboldalak hátrányba kerültek a régebbiekkel szemben, mivel ezek nem kaptak nyilvános PageRanket. A PageRanket már ekkor halottnak nyilvánították, bár továbbra is elérhető volt.

Mit veszít a keresőoptimalizálás a PageRank halálával?

A keresőoptimalizálási szakemberek nem igazán építettek egy ideje a PageRankre, hiszen az utolsó frissítés webes szemmel nézve túlságosan régóta történt (normális módon évente 3-4 alkalommal szokott frissülni), másrészt egy weboldal relevanciája sokkal bonyolultabb annál, semhogy egyetlen számmal ki lehetne fejezni. A PageRank inkább a laikusok számára jelentett segítséget, avagy az utóbbi években inkább félrevezetést.

Mi volt eddig a PageRank?

  • Egy rangsorolási tényező a többi 200 közül
  • A nyilvános PageRank csak megközelítette a belső, nem nyilvános PageRanket (ez utóbbi az, amit mindenki komolyan vesz)
  • A nyilvános PageRank  fénykorában is 1-3 hónappal korábbi helyzetről adott információt

Éppen ezért a legtöbb keresőoptimalizálással foglalkozó fórumon nem is tulajdonítottak jelentőséget az eltűnésének, sokan még hírértékűnek sem tartották. 

Gyász helyett ünnep?

A nyilvános PageRank lenullázása nem jelentett nagy meglepetést, hiszen a Google már 2014 októberében bejelentette, hogy nem fogja többé frissíteni, és inkább más mutatók nyomon követését javasolta, a felhasználói élmény javítását tekintve mérvadónak. Ami nem más, mint éppen a keresőoptimalizálás alapelve.

A keresőoptimalizálással, linképítéssel foglalkozóknak ezentúl tényleg nem lesz más lehetősége, kénytelenek lesznek egyéb mutatók után nézni, és lehetőleg minél többet kell majd figyelembe venniük ahhoz, hogy releváns képet kapjanak az illető weboldalról.

Mit jelent a PageRank halála az online stratégiád szempontjából?


Egy biztos, továbbra is életbevágó a jó linképítés: a weboldaladat látogatott, a Google szemében is értékes oldalakkal kell összekapcsold. Értékes, azaz nem akármilyen oldalakkal, mert a külső hivatkozások esetében a minőség sokkal lényegesebb, mint a mennyiség – relevánsak és megbízhatóak kell legyenek.

A könnyű navigáció és az érdekes, rendszeresen frissülő tartalmak teszik a weboldaladat népszerűvé és jövedelmezővé. A tartalommarketing a segítségedre lesz továbbra is, még ha nem is látod majd a PageRank értéken ezt.

Ha úgy érzed, „egyedül nem megy”, bátran kérj segítséget! Egy jól működő weboldal rengeteg ötletből épül fel, a forgalomért és a konverziókért keményen meg kell dolgozni.

A PageRank kiesése ráirányítja a figyelmet egy hihetetlenül fontos dologra: a rangsor helyett fókuszálj inkább arra, ami sokkal fontosabb: faragj a látogatókból feliratkozókat, vásárlókat majd hűséges vevőket! 
A legnagyobb haszna a PageRank halálának: a rangsor helyett ezentúl a honlap tartalma lesz az első.

Szeretnéd keresőoptimalizálással növelni a honlapod látogatottságát és a bevételeid? Gyere el ingyenes előadásunkra!

További bejegyzések

Fordítsd hasznodra a nyarat! Marketing eszközök uborkaszezon idejére

Ütős marketing eszközök nélkül nem a kellemes hőmérsékleten, hanem a bevételeden fogod érezni, hogy vééégre itt a nyár. Számolod a napokat, hogy szabadságra mehess, de közben, úgy ahogy van, kihagynád az uborkaszezont? Lassan a testtel, mert némi marketinges tudással felpezsdítheted a legforróbb hónapokat is!

Marketing eszközök, amikkel nyáron is mehet az eladás

Olvasom tovább...

Végre a Te vállalkozásod is élvezheti az Instagram előnyeit

Az Instagram fejlesztői újabb ötletekkel álltak elő, hogy minél hatékonyabban tudj kommunikálni a leendő és a meglévő ügyfeleiddel. 

Mivel mostanra szinte nemzedéki hovatartozástól függetlenül mindennapi életünk részévé vált a közösségi média, népszerűséged növeléséhez elkerülhetetlen, hogy Te is jelen legyél általa az online világban, és folyamatosan kommunikálj a vevőiddel. 

Az Instagram segít, hogy legszebb fényében mutasd be portékádat

Olvasom tovább...

15+1 tartalommarketing tipp a sikeres vállalkozáshoz

Tartalommarketing: lehet, hogy sokszor hallottad már a szót, de még nincs pontos fogalmad arról, hogy mi az, és hogyan alkalmazd. Szeretnél hatásosabban kommunikálni a jelenlegi és a reménybeli ügyfeleiddel? Ha igen, akkor máris fejest ugrottál a témába. Olvass tovább!

Tartalommarketing fogások, amiktől profithozó tornádóövezet lesz a nyár

Olvasom tovább...

Hatékony üzleti kommunikáció nyári időszámítás szerint is

Az üzleti kommunikáció terén sosincs megállás. Azt gondolnád, ha itt a nyár, és az ügyfeleid nyaralni mentek, akkor itt az ideje annak is, hogy hátradőlj, és élvezd a napsütést. De a vevőkkel folytatott kommunikáció ilyenkor se állhat le, sőt hasznosabb lehet, mint bármikor. 

Következetes üzleti kommunikáció, de könnyedebb témákról

Olvasom tovább...

A legújabb Facebook képméretek: 2018 – puskázz innen!

Az optimális Facebook képméreteket keresed? Aktualizáltuk a képméretek listáját, hogy 2018-ban is vonzó és figyelemfelkeltő posztokkal és hirdetésekkel öregbítsd a hírneved.

A Facebookon ugyanis nem elég végtelenül kreatívnak lenni: ha nem veszed figyelembe az ajánlott feltöltési méreteket, könnyen értelmezhetetlenné válik a kép. Ezeket a méreteket ráadásul nehéz nyomon követni, mivel a követelmények a kép típusától függően változnak, és maguk ajánlások is gyakran frissülnek (évente akár többször is).

Ezeket a méreteket használd, ha tökéletes Facebook posztot, hirdetést akarsz

Olvasom tovább...