Mi lesz a keresőoptimalizálással a PageRank halála után? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Mi lesz a keresőoptimalizálással a PageRank halála után?

Mi lesz a keresőoptimalizálással a PageRank halála után?

A keresőoptimalizálás támasza volt eddig a PageRank mutató, hiszen a Google Toolbaron keresztül bárki hozzáférhetett, és megtudhatta, hogyan értékeli a Google az adott honlapot.

2016 áprilisától hiába is próbálnád megnézni az oldalunk eredményességének ezt a mutatóját, mert a Google lenullázta az összes oldal PageRankjét. Ezzel a PageRank megszűnt létezni. Legalábbis a nyilvános, lekérdezhető része. A belső, nem hozzáférhető PageRank továbbra is létezik, és a Google algoritmusának fontos része.

Az az igazság, hogy a nyilvános PageRank már jóval ezelőtt kegyvesztett lett. Az utolsó frissítésére 2013 decemberében került sor, már ekkor az ennél újabb weboldalak hátrányba kerültek a régebbiekkel szemben, mivel ezek nem kaptak nyilvános PageRanket. A PageRanket már ekkor halottnak nyilvánították, bár továbbra is elérhető volt.

Mit veszít a keresőoptimalizálás a PageRank halálával?

A keresőoptimalizálási szakemberek nem igazán építettek egy ideje a PageRankre, hiszen az utolsó frissítés webes szemmel nézve túlságosan régóta történt (normális módon évente 3-4 alkalommal szokott frissülni), másrészt egy weboldal relevanciája sokkal bonyolultabb annál, semhogy egyetlen számmal ki lehetne fejezni. A PageRank inkább a laikusok számára jelentett segítséget, avagy az utóbbi években inkább félrevezetést.

Mi volt eddig a PageRank?

  • Egy rangsorolási tényező a többi 200 közül
  • A nyilvános PageRank csak megközelítette a belső, nem nyilvános PageRanket (ez utóbbi az, amit mindenki komolyan vesz)
  • A nyilvános PageRank  fénykorában is 1-3 hónappal korábbi helyzetről adott információt

Éppen ezért a legtöbb keresőoptimalizálással foglalkozó fórumon nem is tulajdonítottak jelentőséget az eltűnésének, sokan még hírértékűnek sem tartották. 

Gyász helyett ünnep?

A nyilvános PageRank lenullázása nem jelentett nagy meglepetést, hiszen a Google már 2014 októberében bejelentette, hogy nem fogja többé frissíteni, és inkább más mutatók nyomon követését javasolta, a felhasználói élmény javítását tekintve mérvadónak. Ami nem más, mint éppen a keresőoptimalizálás alapelve.

A keresőoptimalizálással, linképítéssel foglalkozóknak ezentúl tényleg nem lesz más lehetősége, kénytelenek lesznek egyéb mutatók után nézni, és lehetőleg minél többet kell majd figyelembe venniük ahhoz, hogy releváns képet kapjanak az illető weboldalról.

Mit jelent a PageRank halála az online stratégiád szempontjából?


Egy biztos, továbbra is életbevágó a jó linképítés: a weboldaladat látogatott, a Google szemében is értékes oldalakkal kell összekapcsold. Értékes, azaz nem akármilyen oldalakkal, mert a külső hivatkozások esetében a minőség sokkal lényegesebb, mint a mennyiség – relevánsak és megbízhatóak kell legyenek.

A könnyű navigáció és az érdekes, rendszeresen frissülő tartalmak teszik a weboldaladat népszerűvé és jövedelmezővé. A tartalommarketing a segítségedre lesz továbbra is, még ha nem is látod majd a PageRank értéken ezt.

Ha úgy érzed, „egyedül nem megy”, bátran kérj segítséget! Egy jól működő weboldal rengeteg ötletből épül fel, a forgalomért és a konverziókért keményen meg kell dolgozni.

A PageRank kiesése ráirányítja a figyelmet egy hihetetlenül fontos dologra: a rangsor helyett fókuszálj inkább arra, ami sokkal fontosabb: faragj a látogatókból feliratkozókat, vásárlókat majd hűséges vevőket! 
A legnagyobb haszna a PageRank halálának: a rangsor helyett ezentúl a honlap tartalma lesz az első.

Szeretnéd keresőoptimalizálással növelni a honlapod látogatottságát és a bevételeid? Gyere el ingyenes előadásunkra!

További bejegyzések

Lájk vagy nem lájk? 7 tipp a közösségi média használatához

Csapjunk hát egyből a lecsóba! Mert ezért jöttél, nem? :) Mi kell hozzá, hogy ne csak a lájkok gyűljenek a Facebook-oldaladon vagy a közösségi média általad használt egyéb felületén, hanem konvertálni, azaz látogatóból vevőt varázsolni is tudj?

Így használd a közösségi média eszközeit ügyfélszerzésre

Olvasom tovább...

Ettől döglik a légy: az ütős értékesítési szöveg alapfogásai

Nem titok: bizalomépítő elemeket rejtünk el a szövegben, és vásárlásra ösztönző módszereket alkalmazunk, mindahányszor az a feladat, hogy a megrendelőnk számára megszülessen a tökéletesen hatékony értékesítési szöveg.

Ami titok, azt nem itt fogjuk elárulni, de tudásunkból adunk egy jókora szeletet, ha kéred. :)

Fülön csíp! Az értékesítési szöveg 3 alapfűszere

Olvasom tovább...

Divatfogalom vagy a marketing jövője? Growth hacking kisokos

Ha elsőre nem ugrik be, hogy ezt most eszik vagy isszák, nem vagy egyedül. Olyan új, hogy magyarul még jóformán szavunk sincs arra, hogy mi is a growth hacking. Mégis egyre többen hisznek abban, hogy ez a „trükkös növekedés” fogja felváltani a hagyományos marketinget.

Hogy mi lesz a jövője (lesz-e egyáltalán?), azt persze nem mi fogjuk ebben a cikkben eldönteni, hanem a piac. De addig is lássuk az új terület fogásait és alapszavait! Ki tudja, talán még hasznot is húzhatsz belőle, ha a versenytársaidnál hamarabb beszállsz…

Growth hacking: a leleményes, kis pénzigényű kreatív ötletek műfaja

Olvasom tovább...

Szövegírás GPS, hogy soha többé ne akadj el alkotás közben

A kész jobb, mint a tökéletes! Sok mindenre igaz az állítás, de talán a szövegírás területén a legigazabb. Sok ígéretes tehetséget a saját, túl magas elvárásai akadályoznak meg az alkotásban, vagy a nem létező, „ideális körülményekre” vár, hogy végre hozzákezdjen az íráshoz.

Miért nem megy a szövegírás, ha maximalista vagy?

Olvasom tovább...

A Viber az üzleti kommunikáció új modelljét ígéri

Ingyenes internetes hanghívások és üzenetküldés, ez a Viber. Kevésbé macerás, mint a Skype, az alkalmazás letöltésével ugyanis annyi a teendőnk, hogy beírjuk a telefonszámunkat. A Viber automatikusan detektálja, milyen kontaktjaink vannak már. Ha telefonálni szeretnénk vagy üzenetet küldeni, a Viber-felhasználókkal ez az interneten fog létrejönni – ingyen. Jól hangzik? 800 millió felhasználó már rábólintott. Eljött hát az ideje, hogy az üzleti szféra felé is nyissanak.

Hogyan tud az üzleti kommunikáció úgy működni, mint egy baráti telefonhívás?

Olvasom tovább...