Mi lesz a keresőoptimalizálással a PageRank halála után? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Mi lesz a keresőoptimalizálással a PageRank halála után?

Mi lesz a keresőoptimalizálással a PageRank halála után?

A keresőoptimalizálás támasza volt eddig a PageRank mutató, hiszen a Google Toolbaron keresztül bárki hozzáférhetett, és megtudhatta, hogyan értékeli a Google az adott honlapot.

2016 áprilisától hiába is próbálnád megnézni az oldalunk eredményességének ezt a mutatóját, mert a Google lenullázta az összes oldal PageRankjét. Ezzel a PageRank megszűnt létezni. Legalábbis a nyilvános, lekérdezhető része. A belső, nem hozzáférhető PageRank továbbra is létezik, és a Google algoritmusának fontos része.

Az az igazság, hogy a nyilvános PageRank már jóval ezelőtt kegyvesztett lett. Az utolsó frissítésére 2013 decemberében került sor, már ekkor az ennél újabb weboldalak hátrányba kerültek a régebbiekkel szemben, mivel ezek nem kaptak nyilvános PageRanket. A PageRanket már ekkor halottnak nyilvánították, bár továbbra is elérhető volt.

Mit veszít a keresőoptimalizálás a PageRank halálával?

A keresőoptimalizálási szakemberek nem igazán építettek egy ideje a PageRankre, hiszen az utolsó frissítés webes szemmel nézve túlságosan régóta történt (normális módon évente 3-4 alkalommal szokott frissülni), másrészt egy weboldal relevanciája sokkal bonyolultabb annál, semhogy egyetlen számmal ki lehetne fejezni. A PageRank inkább a laikusok számára jelentett segítséget, avagy az utóbbi években inkább félrevezetést.

Mi volt eddig a PageRank?

  • Egy rangsorolási tényező a többi 200 közül
  • A nyilvános PageRank csak megközelítette a belső, nem nyilvános PageRanket (ez utóbbi az, amit mindenki komolyan vesz)
  • A nyilvános PageRank  fénykorában is 1-3 hónappal korábbi helyzetről adott információt

Éppen ezért a legtöbb keresőoptimalizálással foglalkozó fórumon nem is tulajdonítottak jelentőséget az eltűnésének, sokan még hírértékűnek sem tartották. 

Gyász helyett ünnep?

A nyilvános PageRank lenullázása nem jelentett nagy meglepetést, hiszen a Google már 2014 októberében bejelentette, hogy nem fogja többé frissíteni, és inkább más mutatók nyomon követését javasolta, a felhasználói élmény javítását tekintve mérvadónak. Ami nem más, mint éppen a keresőoptimalizálás alapelve.

A keresőoptimalizálással, linképítéssel foglalkozóknak ezentúl tényleg nem lesz más lehetősége, kénytelenek lesznek egyéb mutatók után nézni, és lehetőleg minél többet kell majd figyelembe venniük ahhoz, hogy releváns képet kapjanak az illető weboldalról.

Mit jelent a PageRank halála az online stratégiád szempontjából?


Egy biztos, továbbra is életbevágó a jó linképítés: a weboldaladat látogatott, a Google szemében is értékes oldalakkal kell összekapcsold. Értékes, azaz nem akármilyen oldalakkal, mert a külső hivatkozások esetében a minőség sokkal lényegesebb, mint a mennyiség – relevánsak és megbízhatóak kell legyenek.

A könnyű navigáció és az érdekes, rendszeresen frissülő tartalmak teszik a weboldaladat népszerűvé és jövedelmezővé. A tartalommarketing a segítségedre lesz továbbra is, még ha nem is látod majd a PageRank értéken ezt.

Ha úgy érzed, „egyedül nem megy”, bátran kérj segítséget! Egy jól működő weboldal rengeteg ötletből épül fel, a forgalomért és a konverziókért keményen meg kell dolgozni.

A PageRank kiesése ráirányítja a figyelmet egy hihetetlenül fontos dologra: a rangsor helyett fókuszálj inkább arra, ami sokkal fontosabb: faragj a látogatókból feliratkozókat, vásárlókat majd hűséges vevőket! 
A legnagyobb haszna a PageRank halálának: a rangsor helyett ezentúl a honlap tartalma lesz az első.

Szeretnéd keresőoptimalizálással növelni a honlapod látogatottságát és a bevételeid? Gyere el ingyenes előadásunkra!

További bejegyzések

Offline üzleti kommunikáció a sikeres kapcsolatépítéshez

Közeledik az ünnepi szezon: remek alkalom kimozdulni, és az üzleti kommunikáció offline frontvonalán beerősíteni a kapcsolatépítést. Egymást érik ilyenkor a karácsonyi és évzáró partik, különféle rendezvények, amiken Neked is érdemes névjegyeddel és széles mosollyal felfegyverkezve részt venned. 
 
Ki tudja, talán éppen egy ilyen alkalom hozza majd a 2018-as év legszuperebb ügyfelét vagy stratégiai partnerét számodra – de csak ha az alábbi kapcsolatépítési tippjeink közül minél többet bevezetsz idén a gyakorlatodba.

Üzleti kommunikáció szemtől szemben: 7 tipp a sikerhez

Olvasom tovább...

Térj a tárgyra! Értékesítési szöveg profi lezárással

Kerülgetik a forró kását, misztikus-varázsolós szövegeket írnak, de az értékesítési szöveg nem erről szól. Az amatőröket onnan ismered fel, hogy sokat köntörfalaznak, amíg a tárgyra térnek, és közben szép lassan elveszítik az Olvasót.

Élére kell állítani a kérdést, mert túl kevés az időd arra, hogy olyanokhoz beszélj, akiknek nincs pénzük a vásárlásra, nem döntőképesek, vagy csak a piacot tesztelik. 

Szép számmal akadnak olyanok is, akik tőled szeretnének ingyen infóhoz jutni a szakterületről, hogy aztán, ha már alaposan kioktattad őket, egy másik értékesítőtől vásároljanak. A legrosszabb rémálmodban se forduljon elő ilyen! 

Mi kell hozzá, hogy ne félszeg puhatolózás legyen az értékesítés – akár élőben történik, akár szöveg által, írásban?

Értékesítési szöveg tippek a sikeres lezáráshoz

Olvasom tovább...

A 404-es hibaoldal, amitől vonzó lesz az online kommunikációd

Mikor meglátogatsz egy számodra érdekes weboldalt, biztosan téged sem dob fel, ha nem működik egy link vagy maga az URL cím rossz. Inkább feladod, és kattintasz tovább. Miért lenne ez másképp, ha a saját weboldaladról van szó? Hogyan teheti vonzóbbá az online kommunikációd egy 404-es hibaoldal?

Így tedd egyedivé: design ötletek a 404-es hibaoldalhoz

Olvasom tovább...

Szövegírás ötparancsolat az ütős promólevélhez

Ha a szövegírás leghatékonyabb műfaját keresed, akkor a promólevéllel máris megtaláltad. 

Múlt heti cikkemben olvashattál néhány tárgysorötletet, ami a megnyitást garantálja. Ehhez teszek most hozzá még 3 tippet a tárgysor kapcsán és 4 tanácsot, ami a leveledet még olvasmányosabbá varázsolja. 

Hírleveles szövegírás öt egyszerű lépésben

Olvasom tovább...

Szövegírás trükkök, hogy jobban tarolj a hírleveleiddel

Milyen szövegírás trükkök segítségével fogalmazz a kíváncsiságot garantáltan felkeltő tárgysorokat hírleveleidhez? 
 
Ha ismersz néhány jól működő fogást, máris közelebb fogsz járni a célodhoz: ahhoz, hogy az emailedet egyáltalán megnyissák, és fáradságos szövegírói munkát eredménye ne a levélszemétben landoljon olvasatlanul.

5 tárgysorsablon, amivel gyerekjáték a sikeres szövegírás

Olvasom tovább...