Mi újat mondhat az online kommunikációról a krumpli? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Mi újat mondhat az online kommunikációról a krumpli?

Mi újat mondhat az online kommunikációról a krumpli?

Régi trükkök bevetése gyakran váratlan sikert eredményez. Az online kommunikációban sincs ez másképp: ha egy sikertörténetből megalapozott következtetéseket vonsz le, felpezsdítheted a levegőt a vállalkozásod körül. Milyen sikertörténeteket érdemes megszívlelni? Vegyük az egyik legnagyobbat és legkézenfekvőbbet – a krumpliét.

A krumpli története az online kommunikáció szemszögéből

Amikor Dél-Amerikából behozták a burgonyát Európába, nem kedvelték meg rögtön. Első látásra a krumpli nem épp étvágygerjesztő, inkább taszító – mindaddig, amíg az ember nem szimatolt egy adag friss sült krumplit! 
Franciaországban XVI. Lajos király és felesége, Marie Antoinette egy vacsora alkalmával kedveltette meg a burgonyát vendégeivel. Hogyan? Egy csokornyi burgonyavirágból koszorút fonattak a királyné hajába, és még a király is virágot tűzött a ruhájára. A vacsorán aztán többféle krumpliételt is tálaltak, amit a vendégek lelkesen fogyasztottak. 

Kell jobb reklám, mint a királyi pár ajánlása? A burgonya divat lett, és elindult diadalútján, párhuzamosan megmentve több millió embert az éhínségtől – és elkápráztatva sokakat gourmet szakácsok ételkölteményeinek részeként.

Miért olyan értékesek az ajánlások?

Az emberek többsége jobban megbízik hús-vér vásárlók véleményében, mint a legcsillogóbb és legkörültekintőbb termékleírásban. Még akkor is, ha nem pont a királyi pár ajánlja! Az online kommunikációban az a lenyűgöző, hogy egymás mellé kerülnek különböző vélemények és értékrendek, nézőpontok és tapasztalatok. Ennyi ember csak nem téved, gondolja a felhasználó, és megnyomja a megrendelés gombot.


Az elégedett vevővélemény a legjobb reklám

Évről évre nő azoknak az online vásárlóknak a száma, akik elolvassák a vevővéleményeket, és az olvasottak függvényében döntik el, hogy megvásárolják-e az adott terméket. A BrightLocal évi rendszerességgel végzett felmérése szerint a látogatók 88%-a szavaz bizalmat a vevővéleményeknek, és csupán 12%-ot hagynak hidegen más vásárlók tapasztalatai.
Ez az arány elképesztő, hiszen azt jelenti, hogy 10-ből 8 felhasználóra befolyással van a többiek véleménye – még akkor is, ha tökéletesen idegen emberekről van szó.


Mit jelent ez számodra?

Ha nem használod fel a vásárlóid véleményét, az olyan, mintha semmibe vennéd az emberek 88%-ának vásárlási szokásait, hiszen megfosztod őket azoktól az információktól, amelyek segítik őket a vásárlásban.

Hogyan használhatod a vevővéleményeket az online kommunikációban?

Gyűjts össze minél több vásárlói véleményt! Lehet szöveges, videós, fényképpel ellátott, amit érdemes a weboldaladon kívül máshol is elhelyezni. Megéri értékesítési szövegben, közösségi felületeken reklámokban szerepeltetni, hiszen így többen láthatják a pozitív véleményeket cégedről.
Minél több vásárlói véleményt tudsz felsorakoztatni, annál sikeresebben teljesíthetsz a konverziók terén. És itt nem csak az elégedett vevővéleményekről van szó! Ebben a játszmában a negatív vélemények is fontos szerephez jutnak.

Negatív vevővélemény? Hasznot húzhatsz belőle!

Te hogyan viszonyulnál egy olyan termékhez, amelyikről oldalakon keresztül csak azt olvasnád, hogy nincs ennél csodálatosabb? Kicsit gyanús lenne, igaz? A negatív, vagy részben negatív vevővélemények elkerülhetetlenek, de szerencsére a saját előnyödre fordíthatod őket.

Ha elégedetlen vásárlóval hoz össze a sors, tartsd becsben a véleményét. Igyekezz minél gyorsabban reagálni a panaszára, mutasd meg, hogy érdekel a véleménye. Ha meg tudod oldani a problémáját, nyert ügyed van, mert a többi látogatód bizalmát egy csapásra elnyered vele.

Az online kommunikációban az egyik legnagyobb erény az őszinteség. Büszkélkedj az elégedett vásárlói véleményekkel, és soha ne rejtsd véka alá a felmerülő problémákat! Minél őszintébb vagy, annál jobban meg fognak bízni benned. A vásárlóid bizalma pedig a legjobb befektetés, mert hűséget és ismétlődő vásárlásokat eredményez.

Régi trükkök vagy vadiújak? Tervezd meg online kommunikációdat ingyenes előadásunkon! 

További bejegyzések

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...

Válasz a dilemmára: online marketing szakember vagy külsős cég?

Irigykedtél már valaha a versenytársad online marketing kampányára? Bosszantott, hogy nem neked jutott eszedbe az ötlet? 

Ne ostorozd magad! Lehet, hogy nem is neked kellett volna eszedbe jutnia. Hiszen a Te fejedet a céged mindennapos gondjai-bajai kötik le. A marketinges cégek kreatív koponyáiban viszont már ott lehet a megoldás, ami a Te életedet is megkönnyíti.

Az online marketing nem egyszemélyes küldetés

Olvasom tovább...

Fordítsd hasznodra a nyarat! Marketing eszközök uborkaszezon idejére

Ütős marketing eszközök nélkül nem a kellemes hőmérsékleten, hanem a bevételeden fogod érezni, hogy vééégre itt a nyár. Számolod a napokat, hogy szabadságra mehess, de közben, úgy ahogy van, kihagynád az uborkaszezont? Lassan a testtel, mert némi marketinges tudással felpezsdítheted a legforróbb hónapokat is!

Marketing eszközök, amikkel nyáron is mehet az eladás

Olvasom tovább...