Mi újat mondhat az online kommunikációról a krumpli? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Mi újat mondhat az online kommunikációról a krumpli?

Mi újat mondhat az online kommunikációról a krumpli?

Régi trükkök bevetése gyakran váratlan sikert eredményez. Az online kommunikációban sincs ez másképp: ha egy sikertörténetből megalapozott következtetéseket vonsz le, felpezsdítheted a levegőt a vállalkozásod körül. Milyen sikertörténeteket érdemes megszívlelni? Vegyük az egyik legnagyobbat és legkézenfekvőbbet – a krumpliét.

A krumpli története az online kommunikáció szemszögéből

Amikor Dél-Amerikából behozták a burgonyát Európába, nem kedvelték meg rögtön. Első látásra a krumpli nem épp étvágygerjesztő, inkább taszító – mindaddig, amíg az ember nem szimatolt egy adag friss sült krumplit! 
Franciaországban XVI. Lajos király és felesége, Marie Antoinette egy vacsora alkalmával kedveltette meg a burgonyát vendégeivel. Hogyan? Egy csokornyi burgonyavirágból koszorút fonattak a királyné hajába, és még a király is virágot tűzött a ruhájára. A vacsorán aztán többféle krumpliételt is tálaltak, amit a vendégek lelkesen fogyasztottak. 

Kell jobb reklám, mint a királyi pár ajánlása? A burgonya divat lett, és elindult diadalútján, párhuzamosan megmentve több millió embert az éhínségtől – és elkápráztatva sokakat gourmet szakácsok ételkölteményeinek részeként.

Miért olyan értékesek az ajánlások?

Az emberek többsége jobban megbízik hús-vér vásárlók véleményében, mint a legcsillogóbb és legkörültekintőbb termékleírásban. Még akkor is, ha nem pont a királyi pár ajánlja! Az online kommunikációban az a lenyűgöző, hogy egymás mellé kerülnek különböző vélemények és értékrendek, nézőpontok és tapasztalatok. Ennyi ember csak nem téved, gondolja a felhasználó, és megnyomja a megrendelés gombot.


Az elégedett vevővélemény a legjobb reklám

Évről évre nő azoknak az online vásárlóknak a száma, akik elolvassák a vevővéleményeket, és az olvasottak függvényében döntik el, hogy megvásárolják-e az adott terméket. A BrightLocal évi rendszerességgel végzett felmérése szerint a látogatók 88%-a szavaz bizalmat a vevővéleményeknek, és csupán 12%-ot hagynak hidegen más vásárlók tapasztalatai.
Ez az arány elképesztő, hiszen azt jelenti, hogy 10-ből 8 felhasználóra befolyással van a többiek véleménye – még akkor is, ha tökéletesen idegen emberekről van szó.


Mit jelent ez számodra?

Ha nem használod fel a vásárlóid véleményét, az olyan, mintha semmibe vennéd az emberek 88%-ának vásárlási szokásait, hiszen megfosztod őket azoktól az információktól, amelyek segítik őket a vásárlásban.

Hogyan használhatod a vevővéleményeket az online kommunikációban?

Gyűjts össze minél több vásárlói véleményt! Lehet szöveges, videós, fényképpel ellátott, amit érdemes a weboldaladon kívül máshol is elhelyezni. Megéri értékesítési szövegben, közösségi felületeken reklámokban szerepeltetni, hiszen így többen láthatják a pozitív véleményeket cégedről.
Minél több vásárlói véleményt tudsz felsorakoztatni, annál sikeresebben teljesíthetsz a konverziók terén. És itt nem csak az elégedett vevővéleményekről van szó! Ebben a játszmában a negatív vélemények is fontos szerephez jutnak.

Negatív vevővélemény? Hasznot húzhatsz belőle!

Te hogyan viszonyulnál egy olyan termékhez, amelyikről oldalakon keresztül csak azt olvasnád, hogy nincs ennél csodálatosabb? Kicsit gyanús lenne, igaz? A negatív, vagy részben negatív vevővélemények elkerülhetetlenek, de szerencsére a saját előnyödre fordíthatod őket.

Ha elégedetlen vásárlóval hoz össze a sors, tartsd becsben a véleményét. Igyekezz minél gyorsabban reagálni a panaszára, mutasd meg, hogy érdekel a véleménye. Ha meg tudod oldani a problémáját, nyert ügyed van, mert a többi látogatód bizalmát egy csapásra elnyered vele.

Az online kommunikációban az egyik legnagyobb erény az őszinteség. Büszkélkedj az elégedett vásárlói véleményekkel, és soha ne rejtsd véka alá a felmerülő problémákat! Minél őszintébb vagy, annál jobban meg fognak bízni benned. A vásárlóid bizalma pedig a legjobb befektetés, mert hűséget és ismétlődő vásárlásokat eredményez.

Régi trükkök vagy vadiújak? Tervezd meg online kommunikációdat ingyenes előadásunkon! 

További bejegyzések

Angyali üdvözletek: üzleti kommunikáció az ünnepi szezonban

Egész évben vártad, hogy legalább most, a vége felé kifújd magadat? Ha az üzleti kommunikáció területén mozogsz, akkor még ne tedd! Hiszen ez a műfaj a partnerekkel és az ügyfelekkel való kapcsolattartásról szól. Márpedig számukra az ünnepnapok olyan különleges alkalmat jelentenek, amit nem szabad hagynod úgy elmúlni, hogy ne üzenj nekik.
 
Hogyan jelenj meg úgy az életükben az év végi ünnepek alkalmával, hogy elegáns és stílusos legyen? Íme a tippjeink.

Az üzleti kommunikáció alapszabálya: tedd személyessé!

Olvasom tovább...

Blogírás KonMari módra: így lomtalanítsd a szöveget

Marie Kondo, a szervezett terekben rejlő rend és szépség japán múzsája a blogírás terén is hasznos tanácsokat tud adni. Nem mintha az otthoni rendrakás, lomtalanítás művészetéről átnyergelt volna a marketingre. De ha jobban belegondolunk, a szövegírásra is érvényes az, amit a KonMari módszer szabályai az élvezhetőbb élettér kialakítására ajánlanak.

A KonMari szabálytól Einsteinen át a blogírásig

Olvasom tovább...

1 idézet, amit látnod kell, hogy meggyőzően menjen a szövegírás

Mi kell ahhoz, hogy a szövegírás meggyőző legyen, és pár jól összefűzött szó mérhető eredményeket (értsd: pénzt) hozzon a konyhára? 

Körbekérdeztünk csapatunkban, hogy mi a legjobb szövegírók munkáját megihlető tanács, és miért.

Meglepetés-eredmény: a marketingguruk tippjei helyett egy kamaszkori emlék aratta a legnagyobb sikert!

Szövegírás tipp egy ütős mondatban

Olvasom tovább...

Offline üzleti kommunikáció a sikeres kapcsolatépítéshez

Közeledik az ünnepi szezon: remek alkalom kimozdulni, és az üzleti kommunikáció offline frontvonalán beerősíteni a kapcsolatépítést. Egymást érik ilyenkor a karácsonyi és évzáró partik, különféle rendezvények, amiken Neked is érdemes névjegyeddel és széles mosollyal felfegyverkezve részt venned. 
 
Ki tudja, talán éppen egy ilyen alkalom hozza majd a 2018-as év legszuperebb ügyfelét vagy stratégiai partnerét számodra – de csak ha az alábbi kapcsolatépítési tippjeink közül minél többet bevezetsz idén a gyakorlatodba.

Üzleti kommunikáció szemtől szemben: 7 tipp a sikerhez

Olvasom tovább...

Térj a tárgyra! Értékesítési szöveg profi lezárással

Kerülgetik a forró kását, misztikus-varázsolós szövegeket írnak, de az értékesítési szöveg nem erről szól. Az amatőröket onnan ismered fel, hogy sokat köntörfalaznak, amíg a tárgyra térnek, és közben szép lassan elveszítik az Olvasót.

Élére kell állítani a kérdést, mert túl kevés az időd arra, hogy olyanokhoz beszélj, akiknek nincs pénzük a vásárlásra, nem döntőképesek, vagy csak a piacot tesztelik. 

Szép számmal akadnak olyanok is, akik tőled szeretnének ingyen infóhoz jutni a szakterületről, hogy aztán, ha már alaposan kioktattad őket, egy másik értékesítőtől vásároljanak. A legrosszabb rémálmodban se forduljon elő ilyen! 

Mi kell hozzá, hogy ne félszeg puhatolózás legyen az értékesítés – akár élőben történik, akár szöveg által, írásban?

Értékesítési szöveg tippek a sikeres lezáráshoz

Olvasom tovább...

A 404-es hibaoldal, amitől vonzó lesz az online kommunikációd

Mikor meglátogatsz egy számodra érdekes weboldalt, biztosan téged sem dob fel, ha nem működik egy link vagy maga az URL cím rossz. Inkább feladod, és kattintasz tovább. Miért lenne ez másképp, ha a saját weboldaladról van szó? Hogyan teheti vonzóbbá az online kommunikációd egy 404-es hibaoldal?

Így tedd egyedivé: design ötletek a 404-es hibaoldalhoz

Olvasom tovább...