Az értékesítési szövegírás tízparancsolata - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Az értékesítési szövegírás tízparancsolata

Az értékesítési szövegírás tízparancsolata

Szeretnél belekóstolni az értékesítési szövegírásba, de nem igazán tudod, hogyan fogj hozzá? Már elkezdtél írni, és úgy érzed, szakmai tanácsra lenne szükséged? Aki képet akar alkotni arról, milyen szabályok szerint működik az értékesítési szöveg, legelőször annak tízparancsolatát kell áttanulmányoznia.

Az értékesítési szövegírás tízparancsolata
 

1. Az értékesítési szövegedet mindig egy ütős, mindent elsöprő ötlettel indítsd
 

Már az első mondatod ragadja meg az olvasód figyelmét, kíváncsivá kell tenned, rá kell venned arra, hogy olvasson tovább. Ha már az első pillanatban felkapja a fejét, nyert ügyed van.

Ehhez persze mindig számításba kell venni, hogy mi is az, ami az embereket elsősorban érdekli. Leegyszerűsítve azt mondhatjuk, hogy mindenki a saját maga hasznát és előnyét nézi – erre kell tehát hivatkoznod, mert így gyors utat találsz az olvasó szívéhez.
 

2. Röviden. Tömören. Egyszerűen
 

Az olvasó az interneten gyorsan és könnyen akar információt szerezni. Ezért rövid, minél rövidebb mondatokat kell használnod. Az sem baj, ha töredékesek. Ha csupán egyetlen szóból állnak. Ha könnyű elolvasni, akkor könnyű lesz megérteni is.
 

Például az alábbi szöveg éppen azért meggyőző, mert csak a lényeget mondja. Lehet, hogy egy iskolai fogalmazásban kijavítanák, de az értékesítési szövegírásban pont ezekre a sarkításokra van szükség:
 

„Biztos neked is sok olyan sikeres barátod van, aki marketing-tanácsadóval, szövegíróval, tréner cégekkel, adótanácsadóval dolgozik együtt. Ez nem véletlen. Segítség! Hol itt egy profi szövegíró csapat?”

3. Ha a terméked megkívánja, nyugodtan térj ki a technikai adatokra
 

Ne félj attól, hogy fecsegőnek fognak tartani! Főleg a magasabb árfekvésű termékeknél az olvasóknak több információra van szükségük ahhoz, hogy meghozzák a döntésüket.

A részletek egyesek szemében unalmasak. Pedig sokszor bennük rejlik az eladás kulcsa.
 

4. Szórakoztasd a közönségedet sztorikkal
 

Egy jó történet azonnal magával ragad, és vágyat ébreszt az olvasóban, hogy ő maga is a történet részese lehessen. Szórakoztasd őt!
 

5. A szövegírás fő feladata a problémamegoldás
 

Akárcsak a terméked, a szöveged is problémákat old meg. Melyek is ezek? Jó lesz őket felsorolni, majd kitérni arra, hogyan tudod orvosolni a termékeddel az olvasód gondjait.
 

6. Hárítsd el sorra az ellenérveket
 

Mi az, ami eltántoríthatja az olvasód a végső döntéstől? Olvasás közben felmerül benne egy kifogás. Ezzel számolnod kell! Az értékesítési szövegírás kiindulópontja: készíts egy listát az esetleges kifogásokkal. Ha minden kifogást összeírtál, vedd sorra őket, és mindet semlegesítsd.
 

7. Használj élettel teli kifejezéseket
 

Egyes szavak mágnesként vonzzák a szemet. Használd őket! Ne félj az ismétlésektől, bátran leírhatod őket többször is.

Melyek ezek a szavak? Például az új, újabb, legújabb azt sugallja, hogy követed a fejlődést, trendi és értesült vagy. A hatékony, működő a siker felé vezető utat kövezi ki.

Létezik olyan szó, amelyik az összeset lekörözi? Hihetetlen, de igen! Ez pedig a TE! Amikor írsz, mindig az olvasóhoz beszélj! Szólítsd meg őt, mesélj kizárólag neki. Így elnyerheted a figyelmét és a bizalmát.
 

8. Ha túl absztrakt a mondanivalód, használj képi hasonlatokat
 

Előfordulhatnak olyan esetek, amikor valami nehezen leírhatót kell tömör formában jól érzékeltetni. Ilyenkor a legszerencsésebb egy analógiát keresni, és valami olyasmihez hasonlítani, amit a közönség már ismer. Például, ha a pontosságot, precizitást akarod érzékeltetni, írhatod azt, hogy olyan, mint egy svájci óra.
 

9. Ha létezik egy régebbi modell, hasonlítsd össze vele az újat
 

Mi előnyöd származik az összehasonlításból? Amikor két vagy több terméket összevetsz, számadatokkal, százalékokkal dolgozol. Ezek az információk megragadják az olvasót, sokkal könnyebbé teszik a döntést számára. Add meg neki a könnyű döntés kényelmét!
 

10. A lezárás mindig legyen meggyőző
 

Az értékesítési szöveg nem értékesítési szöveg, ha nincs a végén lezárás, ha nem mondod meg az olvasónak, hogy pontosan mit is kell tennie: vásároljon meg egy terméket, iratkozzon fel egy hírlevélre, jelentkezzen egy tanfolyamra, töltsön le egy tanulmányt. A szövegírás próbatételéhez érkezel, itt dől el, hogy az olvasód megnyomja-e a gombot, vagy sem. Ahhoz, hogy megtegye, a lezárás előtti utolsó pillanatban mondd el neki még egyszer röviden, milyen előnyökre tehet szert, konkrétan milyen haszna lesz belőle.
 

Az eredmény? Tökéletes értékesítési szöveg, ami eléri a célját: értékesít. Kell ennél több a munkád sikeréhez?

 

Ha tökélyre szeretnéd fejleszteni az értékesítési szövegírást, gyere el tréningünkre! ​

 
További bejegyzések

3 vadiúj befolyásolási módszer az üzleti kommunikáció területén

Mi a biztos hatás titka az üzleti kommunikáció terén? Mi befolyásol olyankor, amikor igent mondunk egy ajánlatra? Robert B. Cialdini szociálpszichológus a saját bőrén tapasztalta, hogy bizonyos trükköknek nem tud ellenállni. Ezért kutatási célból értékesítési ügynöknek állt be, hogy ellesse a legjobbak szakmai fogásait. Lássuk, mire ment!

Az üzleti kommunikáció mesterfogásai pszichológus szemmel

Olvasom tovább...

A nyelv varázsa: keresőoptimalizálás és SEO termékleírás profin

Becsapós kérdés: miről szól a csábítóan vonzó termékleírás valójában? Vagy másképpen, egy kicsit filozofikusabban kérdezve: miként beszélj a termékedről – vagy a szolgáltatásodról – úgy, hogy a nyelv értéket adjon hozzá az előzetesen létező fizikai valósághoz? Egyszóval:

Milyen az ellenállhatatlan SEO termékleírás?

Olvasom tovább...

Vágjunk a pulykába! 1 perces szövegírás tippek az eladás serkentésére

Sokszor hallhattad tőlünk, hogy a tömörség a szövegírás erénye. Ahogy az angol mondja: „Vágjunk a pulykába!ˮ Hogy jó példával járjunk elől, íme a legkönnyebben megjegyezhető szövegírás villámtippek, amik csodákat tesznek az értékesítési szövegeddel, és serkenteni fogják az eladást:

1. A szövegírás alapkérdése: Miért és hogyan tud ez segíteni az ügyfelemnek?

Olvasom tovább...

Tartalommarketing, avagy az „okosmarketing”

Hogyan érjük el, hogy figyeljen ránk, és meghallgasson a piac? Erre a kérdésre a tartalommarketing ad korszerű választ. 

Bárki, aki az üzleti szektorban kezd el mozogni, hamarosan szembesül a keserű ténnyel, hogy az ügyfelek nem teremnek csak úgy maguktól. Ezt követően pedig sokan jutnak arra a felismerésre, hogy a megoldás erre a problémára a marketing. 

A tartalommarketing titkos tanai

Olvasom tovább...

Bullet journal – terv a kommunikációhoz és önmagadhoz

A bullet journal keretet ad nemcsak az üzleti, hanem a magánéleted számára is. Mindent tud, ami ahhoz kell, hogy hosszú távon produktív tudj maradni. Hogy mitől működik? Tőled. A bullet journal olyan eszköz, amelyet tulajdonképpen Te teremtesz magadnak, és Te is tartod életben.

Ha még nem hallottál róla, eláruljuk: egy olyan különleges naplóról van szó, ami első ránézésre pipálgatásra, rajzolgatásra, egy-egy szavas feljegyzések készítésére szolgál. Teszi mindezt olyan kreatív módon, hogy a végén egy egészen komoly önreflexiós képességet (reális önmagadra tekintést) alakíthatsz ki általa. 
Amiért a blogon foglalkozunk vele: kommunikációtervezéshez, tartalomgyártáshoz, szövegírási feladatok ütemezéséhez is remekül használhatod. Megtervezheted például, hogy milyen online kommunikációs trendeket építesz be a marketingedbe.
Mutatjuk a módszert.

Hogy kell ezt csinálni? Bullet journal készítés

Olvasom tovább...