Az értékesítési szövegírás tízparancsolata - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Az értékesítési szövegírás tízparancsolata

Az értékesítési szövegírás tízparancsolata

Szeretnél belekóstolni az értékesítési szövegírásba, de nem igazán tudod, hogyan fogj hozzá? Már elkezdtél írni, és úgy érzed, szakmai tanácsra lenne szükséged? Aki képet akar alkotni arról, milyen szabályok szerint működik az értékesítési szöveg, legelőször annak tízparancsolatát kell áttanulmányoznia.

Az értékesítési szövegírás tízparancsolata
 

1. Az értékesítési szövegedet mindig egy ütős, mindent elsöprő ötlettel indítsd
 

Már az első mondatod ragadja meg az olvasód figyelmét, kíváncsivá kell tenned, rá kell venned arra, hogy olvasson tovább. Ha már az első pillanatban felkapja a fejét, nyert ügyed van.

Ehhez persze mindig számításba kell venni, hogy mi is az, ami az embereket elsősorban érdekli. Leegyszerűsítve azt mondhatjuk, hogy mindenki a saját maga hasznát és előnyét nézi – erre kell tehát hivatkoznod, mert így gyors utat találsz az olvasó szívéhez.
 

2. Röviden. Tömören. Egyszerűen
 

Az olvasó az interneten gyorsan és könnyen akar információt szerezni. Ezért rövid, minél rövidebb mondatokat kell használnod. Az sem baj, ha töredékesek. Ha csupán egyetlen szóból állnak. Ha könnyű elolvasni, akkor könnyű lesz megérteni is.
 

Például az alábbi szöveg éppen azért meggyőző, mert csak a lényeget mondja. Lehet, hogy egy iskolai fogalmazásban kijavítanák, de az értékesítési szövegírásban pont ezekre a sarkításokra van szükség:
 

„Biztos neked is sok olyan sikeres barátod van, aki marketing-tanácsadóval, szövegíróval, tréner cégekkel, adótanácsadóval dolgozik együtt. Ez nem véletlen. Segítség! Hol itt egy profi szövegíró csapat?”

3. Ha a terméked megkívánja, nyugodtan térj ki a technikai adatokra
 

Ne félj attól, hogy fecsegőnek fognak tartani! Főleg a magasabb árfekvésű termékeknél az olvasóknak több információra van szükségük ahhoz, hogy meghozzák a döntésüket.

A részletek egyesek szemében unalmasak. Pedig sokszor bennük rejlik az eladás kulcsa.
 

4. Szórakoztasd a közönségedet sztorikkal
 

Egy jó történet azonnal magával ragad, és vágyat ébreszt az olvasóban, hogy ő maga is a történet részese lehessen. Szórakoztasd őt!
 

5. A szövegírás fő feladata a problémamegoldás
 

Akárcsak a terméked, a szöveged is problémákat old meg. Melyek is ezek? Jó lesz őket felsorolni, majd kitérni arra, hogyan tudod orvosolni a termékeddel az olvasód gondjait.
 

6. Hárítsd el sorra az ellenérveket
 

Mi az, ami eltántoríthatja az olvasód a végső döntéstől? Olvasás közben felmerül benne egy kifogás. Ezzel számolnod kell! Az értékesítési szövegírás kiindulópontja: készíts egy listát az esetleges kifogásokkal. Ha minden kifogást összeírtál, vedd sorra őket, és mindet semlegesítsd.
 

7. Használj élettel teli kifejezéseket
 

Egyes szavak mágnesként vonzzák a szemet. Használd őket! Ne félj az ismétlésektől, bátran leírhatod őket többször is.

Melyek ezek a szavak? Például az új, újabb, legújabb azt sugallja, hogy követed a fejlődést, trendi és értesült vagy. A hatékony, működő a siker felé vezető utat kövezi ki.

Létezik olyan szó, amelyik az összeset lekörözi? Hihetetlen, de igen! Ez pedig a TE! Amikor írsz, mindig az olvasóhoz beszélj! Szólítsd meg őt, mesélj kizárólag neki. Így elnyerheted a figyelmét és a bizalmát.
 

8. Ha túl absztrakt a mondanivalód, használj képi hasonlatokat
 

Előfordulhatnak olyan esetek, amikor valami nehezen leírhatót kell tömör formában jól érzékeltetni. Ilyenkor a legszerencsésebb egy analógiát keresni, és valami olyasmihez hasonlítani, amit a közönség már ismer. Például, ha a pontosságot, precizitást akarod érzékeltetni, írhatod azt, hogy olyan, mint egy svájci óra.
 

9. Ha létezik egy régebbi modell, hasonlítsd össze vele az újat
 

Mi előnyöd származik az összehasonlításból? Amikor két vagy több terméket összevetsz, számadatokkal, százalékokkal dolgozol. Ezek az információk megragadják az olvasót, sokkal könnyebbé teszik a döntést számára. Add meg neki a könnyű döntés kényelmét!
 

10. A lezárás mindig legyen meggyőző
 

Az értékesítési szöveg nem értékesítési szöveg, ha nincs a végén lezárás, ha nem mondod meg az olvasónak, hogy pontosan mit is kell tennie: vásároljon meg egy terméket, iratkozzon fel egy hírlevélre, jelentkezzen egy tanfolyamra, töltsön le egy tanulmányt. A szövegírás próbatételéhez érkezel, itt dől el, hogy az olvasód megnyomja-e a gombot, vagy sem. Ahhoz, hogy megtegye, a lezárás előtti utolsó pillanatban mondd el neki még egyszer röviden, milyen előnyökre tehet szert, konkrétan milyen haszna lesz belőle.
 

Az eredmény? Tökéletes értékesítési szöveg, ami eléri a célját: értékesít. Kell ennél több a munkád sikeréhez?

 

Ha tökélyre szeretnéd fejleszteni az értékesítési szövegírást, gyere el tréningünkre! ​

 
További bejegyzések

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...

Válasz a dilemmára: online marketing szakember vagy külsős cég?

Irigykedtél már valaha a versenytársad online marketing kampányára? Bosszantott, hogy nem neked jutott eszedbe az ötlet? 

Ne ostorozd magad! Lehet, hogy nem is neked kellett volna eszedbe jutnia. Hiszen a Te fejedet a céged mindennapos gondjai-bajai kötik le. A marketinges cégek kreatív koponyáiban viszont már ott lehet a megoldás, ami a Te életedet is megkönnyíti.

Az online marketing nem egyszemélyes küldetés

Olvasom tovább...

Fordítsd hasznodra a nyarat! Marketing eszközök uborkaszezon idejére

Ütős marketing eszközök nélkül nem a kellemes hőmérsékleten, hanem a bevételeden fogod érezni, hogy vééégre itt a nyár. Számolod a napokat, hogy szabadságra mehess, de közben, úgy ahogy van, kihagynád az uborkaszezont? Lassan a testtel, mert némi marketinges tudással felpezsdítheted a legforróbb hónapokat is!

Marketing eszközök, amikkel nyáron is mehet az eladás

Olvasom tovább...