A „na, és akkor mi van?” teszt a webszövegben - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A „na, és akkor mi van?” teszt a webszövegben

A „na, és akkor mi van?” teszt a webszövegben

Tulajdonságok és előnyök. Erről a kettőről szoktak szólni a webszövegek. Ha eladnivalód van, a legtöbbekhez hasonlóan alighanem Te is tulajdonságokban gondolkodsz. Ez azonban még véletlenül sem szabad azt jelentse, hogy a szövegednek is erről kellene szólnia.

A legjobb tulajdonságok ugyanis fabatkát sem érnek, ha nem nyilvánulnak meg olyan előnyökben, amelyek megkönnyítik a vásárló életét. Őt ugyanis első fokon egy dolog érdekli, mert emberből faragták: saját maga.

Ezen az egészen természetes emberi „önzésen” keresztül kell tehát megfognod. Az előnyök nyelvén kell beszélned hozzá.

Ha nem tudod, hogyan tedd, elég, ha elképzelsz egy alábbihoz hasonló beszélgetést. Ahhoz, hogy a szöveged igazán jó legyen, nem árt, ha a képzeletbeli beszélgetőtárs minél unottabb.

Hogyan fordítsd le webszövegedet az előnyök nyelvére?



Hogy a „Na és akkor mi van?” tesztet alkalmazd webszövegedre, képzeld el a világ legunottabb vásárlóját.

Például őt:

Te: Itt ez a teló.

Világ Legunottabb Vásárlója (VLV): Na, és akkor mi van?

Te: 10 megapixeles kamerája van és 5 giga memóriája.

VLV: Na, és akkor mi van?

Te: Állati jó fotókat csinálhatsz vele a szombati raliversenyről, és ráfér az összes kép a telefonra. Nem kell fényképezőt vinned, csak a telefont, ami amúgy is a zsebedben lenne.

VLV: Mutasd csak azt a telefont!

Kik írják a legjobb webszöveget?

Függetlenül attól, hogy laikusok vagy képzett profik, a legjobb értékesítési szövegek szerzői azok az emberek, akik elsajátítják a logikáját annak, hogy miként éljék bele magukat az előnyökre kíváncsi vásárló helyzetébe, és ezt a készségüket szervezett keretek között fejlesztik.
Gyere el a tréningemre, és én bebizonyítom neked, hogy Te is tudsz olyan webszöveget írni, mint a legjobban fizetett marketingesek!

További bejegyzések

Az online kommunikáció 5+1 trendje 2018-ban

Hogyan optimalizálható a legjobban az online kommunikáció 2018-ban? Milyen új trendeket kövess, és mi az, amire már nem érdemes túl sok időt fordítanod? Aki az online marketing világát ismeri, jól tudja, hogy ebben a szélsebesen változó üzletágban az első és legfontosabb, hogy jól informáltak legyünk. A 2018-as változásokról és előrejelzésekről alábbi összefoglalónkban olvashatsz.
 

1. Az online kommunikáció törzse: az e-mail marketing

Olvasom tovább...

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Felszólítás a cselekvésre (call to action): így hívják azokat a webszövekbe „belevarrtˮ gombokat, amik nélkül az értékesítési szövegírás csupán öncélú kreatív játék lenne.
 
„Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ vagy egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rajtuk. Meg az is előfordul, hogy a szöveg végén található, linkesített mondat vagy szókapcsolat szólít fel a szerző számára kívánatos cselekvésre.
 
Milyenek legyenek ezek a felhívások azért, hogy a célszemély valóban engedelmeskedjen és továbbkattintson?

Milyen a felszólító gombokra összpontosító értékesítési szövegírás?

Olvasom tovább...

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

Ha számodra se ismeretlen szó a „keresőoptimalizálás” (SEO), akkor valószínűleg arról is tudsz, hogy mindannyiunk kedvenc keresőrendszere egy olyan algoritmust (utasítássorozatot) használ a weboldalak rangorolására, ami több mint 200 összetevőből, úgynevezett „rangsorolási szignálból” áll.

Ezek közül a az egyik legfrissebb és legfontosabb a RankBrain. Hogyan kell eljárnod, ha azt szeretnéd, hogy ez a számítógépes „rangsoroló agy” szeresse a weboldaladat?

RankBrain keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Olvasom tovább...

Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal?

Mielőtt az értékesítési szöveged bármit is eladna, előbb „el kell adnodˮ olvasóidnak magát az értékesítési szöveget. Más szóval: rá kell venned őket arra, hogy egyáltalán elolvassák. De vajon hogy is néz ki egy olyan cím, ami képes ezt megtenni?

Sokat ígérő, bombasztikus és kattintásvadász? Előnyökkel kecsegtet, vagy találós kérdésekkel piszkálja fel az olvasó kíváncsiságát? Esetleg újdonságokat, híreket közöl az illető területről?

Vagy csak a jó sok felkiáltójelen (!!!) és az olyan, kapabetűkkel kiemelt „varázsszavakonˮ múlik az egész, mint az AJÁNDÉK, az INGYENES és az AKCIÓ? :)

Miről szóljon az értékesítési szöveg címsora

Olvasom tovább...

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Olvasom tovább...