Mikor éri meg a Facebook hirdetés? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Mikor éri meg a Facebook hirdetés?

Mikor éri meg a Facebook hirdetés?

A Facebookon lassan a csapvizet is lájkoljuk ivás helyett. De megéri-e valójában a cégeknek a Facebook hirdetés? És ha igen, hogyan használd a saját célpiacodon?
Ezekről a fogós kérdésekről szól aktuális írásunk. Tarts velünk egy kis matekórára a Facebook tizedik születésnapja alkalmából!

A Facebook már nem divat a fiataloknál, kell-e Facebook hirdetés

A tizenévesek közül már nem regisztrálnak olyan sokan a legnagyobb közösségi oldalra, mint korábban, hiszen a szüleik is az ismerőseik között szerepelnek. A kamaszok között tehát már nem olyan menő a Facebook. Baj ez?

Akkor igen, ha a Te célcsoportodat tizenévesek alkotják. Ez esetben inkább a Twitter, az Instragram és a YouTube lesz a Te tereped.

Amennyiben a célcsoportod a húsz évnél idősebb generációkból kerül ki, nyugodtan kísérletezz a Facebook hirdetések különböző fajtáival.
Hogyan érdemes nekiállni? Segítünk!

Mi a célod a Facebook hirdetéssel?

Ahhoz, hogy eldöntsd, megéri-e a Te cégednek a Facebookon hirdetni, meg kell határoznod a célodat.
Több rajongót szeretnél látni az oldaladon? Ezt könnyedén elérheted egy jó képpel és figyelemfelkeltő szöveggel a Facebook hirdetésben. De vigyázz! A lájkolók számának növekedése nem egyenlő a bevételed növekedésével.
Te is láttál már olyan oldalt, ahol egy szép, tízezres rajongói bázis díszelgett, de a bejegyzéseket senki sem értékelte pozitívan a „Tetszik” gomb megnyomásával, a hozzászólások nyomát pedig még Winnetou sem találta volna meg? Ebben az esetben a hirdetésre költött összeg csak kidobott pénz.
Hogyha viszont a honlapodra tudod terelni Facebook-oldalad lájkolóit, ott van esélyed vásárlót faragni belőlük egy profi marketinggépezet, vagy néhány jól megírt értékesítési szöveg segítségével.

A közösség ereje

Jól használod a Facebook hirdetést, ha az oldalad „rajongóit” sikerül igazi rajongókká tenned. Azaz, eléred, hogy aktívan kövessék a bejegyzéseidet, és részt vegyenek a kommunikációban.  Így lesz egy olyan közösség, aki dicséri a cégedet, ajánlja a termékeidet, és akiknek a véleménye segít az online kommunikációd kialakításában.
A legjobb hír pedig, hogy az aktív lájkolók előbb-utóbb vásárolni is fognak.

Rögtön terméket reklámozol?

Kevesebben fognak a Facebook hirdetésedre kattintani, ha elsősorban a termékeid értékesítésére koncentrálsz a közösségi oldalon, és nem a párbeszéd kialakítása a fő célod. Találhatsz vevőket, de a közösségi oldalra elsősorban nem vásárolni jönnek az emberek. Ők csicseregni és barátkozni akarnak itt.
Termékek direkt reklámozását akkor ajánljuk, ha a márkád már ismert, vagy ha akciót kínálsz.

A bevált recept

Mivel a Facebook mindenkinek jó terep a hirdetés elhelyezésére, nagyon nagy a reklámzaj. Ne ess abba a hibába, hogy csak hirdetsz!
A leginkább bevált koktél az érdekes tartalmak és a reklámok elegye, rázva, nem keverve. Reklám nélkül nehéz új lájkolókat szerezni, érdekes tartalom nélkül pedig lehetetlen a meglévő „rajongókat” megtartani.
Sok sikert kívánunk céged közösségi médiás életéhez!

Jól jönne a segítség Facebook oldalad felpörgetéséhez? Keress minket kommunikációtervezés és Facebook hirdetés elkészítéséért!

További bejegyzések

Angyali üdvözletek: üzleti kommunikáció az ünnepi szezonban

Egész évben vártad, hogy legalább most, a vége felé kifújd magadat? Ha az üzleti kommunikáció területén mozogsz, akkor még ne tedd! Hiszen ez a műfaj a partnerekkel és az ügyfelekkel való kapcsolattartásról szól. Márpedig számukra az ünnepnapok olyan különleges alkalmat jelentenek, amit nem szabad hagynod úgy elmúlni, hogy ne üzenj nekik.
 
Hogyan jelenj meg úgy az életükben az év végi ünnepek alkalmával, hogy elegáns és stílusos legyen? Íme a tippjeink.

Az üzleti kommunikáció alapszabálya: tedd személyessé!

Olvasom tovább...

Blogírás KonMari módra: így lomtalanítsd a szöveget

Marie Kondo, a szervezett terekben rejlő rend és szépség japán múzsája a blogírás terén is hasznos tanácsokat tud adni. Nem mintha az otthoni rendrakás, lomtalanítás művészetéről átnyergelt volna a marketingre. De ha jobban belegondolunk, a szövegírásra is érvényes az, amit a KonMari módszer szabályai az élvezhetőbb élettér kialakítására ajánlanak.

A KonMari szabálytól Einsteinen át a blogírásig

Olvasom tovább...

1 idézet, amit látnod kell, hogy meggyőzően menjen a szövegírás

Mi kell ahhoz, hogy a szövegírás meggyőző legyen, és pár jól összefűzött szó mérhető eredményeket (értsd: pénzt) hozzon a konyhára? 

Körbekérdeztünk csapatunkban, hogy mi a legjobb szövegírók munkáját megihlető tanács, és miért.

Meglepetés-eredmény: a marketingguruk tippjei helyett egy kamaszkori emlék aratta a legnagyobb sikert!

Szövegírás tipp egy ütős mondatban

Olvasom tovább...

Offline üzleti kommunikáció a sikeres kapcsolatépítéshez

Közeledik az ünnepi szezon: remek alkalom kimozdulni, és az üzleti kommunikáció offline frontvonalán beerősíteni a kapcsolatépítést. Egymást érik ilyenkor a karácsonyi és évzáró partik, különféle rendezvények, amiken Neked is érdemes névjegyeddel és széles mosollyal felfegyverkezve részt venned. 
 
Ki tudja, talán éppen egy ilyen alkalom hozza majd a 2018-as év legszuperebb ügyfelét vagy stratégiai partnerét számodra – de csak ha az alábbi kapcsolatépítési tippjeink közül minél többet bevezetsz idén a gyakorlatodba.

Üzleti kommunikáció szemtől szemben: 7 tipp a sikerhez

Olvasom tovább...

Térj a tárgyra! Értékesítési szöveg profi lezárással

Kerülgetik a forró kását, misztikus-varázsolós szövegeket írnak, de az értékesítési szöveg nem erről szól. Az amatőröket onnan ismered fel, hogy sokat köntörfalaznak, amíg a tárgyra térnek, és közben szép lassan elveszítik az Olvasót.

Élére kell állítani a kérdést, mert túl kevés az időd arra, hogy olyanokhoz beszélj, akiknek nincs pénzük a vásárlásra, nem döntőképesek, vagy csak a piacot tesztelik. 

Szép számmal akadnak olyanok is, akik tőled szeretnének ingyen infóhoz jutni a szakterületről, hogy aztán, ha már alaposan kioktattad őket, egy másik értékesítőtől vásároljanak. A legrosszabb rémálmodban se forduljon elő ilyen! 

Mi kell hozzá, hogy ne félszeg puhatolózás legyen az értékesítés – akár élőben történik, akár szöveg által, írásban?

Értékesítési szöveg tippek a sikeres lezáráshoz

Olvasom tovább...

A 404-es hibaoldal, amitől vonzó lesz az online kommunikációd

Mikor meglátogatsz egy számodra érdekes weboldalt, biztosan téged sem dob fel, ha nem működik egy link vagy maga az URL cím rossz. Inkább feladod, és kattintasz tovább. Miért lenne ez másképp, ha a saját weboldaladról van szó? Hogyan teheti vonzóbbá az online kommunikációd egy 404-es hibaoldal?

Így tedd egyedivé: design ötletek a 404-es hibaoldalhoz

Olvasom tovább...