Mikor éri meg a Facebook hirdetés? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Mikor éri meg a Facebook hirdetés?

Mikor éri meg a Facebook hirdetés?

A Facebookon lassan a csapvizet is lájkoljuk ivás helyett. De megéri-e valójában a cégeknek a Facebook hirdetés? És ha igen, hogyan használd a saját célpiacodon?
Ezekről a fogós kérdésekről szól aktuális írásunk. Tarts velünk egy kis matekórára a Facebook tizedik születésnapja alkalmából!

A Facebook már nem divat a fiataloknál, kell-e Facebook hirdetés

A tizenévesek közül már nem regisztrálnak olyan sokan a legnagyobb közösségi oldalra, mint korábban, hiszen a szüleik is az ismerőseik között szerepelnek. A kamaszok között tehát már nem olyan menő a Facebook. Baj ez?

Akkor igen, ha a Te célcsoportodat tizenévesek alkotják. Ez esetben inkább a Twitter, az Instragram és a YouTube lesz a Te tereped.

Amennyiben a célcsoportod a húsz évnél idősebb generációkból kerül ki, nyugodtan kísérletezz a Facebook hirdetések különböző fajtáival.
Hogyan érdemes nekiállni? Segítünk!

Mi a célod a Facebook hirdetéssel?

Ahhoz, hogy eldöntsd, megéri-e a Te cégednek a Facebookon hirdetni, meg kell határoznod a célodat.
Több rajongót szeretnél látni az oldaladon? Ezt könnyedén elérheted egy jó képpel és figyelemfelkeltő szöveggel a Facebook hirdetésben. De vigyázz! A lájkolók számának növekedése nem egyenlő a bevételed növekedésével.
Te is láttál már olyan oldalt, ahol egy szép, tízezres rajongói bázis díszelgett, de a bejegyzéseket senki sem értékelte pozitívan a „Tetszik” gomb megnyomásával, a hozzászólások nyomát pedig még Winnetou sem találta volna meg? Ebben az esetben a hirdetésre költött összeg csak kidobott pénz.
Hogyha viszont a honlapodra tudod terelni Facebook-oldalad lájkolóit, ott van esélyed vásárlót faragni belőlük egy profi marketinggépezet, vagy néhány jól megírt értékesítési szöveg segítségével.

A közösség ereje

Jól használod a Facebook hirdetést, ha az oldalad „rajongóit” sikerül igazi rajongókká tenned. Azaz, eléred, hogy aktívan kövessék a bejegyzéseidet, és részt vegyenek a kommunikációban.  Így lesz egy olyan közösség, aki dicséri a cégedet, ajánlja a termékeidet, és akiknek a véleménye segít az online kommunikációd kialakításában.
A legjobb hír pedig, hogy az aktív lájkolók előbb-utóbb vásárolni is fognak.

Rögtön terméket reklámozol?

Kevesebben fognak a Facebook hirdetésedre kattintani, ha elsősorban a termékeid értékesítésére koncentrálsz a közösségi oldalon, és nem a párbeszéd kialakítása a fő célod. Találhatsz vevőket, de a közösségi oldalra elsősorban nem vásárolni jönnek az emberek. Ők csicseregni és barátkozni akarnak itt.
Termékek direkt reklámozását akkor ajánljuk, ha a márkád már ismert, vagy ha akciót kínálsz.

A bevált recept

Mivel a Facebook mindenkinek jó terep a hirdetés elhelyezésére, nagyon nagy a reklámzaj. Ne ess abba a hibába, hogy csak hirdetsz!
A leginkább bevált koktél az érdekes tartalmak és a reklámok elegye, rázva, nem keverve. Reklám nélkül nehéz új lájkolókat szerezni, érdekes tartalom nélkül pedig lehetetlen a meglévő „rajongókat” megtartani.
Sok sikert kívánunk céged közösségi médiás életéhez!

Jól jönne a segítség Facebook oldalad felpörgetéséhez? Keress minket kommunikációtervezés és Facebook hirdetés elkészítéséért!

További bejegyzések

3 vadiúj befolyásolási módszer az üzleti kommunikáció területén

Mi a biztos hatás titka az üzleti kommunikáció terén? Mi befolyásol olyankor, amikor igent mondunk egy ajánlatra? Robert B. Cialdini szociálpszichológus a saját bőrén tapasztalta, hogy bizonyos trükköknek nem tud ellenállni. Ezért kutatási célból értékesítési ügynöknek állt be, hogy ellesse a legjobbak szakmai fogásait. Lássuk, mire ment!

Az üzleti kommunikáció mesterfogásai pszichológus szemmel

Olvasom tovább...

A nyelv varázsa: keresőoptimalizálás és SEO termékleírás profin

Becsapós kérdés: miről szól a csábítóan vonzó termékleírás valójában? Vagy másképpen, egy kicsit filozofikusabban kérdezve: miként beszélj a termékedről – vagy a szolgáltatásodról – úgy, hogy a nyelv értéket adjon hozzá az előzetesen létező fizikai valósághoz? Egyszóval:

Milyen az ellenállhatatlan SEO termékleírás?

Olvasom tovább...

Vágjunk a pulykába! 1 perces szövegírás tippek az eladás serkentésére

Sokszor hallhattad tőlünk, hogy a tömörség a szövegírás erénye. Ahogy az angol mondja: „Vágjunk a pulykába!ˮ Hogy jó példával járjunk elől, íme a legkönnyebben megjegyezhető szövegírás villámtippek, amik csodákat tesznek az értékesítési szövegeddel, és serkenteni fogják az eladást:

1. A szövegírás alapkérdése: Miért és hogyan tud ez segíteni az ügyfelemnek?

Olvasom tovább...

Tartalommarketing, avagy az „okosmarketing”

Hogyan érjük el, hogy figyeljen ránk, és meghallgasson a piac? Erre a kérdésre a tartalommarketing ad korszerű választ. 

Bárki, aki az üzleti szektorban kezd el mozogni, hamarosan szembesül a keserű ténnyel, hogy az ügyfelek nem teremnek csak úgy maguktól. Ezt követően pedig sokan jutnak arra a felismerésre, hogy a megoldás erre a problémára a marketing. 

A tartalommarketing titkos tanai

Olvasom tovább...

Bullet journal – terv a kommunikációhoz és önmagadhoz

A bullet journal keretet ad nemcsak az üzleti, hanem a magánéleted számára is. Mindent tud, ami ahhoz kell, hogy hosszú távon produktív tudj maradni. Hogy mitől működik? Tőled. A bullet journal olyan eszköz, amelyet tulajdonképpen Te teremtesz magadnak, és Te is tartod életben.

Ha még nem hallottál róla, eláruljuk: egy olyan különleges naplóról van szó, ami első ránézésre pipálgatásra, rajzolgatásra, egy-egy szavas feljegyzések készítésére szolgál. Teszi mindezt olyan kreatív módon, hogy a végén egy egészen komoly önreflexiós képességet (reális önmagadra tekintést) alakíthatsz ki általa. 
Amiért a blogon foglalkozunk vele: kommunikációtervezéshez, tartalomgyártáshoz, szövegírási feladatok ütemezéséhez is remekül használhatod. Megtervezheted például, hogy milyen online kommunikációs trendeket építesz be a marketingedbe.
Mutatjuk a módszert.

Hogy kell ezt csinálni? Bullet journal készítés

Olvasom tovább...