Neuromarketing, avagy hogyan reagál tudatalattink a reklámokra? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Neuromarketing, avagy hogyan reagál tudatalattink a reklámokra?

Neuromarketing, avagy hogyan reagál tudatalattink a reklámokra?

Az esetek többségében már sok tanácsot leírtam az értékesítési szövegírással, a reklámmarketinggel kapcsolatban, és az üzleti kommunikációról is rengeteg szó esett. Most evezzünk egy kicsit különlegesebb vizekre, nézzük meg, hogy az általunk sikerrel használt reklámszöveg, reklámok és értékesítési szövegek milyen hatással lehetnek tudatalattinkra?


Tudósok csoportjai foglalkoznak agyunk és a hozzá kapcsolt sorozatos döntéshozatalok milyenségével és annak befolyásolásával. Eddig is ismert volt, hogy több reklámcég használ különféle rejtett képi hatásokat azért, hogy a tudatalattit befolyásolva vegyék rá az embereket a vásárlásra.

Napjainkra ez a megoldás továbbfejlődött. Egy olyan speciális szakterületet keltett életre, mint a neuromarketing. A neuromarketing nem más, mint a külső hatásokra adott mentális reakciók megfigyelése különféle módszerekkel, mint a fMRI, aminek segítségével az agytevékenységről alkotnak képet, vagy olyan számítógépes programok, amelyek bevonásával a mimikai változásokat tudják figyelemmel kísérni, majd elemezni. Emellett EEG-vel a szívverést, valamint a légzést, a bőr elektromos ellenállását együttesen figyelik.

A módszer leginkább Amerikában ismert, a ’90-es években találták ki a Harvard Egyetem laboratóriumaiban. 2002 óta használják neuromarketing néven.

A neuromarketinges szakemberek jelenleg reklámszakemberek segítségével próbálnak rájönni arra, milyen agyi tevékenységet váltanak ki a reklámok, mit érzünk, milyen reakciókat adunk akkor, ha tetszik egy termék és annak reklámja – és milyet, ha nem.

Ezek a reakciók biztonsággal meghatározhatók a modern berendezések segítségével, de a vásárlási szándék, a vásárlás folyamata ennél jóval összetettebb. A neuromarketing szakág tudósai szerint, mikor egy nekünk tetsző terméket meglátunk, vér tódul az agykéreg prefrontális részébe. Agyunk ezen része az identitásért, az önmagunkról kialakított képért felelős.

S általában a reklámok ezt próbálják megcélozni, önképünk befolyásolásával akarnak rávenni termékeket megvásárlására, szolgáltatások igénybevételére. Amivel addig nincs is semmi baj, míg nem látjuk a „ló másik oldalát”.

Hogy mennyire gyerekcipőben jár a neuromarketing, bizonyítja az a tény, hogy agyunk kevesebb, mint 3 másodperc alatt hoz különböző döntéseket, amit nagyban befolyásolnak a berögződések, a megszokások, a tanult folyamatok. Ennek ellenére napjainkban az olyan óriáscégek élnek a neuromarketing módszereivel, mint a Google vagy a CBS televízió.

Csatlakozz a Facebook oldalunkhoz, ahol napi szinten olvashatsz érdekességeket az üzleti kommunikáció világából.

További bejegyzések

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...

Válasz a dilemmára: online marketing szakember vagy külsős cég?

Irigykedtél már valaha a versenytársad online marketing kampányára? Bosszantott, hogy nem neked jutott eszedbe az ötlet? 

Ne ostorozd magad! Lehet, hogy nem is neked kellett volna eszedbe jutnia. Hiszen a Te fejedet a céged mindennapos gondjai-bajai kötik le. A marketinges cégek kreatív koponyáiban viszont már ott lehet a megoldás, ami a Te életedet is megkönnyíti.

Az online marketing nem egyszemélyes küldetés

Olvasom tovább...

Fordítsd hasznodra a nyarat! Marketing eszközök uborkaszezon idejére

Ütős marketing eszközök nélkül nem a kellemes hőmérsékleten, hanem a bevételeden fogod érezni, hogy vééégre itt a nyár. Számolod a napokat, hogy szabadságra mehess, de közben, úgy ahogy van, kihagynád az uborkaszezont? Lassan a testtel, mert némi marketinges tudással felpezsdítheted a legforróbb hónapokat is!

Marketing eszközök, amikkel nyáron is mehet az eladás

Olvasom tovább...