Neuromarketing, avagy hogyan reagál tudatalattink a reklámokra? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Neuromarketing, avagy hogyan reagál tudatalattink a reklámokra?

Neuromarketing, avagy hogyan reagál tudatalattink a reklámokra?

Az esetek többségében már sok tanácsot leírtam az értékesítési szövegírással, a reklámmarketinggel kapcsolatban, és az üzleti kommunikációról is rengeteg szó esett. Most evezzünk egy kicsit különlegesebb vizekre, nézzük meg, hogy az általunk sikerrel használt reklámszöveg, reklámok és értékesítési szövegek milyen hatással lehetnek tudatalattinkra?


Tudósok csoportjai foglalkoznak agyunk és a hozzá kapcsolt sorozatos döntéshozatalok milyenségével és annak befolyásolásával. Eddig is ismert volt, hogy több reklámcég használ különféle rejtett képi hatásokat azért, hogy a tudatalattit befolyásolva vegyék rá az embereket a vásárlásra.

Napjainkra ez a megoldás továbbfejlődött. Egy olyan speciális szakterületet keltett életre, mint a neuromarketing. A neuromarketing nem más, mint a külső hatásokra adott mentális reakciók megfigyelése különféle módszerekkel, mint a fMRI, aminek segítségével az agytevékenységről alkotnak képet, vagy olyan számítógépes programok, amelyek bevonásával a mimikai változásokat tudják figyelemmel kísérni, majd elemezni. Emellett EEG-vel a szívverést, valamint a légzést, a bőr elektromos ellenállását együttesen figyelik.

A módszer leginkább Amerikában ismert, a ’90-es években találták ki a Harvard Egyetem laboratóriumaiban. 2002 óta használják neuromarketing néven.

A neuromarketinges szakemberek jelenleg reklámszakemberek segítségével próbálnak rájönni arra, milyen agyi tevékenységet váltanak ki a reklámok, mit érzünk, milyen reakciókat adunk akkor, ha tetszik egy termék és annak reklámja – és milyet, ha nem.

Ezek a reakciók biztonsággal meghatározhatók a modern berendezések segítségével, de a vásárlási szándék, a vásárlás folyamata ennél jóval összetettebb. A neuromarketing szakág tudósai szerint, mikor egy nekünk tetsző terméket meglátunk, vér tódul az agykéreg prefrontális részébe. Agyunk ezen része az identitásért, az önmagunkról kialakított képért felelős.

S általában a reklámok ezt próbálják megcélozni, önképünk befolyásolásával akarnak rávenni termékeket megvásárlására, szolgáltatások igénybevételére. Amivel addig nincs is semmi baj, míg nem látjuk a „ló másik oldalát”.

Hogy mennyire gyerekcipőben jár a neuromarketing, bizonyítja az a tény, hogy agyunk kevesebb, mint 3 másodperc alatt hoz különböző döntéseket, amit nagyban befolyásolnak a berögződések, a megszokások, a tanult folyamatok. Ennek ellenére napjainkban az olyan óriáscégek élnek a neuromarketing módszereivel, mint a Google vagy a CBS televízió.

Csatlakozz a Facebook oldalunkhoz, ahol napi szinten olvashatsz érdekességeket az üzleti kommunikáció világából.

További bejegyzések

A nyelv varázsa: keresőoptimalizálás és SEO termékleírás profin

Becsapós kérdés: miről szól a csábítóan vonzó termékleírás valójában? Vagy másképpen, egy kicsit filozofikusabban kérdezve: miként beszélj a termékedről – vagy a szolgáltatásodról – úgy, hogy a nyelv értéket adjon hozzá az előzetesen létező fizikai valósághoz? Egyszóval:

Milyen az ellenállhatatlan SEO termékleírás?

Olvasom tovább...

Vágjunk a pulykába! 1 perces szövegírás tippek az eladás serkentésére

Sokszor hallhattad tőlünk, hogy a tömörség a szövegírás erénye. Ahogy az angol mondja: „Vágjunk a pulykába!ˮ Hogy jó példával járjunk elől, íme a legkönnyebben megjegyezhető szövegírás villámtippek, amik csodákat tesznek az értékesítési szövegeddel, és serkenteni fogják az eladást:

1. A szövegírás alapkérdése: Miért és hogyan tud ez segíteni az ügyfelemnek?

Olvasom tovább...

Tartalommarketing, avagy az „okosmarketing”

Hogyan érjük el, hogy figyeljen ránk, és meghallgasson a piac? Erre a kérdésre a tartalommarketing ad korszerű választ. 

Bárki, aki az üzleti szektorban kezd el mozogni, hamarosan szembesül a keserű ténnyel, hogy az ügyfelek nem teremnek csak úgy maguktól. Ezt követően pedig sokan jutnak arra a felismerésre, hogy a megoldás erre a problémára a marketing. 

A tartalommarketing titkos tanai

Olvasom tovább...

Bullet journal – terv a kommunikációhoz és önmagadhoz

A bullet journal keretet ad nemcsak az üzleti, hanem a magánéleted számára is. Mindent tud, ami ahhoz kell, hogy hosszú távon produktív tudj maradni. Hogy mitől működik? Tőled. A bullet journal olyan eszköz, amelyet tulajdonképpen Te teremtesz magadnak, és Te is tartod életben.

Ha még nem hallottál róla, eláruljuk: egy olyan különleges naplóról van szó, ami első ránézésre pipálgatásra, rajzolgatásra, egy-egy szavas feljegyzések készítésére szolgál. Teszi mindezt olyan kreatív módon, hogy a végén egy egészen komoly önreflexiós képességet (reális önmagadra tekintést) alakíthatsz ki általa. 
Amiért a blogon foglalkozunk vele: kommunikációtervezéshez, tartalomgyártáshoz, szövegírási feladatok ütemezéséhez is remekül használhatod. Megtervezheted például, hogy milyen online kommunikációs trendeket építesz be a marketingedbe.
Mutatjuk a módszert.

Hogy kell ezt csinálni? Bullet journal készítés

Olvasom tovább...

Blogírás ötletek hónapról hónapra

Többet hozhat a rendszeres blogírás a fizetett reklámnál, mert szakértői státuszodat építed, és lojális követőket szerezhetsz vele. Ráadásul a Google-helyezéseddel is csodát tesz, mert a keresőmotor nagyra értékeli a frissülő, releváns tartalmakat. Egyetlen feltétellel. Ha rendszeresen csinálod, és legalább 1 évig kitartasz mellette. 
 
Vállalod a kihívást? Szuper! Akkor olvasd el hozzá ötleteinket, és a cikk végén egy kis letölthető ajándékkal is kedveskedni fogunk Neked. Kíváncsi vagy, mi az? Még ne görgess oda, mert a használatához kell ez az infó is!

Blogírás (legalább) havi egyszer – 12 tématippünk

Olvasom tovább...