A közösségi média és a reklám-kommunikáció - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A közösségi média és a reklám-kommunikáció

Néhány éve még nem igazán tudtuk, mit is jelenthet a social media, magyarul: a közösségi média fogalma. Négy-öt éve azonban egyre nagyobb teret hódít – ma már nem újdonság ez a kifejezés. Mindenki használja, néhányan azonban talán nehezen tudják megfogalmazni, mit is jelent pontosan. Melyek azok az oldalak, amelyek a közösségi média csoportjába tartoznak? A Youtube, a Facebook, a Twitter, az Iwiw, a Wikipédia, a Hi5, vagy a blogok?


Dióhéjban: a social media, a közösségi média nem más, mint azoknak a weboldalaknak a csoportja, amelyek a puszta információszolgáltatáson kívül interakcióra is buzdítják felhasználóikat. Ennek alapján közösségi médiának tekinthető bármely blog, ahol a posztokhoz hozzá lehet szólni, tehát a kommunikáció oda-vissza történik. Igen, a mi blogunk is idetartozik.


A három legnagyobb közösségi médiaoldal, amelyek lételeme az interakció, tulajdonképpen erre a megoldásra épül: a Facebook és Twitter, valamint a Youtube. Biztos vagyok benne, hogy Te is ismered/használod ezeket az oldalakat.

Az interakció olyan nagymértékű – egy ismeretségi hálózatot könnyen és rövid idő alatt lehet felépíteni –, hogy a cégek igen gyorsan felismerték a bennük rejlő marketing lehetőségeket.

A felsorolt oldalak ingyenesek, mindenki számára elérhetőek, egy kattintással több ezer emberrel oszthatjuk meg gondolatainkat, videóinkat, képeinket. Ennek köszönhetően kevés vállalat engedi meg magának azt a luxust, hogy ne alkalmazzon Facebook oldalt, vagy ne tegyen közzé videókat a Youtube-on. Ráadásul ezek könnyen beilleszthetőek a blogokba is.

Úgy tűnik, hogy a közösségi média használatának és kihasználásának terén jó úton haladunk. Egyes kutatások szerint a számítógép bekapcsolása után az emberek hamarabb nyitják meg Facebook profiljukat, mint e-mail fiókjukat, ami természetesen kedvez a web 2.0-ra épülő üzlet, a közösségi média marketingnek.

A potenciális vásárlók nem csak a weben, hanem a közösségi hálózatokon is ott vannak. Nem titok, hogy sokkal könnyebb őket elérni, mint megtartani. Ehhez nincs csodarecept, egyedi megoldások vannak. Minden cég ismeri a piacát, hiszen feltérképezte már az igényeit. Ismeri az olvasókat, és látja, hogy a célcsoport milyen üzenetekre reagál aktívabban.

A marketing kommunikáció eme csatornáján is csak az igényes, kreatív üzleti kommunikáció vezet sikerre, annak ellenére, hogy ez a típusú kommunikáció közvetlenebb és lazább szálakon vezethető. Ám épp ettől válhat sokkal nehezebbé, ugyanis kérdéses, hogy az interakció nyújtotta szabadságot mindenki jól tudja-e kezelni.

További bejegyzések

Facebook hirdetés képméretek - így néz ki jól a hirdetés

Előfordult már veled, hogy megosztottál egy hihetetlenül vicces képet, de a Facebook úgy vágta méretre, hogy pont a lényeg nem látszott? Egy hétköznapi posztnál talán nem olyan nagy a tét, egy Facebook hirdetés esetében azonban pénzbe kerül a baki.
 
Ha ki akarsz fogni a Facebookon, méretre kell vágnod a képet. A méretek a Facebookkal együtt változnak, akár évente többször is.

Használd ezeket a méreteket, hogy tökéletes legyen a Facebook poszt, Facebook hirdetés

Olvasom tovább...

A szövegírás dilemmája: hard sell vagy soft sell?

A cél persze világos. Ha a szövegírás területén mozogsz, vagyis írott üzenetekkel (is) meg szeretnéd hódítani a célpiacodat, akkor az eladásra hajtasz
 
De vajon mi a jobb? Az, ha ezt rögtön ki is mondod, és „rászólsz” az Olvasóra, hogy engedelmeskedjen – vagy ha bűvölős-bájolós, sejtelmes-varázsolós szövegekkel egyre közelebb hozod Őt magadhoz?

Kemény és lágy eladás: a hatékony szövegírás mindkettőt szereti

Olvasom tovább...

Lájk vagy nem lájk? 7 tipp a közösségi média használatához

Csapjunk hát egyből a lecsóba! Mert ezért jöttél, nem? :) Mi kell hozzá, hogy ne csak a lájkok gyűljenek a Facebook-oldaladon vagy a közösségi média általad használt egyéb felületén, hanem konvertálni, azaz látogatóból vevőt varázsolni is tudj?

Így használd a közösségi média eszközeit ügyfélszerzésre

Olvasom tovább...

Ettől döglik a légy: az ütős értékesítési szöveg alapfogásai

Nem titok: bizalomépítő elemeket rejtünk el a szövegben, és vásárlásra ösztönző módszereket alkalmazunk, mindahányszor az a feladat, hogy a megrendelőnk számára megszülessen a tökéletesen hatékony értékesítési szöveg.

Ami titok, azt nem itt fogjuk elárulni, de tudásunkból adunk egy jókora szeletet, ha kéred. :)

Fülön csíp! Az értékesítési szöveg 3 alapfűszere

Olvasom tovább...