A közösségi média és a reklám-kommunikáció - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A közösségi média és a reklám-kommunikáció

Néhány éve még nem igazán tudtuk, mit is jelenthet a social media, magyarul: a közösségi média fogalma. Négy-öt éve azonban egyre nagyobb teret hódít – ma már nem újdonság ez a kifejezés. Mindenki használja, néhányan azonban talán nehezen tudják megfogalmazni, mit is jelent pontosan. Melyek azok az oldalak, amelyek a közösségi média csoportjába tartoznak? A Youtube, a Facebook, a Twitter, az Iwiw, a Wikipédia, a Hi5, vagy a blogok?


Dióhéjban: a social media, a közösségi média nem más, mint azoknak a weboldalaknak a csoportja, amelyek a puszta információszolgáltatáson kívül interakcióra is buzdítják felhasználóikat. Ennek alapján közösségi médiának tekinthető bármely blog, ahol a posztokhoz hozzá lehet szólni, tehát a kommunikáció oda-vissza történik. Igen, a mi blogunk is idetartozik.


A három legnagyobb közösségi médiaoldal, amelyek lételeme az interakció, tulajdonképpen erre a megoldásra épül: a Facebook és Twitter, valamint a Youtube. Biztos vagyok benne, hogy Te is ismered/használod ezeket az oldalakat.

Az interakció olyan nagymértékű – egy ismeretségi hálózatot könnyen és rövid idő alatt lehet felépíteni –, hogy a cégek igen gyorsan felismerték a bennük rejlő marketing lehetőségeket.

A felsorolt oldalak ingyenesek, mindenki számára elérhetőek, egy kattintással több ezer emberrel oszthatjuk meg gondolatainkat, videóinkat, képeinket. Ennek köszönhetően kevés vállalat engedi meg magának azt a luxust, hogy ne alkalmazzon Facebook oldalt, vagy ne tegyen közzé videókat a Youtube-on. Ráadásul ezek könnyen beilleszthetőek a blogokba is.

Úgy tűnik, hogy a közösségi média használatának és kihasználásának terén jó úton haladunk. Egyes kutatások szerint a számítógép bekapcsolása után az emberek hamarabb nyitják meg Facebook profiljukat, mint e-mail fiókjukat, ami természetesen kedvez a web 2.0-ra épülő üzlet, a közösségi média marketingnek.

A potenciális vásárlók nem csak a weben, hanem a közösségi hálózatokon is ott vannak. Nem titok, hogy sokkal könnyebb őket elérni, mint megtartani. Ehhez nincs csodarecept, egyedi megoldások vannak. Minden cég ismeri a piacát, hiszen feltérképezte már az igényeit. Ismeri az olvasókat, és látja, hogy a célcsoport milyen üzenetekre reagál aktívabban.

A marketing kommunikáció eme csatornáján is csak az igényes, kreatív üzleti kommunikáció vezet sikerre, annak ellenére, hogy ez a típusú kommunikáció közvetlenebb és lazább szálakon vezethető. Ám épp ettől válhat sokkal nehezebbé, ugyanis kérdéses, hogy az interakció nyújtotta szabadságot mindenki jól tudja-e kezelni.

További bejegyzések

Eladás 1 mondattal: címsortippek a blog írás sikeréhez

Nem az örökkévalóságnak szól. Az üzleti blog írás célja az, hogy itt és most eladjon. Mi kell ehhez? Az, hogy előbb magát a blogcikket „eladdˮ az olvasónak. 

Ehhez lesz szükséged olyan a tárgysorokra, amik hatására a célközönséged tagjai megnyitják a cikkedet kiajánló heti hírlevelet. Illetve címsorokra, amik később is frissként adják el a már kihelyezett szöveget. 

Sőt: az alábbi címsortippek még az ötleteket is meghozzák számodra, ha épp nem tudod, hogy miről és hogyan írj!

Ragyogóan teljesítő címsorok az üzleti blog írás gyakorlatában

Olvasom tovább...

Válasz a dilemmára: online marketing szakember vagy külsős cég?

Irigykedtél már valaha a versenytársad online marketing kampányára? Bosszantott, hogy nem neked jutott eszedbe az ötlet? 

Ne ostorozd magad! Lehet, hogy nem is neked kellett volna eszedbe jutnia. Hiszen a Te fejedet a céged mindennapos gondjai-bajai kötik le. A marketinges cégek kreatív koponyáiban viszont már ott lehet a megoldás, ami a Te életedet is megkönnyíti.

Az online marketing nem egyszemélyes küldetés

Olvasom tovább...

Fordítsd hasznodra a nyarat! Marketing eszközök uborkaszezon idejére

Ütős marketing eszközök nélkül nem a kellemes hőmérsékleten, hanem a bevételeden fogod érezni, hogy vééégre itt a nyár. Számolod a napokat, hogy szabadságra mehess, de közben, úgy ahogy van, kihagynád az uborkaszezont? Lassan a testtel, mert némi marketinges tudással felpezsdítheted a legforróbb hónapokat is!

Marketing eszközök, amikkel nyáron is mehet az eladás

Olvasom tovább...