A vonzó címsor 7 összetevője - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A vonzó címsor 7 összetevője

internetes kommunikáció és a címsor

Ahogy a magánéletedben, az üzleti kommunikációdban is nagyon fontos szerepe van a bemutatkozásnak, hiszen már az első pár pillanatban eldöntöd, hogy érdekel-e egy adott ember. Ugyanígy már egy cikk főcímének elolvasásánál meghozod a döntést, hogy adhat-e értéket számodra az írás, vagy becsukod az oldalt.

Éppen ezért rendkívül fontos, hogyan indítod a cikked, hírleveled, értékesítési oldaladat. Egy ütős címsorral nagy eredményeket érhetsz el, míg egy esetlen főcímmel nem mész semmire.

Mi a főcím célja?

Bizonyára nem okoz meglepetést, hogy a címsor célja nem más, mint hogy eladd vele a továbbolvasást. Ennek érdekében a jó címsor figyelemfelkeltő (akár meghökkentő), kíváncsiságot kelt, tömör, informatív és cselekvésre (olvasásra) késztet.

Nézzük meg, hogyan tudsz igazán hatásos címsort írni néhány bevett trükk segítségével.

A címsor mutasson megoldást az olvasó problémájára

Kézenfekvő módszer az, ha a címsorban tudatod az olvasóval, hogy a cikked elolvasásával megoldást kínálsz egy adott problémájára. Ezzel a problématudatát is erősíted, ami rendkívül fontos szempont, ha el akarod érni, hogy elolvassák a tartalmadat.

Például:

Megtudhatod, hogyan javíthatsz látásodon 1 hónapon belül

A veszteségtől való félelem nagyobb, mint a nyereség iránti vágy

Az emberekben a veszteségtől való félelem sokkal erősebb, mint a nyereség iránti vágy, érdemes ezt a pszichológiai tényt felhasználni. Tudasd az olvasóval, hogy miről marad le, ha nem olvassa el az egész cikket.

Például:

Kimaradnál az év legnagyobb vállalkozói partijából?

A negatív címsor több embert vonz?

Ne félj hangsúlyozni a negatívumokat! A főcím egyik feladat az, hogy lehető legpontosabban betaláljon az olvasót érintő problémába, erre nagyon jó megoldás az, ha arra a fájó pontra koncentrálunk, amire megoldást keres, ahelyett, hogy egyből magát a megoldást kínálnánk.

Például:

3 ok, amiért katasztrófa a házasságod és hogyan javíthatod ki ezeket

A felszólító mód előnyei

Az utasító címsor lényegre törő, cselekvésre buzdít és egyértelműen tudatja az olvasóval, mit kell tennie. Az emberek többsége szereti, ha megmondják neki, mit csináljon, emiatt ezzel a fajta főcímmel igazán sikeres lehetsz.

Például:

Hódítsd vissza a barátnőd 1 hónapon belül!

Nyiss kérdéssel

A kérdéssel egyből bevonjuk az embereket. A kérdéssel kezdődő címsor mindenképpen legyen egyszerű és egyértelműen derüljön ki belőle, milyen témában olvashat tovább.

Lehet eldöntendő kérdés, de akár el is gondolkodtathat.

Például:

Unod már, hogy megbámulnak a testsúlyod miatt?

Miért előnyösebb az üzleti életben az okostelefon?

Használj számokat

A figyelemfelkeltés egyik ősi fegyvere a pontokba szedett érvelés, nem csoda, hogy a médiában hemzsegnek a számoktól a címsorok. Nézd meg bármelyik sikeres magazint, és a főoldalon biztosan találni fogsz számot tartalmazó címet. Miért? Mert könnyen megjegyezhető és tömören összefoglalja, miről is olvashat bővebben.

Például:

12 tipp, hogy a bőröd télen is hidratált legyen

Légy provokatív!

A figyelemfelkeltés egyik legjobb eszköze a provokáció. Ha szokatlan a címsorod, szinte garantált, hogy mindenki kíváncsi lesz tartalmadra.

Például:

Akár el is áshatod magad, ha nem tudsz angolul

A cikkben felsorolt ötleteket kedved szerint kombinálhatod, egyszerre lehet egy cím például provokáló, tartalmazhat számot és lehet kérdő mondat is. A lehetőségeknek csak a képzeleted szab határt.

Érdemes a címsorokkal kísérletezni és mérni a kiváltott hatást, de ez már egy következő cikk témája lesz.

Te mi alapján írod a címsoraidat?

További bejegyzések

Az online kommunikáció 5+1 trendje 2018-ban

Hogyan optimalizálható a legjobban az online kommunikáció 2018-ban? Milyen új trendeket kövess, és mi az, amire már nem érdemes túl sok időt fordítanod? Aki az online marketing világát ismeri, jól tudja, hogy ebben a szélsebesen változó üzletágban az első és legfontosabb, hogy jól informáltak legyünk. A 2018-as változásokról és előrejelzésekről alábbi összefoglalónkban olvashatsz.
 

1. Az online kommunikáció törzse: az e-mail marketing

Olvasom tovább...

Katt a gombra! Értékesítési szövegírás hatékony lezárással

Felszólítás a cselekvésre (call to action): így hívják azokat a webszövekbe „belevarrtˮ gombokat, amik nélkül az értékesítési szövegírás csupán öncélú kreatív játék lenne.
 
„Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ vagy egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rajtuk. Meg az is előfordul, hogy a szöveg végén található, linkesített mondat vagy szókapcsolat szólít fel a szerző számára kívánatos cselekvésre.
 
Milyenek legyenek ezek a felhívások azért, hogy a célszemély valóban engedelmeskedjen és továbbkattintson?

Milyen a felszólító gombokra összpontosító értékesítési szövegírás?

Olvasom tovább...

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

Ha számodra se ismeretlen szó a „keresőoptimalizálás” (SEO), akkor valószínűleg arról is tudsz, hogy mindannyiunk kedvenc keresőrendszere egy olyan algoritmust (utasítássorozatot) használ a weboldalak rangorolására, ami több mint 200 összetevőből, úgynevezett „rangsorolási szignálból” áll.

Ezek közül a az egyik legfrissebb és legfontosabb a RankBrain. Hogyan kell eljárnod, ha azt szeretnéd, hogy ez a számítógépes „rangsoroló agy” szeresse a weboldaladat?

RankBrain keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Olvasom tovább...

Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal?

Mielőtt az értékesítési szöveged bármit is eladna, előbb „el kell adnodˮ olvasóidnak magát az értékesítési szöveget. Más szóval: rá kell venned őket arra, hogy egyáltalán elolvassák. De vajon hogy is néz ki egy olyan cím, ami képes ezt megtenni?

Sokat ígérő, bombasztikus és kattintásvadász? Előnyökkel kecsegtet, vagy találós kérdésekkel piszkálja fel az olvasó kíváncsiságát? Esetleg újdonságokat, híreket közöl az illető területről?

Vagy csak a jó sok felkiáltójelen (!!!) és az olyan, kapabetűkkel kiemelt „varázsszavakonˮ múlik az egész, mint az AJÁNDÉK, az INGYENES és az AKCIÓ? :)

Miről szóljon az értékesítési szöveg címsora

Olvasom tovább...

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Olvasom tovább...